Allena i Bangkok
måndag 22 december 2008 - Bangkok, Thailand

Hej!! Jag maste saga att det har varit ratt sa sympatiskt (det du Eva) att strosa runt sjalv i Bangkok. Inte for att jag inte saknar min wifie, for det gor jag, men det kanns liksom som ett bra avslut pa den har resan. Och vilken resa sen. Jag angrar inte en sekund! Aven om allting ibland gar upp

Skiljsmassa
söndag 21 december 2008 - Bangkok, Thailand

Hej halla! Nu ar jag iaf frisk, tror jag, det ar lite svart att veta vad som ar vad i den har varmen... Men febern ar borta, det ar ju viktigast. Sa igar akte Clara och Annika hem och kvartetten blev en duett, det var trakigt men man vet ju att man kan traffas snart igen. Daremot ar det desta mer

Lite sjuk...
onsdag 17 december 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Halla! Nu var det ett tag sen jag skrev, vi ar alltsa pa Ko Tao (skoldpaddson), det ar typ en dykares paradis. Vi dyker ju dock inte, men det ar helt okej for det. Synd bara att tidvattnet de senaste dagarna har varit jattehogt under dagtid sa stranden typ, eller nej inte typ- utan verkligen,

Lyxo la pyxo!
torsdag 11 december 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej halla dagboken! Som rubriken lyder sa bor vi nu i lyxo la pyxo pa en annan strand pa Ko Pa Ngan :) Vi har ett stort, fint rum for fyra personer som kostar 1000B/natt, alltsa 250 var vilket ar typ halva min budjet. Men vi har kylskap och jag forsoker intala mig att om man koper hem frukost

Efter en lang resa...
tisdag 9 december 2008 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej halla! Sa ar man i Ko Pa Ngan, vi borjade resan i morse vid atta fran Ton Sai da vi tog en long tail till Ao Nang, darifran akte vi till Krabi dar vi fick ta en stor buss, till ett annat stalle dar vi fick ta en annan stor buss, till en farja... och tillslut kom vi till hamnen dar vi blev

Gillar Thailand!
fredag 5 december 2008 - Railay Beach, Krabi, Thailand

Hello! Nu ska jag fatta mig kort, for internet har ar stort dyrt!! Vi kom till Ton Sai idag, fran Railay (vilket var sjuuuuukt vackert!) efter en trekking genom djungeln under vilken jag seriost funderade pa om jag skulle avlida. Alltsa, Kinesiska muren: slang dig i vaggen!! Sjukt jobbigt! Men nu

Regniga Thailand
söndag 30 november 2008 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu ar vi alltsapa Koh Lanta, en o utanfor Krabi, typ. Vi kom hit i forrgar mitt pa dan och letade upp en bungalow som vi kolla pa via internet. Var bokning hade dock inte gatt igenom, men det fanns EN ledig sa vi fick ta den anda. Den kostade 500B/natt vilket ger ca 65kr var. Detta var lite val

Thailand aka mini Sverige
onsdag 26 november 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Ja, sa var man har da. Sista landet pa resan, for den har gangen iaf :) Vi landade alltsa i Krabi igar efter en flygresa som tog 20 min snabbare an planerat (hur ofta hander det liksom?). Man blir ju lite forvirrad, man staller fram och tillbaka klockar hur manga ganger som helst. Bast var det i

Sista dagen i KL

Sa var man snart pa vag igen da... Imrogon bar det av till Krabi. Planen ar nog att forsoka ta oss direkt till Au Nang nar vi kommer. Fem dagar ar mer an nog har i KL, vi kanske har missat nagot, men det kanns som att man kan gora det viktigaste pa typ tva dagar. Fran borjan var det ju tankt att

Fair enough!

Hej halla dar hemma! Sa nu ar man i KL, det var ju inte en del av planen att aka till Malaysia, men det ar val det som ar charmen med att resa pa det har sattet; man vet aldrig riktigt var man hamnar. Och fler stamplar i passet ar alltid trevligt. Planerna har dick andrats lite, vi hade ju tankt

Asia by train

15 september 2008 - 23 december 2008

Det här är resan som jag och Nami har planerat i flera år, ja så länge att det nästan känns som ett skämt att det äntligen blir av!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Disa uppdaterar sin resa