Tjoho! Som med allt annat vill man försöka bevara en liten bit av det goda, så detta blir väl mitt försök till att göra just detta. Life is a journey
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagarna i solen
måndag 16 maj 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Hej hej! Resan närmar sig nu sitt slut och det är blandade känslor inför hemfärden. Samtdigt som man saknar sina egna lakan och det svenska matvaru-utbudet, så kommer det ta tid att vänja sig vid att inte kunna gå och ta en jugo eller ett spett när man vill. Men men, det har varit en

PLan B!
torsdag 21 april 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Halli halla! Skriver detta fran internetcafé, da vi anvande upp kvoten for vart mobila internet redan efter 6 dagar eller natt. Men imorgon ska vi troligen in till santa marta och fylla pa det. Ikvall ar det plan B, vid diskoteket som ligger preciiis bredvid vart hus sa vi tankte egentligen se dom

Jugos naturales
onsdag 13 april 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Halli hallå! Nu har vi äntligen kontakt med omvärlden igen. Idag inhandlades ett modem för mobilt internet så nu underlättas förhoppningsvis skolarbetet. För övrigt har vi flyttat in i lägenheten och vi kan i princip inte ha det bättre. Robin har startat en juicefabrik efter att vi

Infinity-pool och havsutsikt
söndag 10 april 2011 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Hallå! Nu är vi äntligen tillbaka i värmen och solen. Robin har redan hunnit med 5 jugos idag men kvällen är ung så än kan det bli fler. Vi är precis hemkomna från stranden i Rodadero nu, där vi badade men framför allt så letade vi lägenhet och bäst av allt, vi hittade en. Så på

I Escobars fotspår
torsdag 7 april 2011 - Medellín, Antioquia, Colombia

Tjoho! Dagens (eller snarare kvällens) uppdatering sker från korridoren på vårt hotell. Ja, olyckligtvis har vi lyckats hamna på fel sida av hotellet så routern tycks inte nå fram till vårt lilla rum så nu sitter jag och herr jonsson i hotellets korridor och försöööker få en

Tillbaka till civilisationen
söndag 3 april 2011 - Manizales, Caldas, Colombia

Tjo! Nu är vi tillbaka från vår lilla tripp. Det har varit jättebra! Vi har hunnit med mycket på de få dagarna vi varit borta. Vi har varit i en park och matat kaniner, strutsar, fåglar, griskultingar med mera, varit på zoo, bott på en finca, köpt hantverk på en marknad, ätit världens

When all is said and done
tisdag 29 mars 2011 - Manizales, Caldas, Colombia

Tjo! Var ett tag sedan senaste uppdatering men nu har vi faktiskt haft fullt upp. Praktiken är slut och samtidigt som det var väldigt svårt att säga hej då till barnen är det skönt att en milstolpe är avklarad! Vår planerade sverige-fest gick väl sådär (personalen rörde som vanligt

Rosa delfiner och massa massa myggbett
fredag 18 mars 2011 - Neira, Caldas, Colombia

Tjoho! Nu är vi i leticia, amazonas. Robin har ockuperat datorn fram tills nu så uppdateringen blir lite sen. Vi har hunnit med ett besök till apön (som bestod av både glädje och skräck när de små liven började klättra på våra huvuden), och en tripp till puerto Nariño, där vi enbart

Reggaeton och kaffefarm
lördag 12 mars 2011 - Neira, Caldas, Colombia

Halli hallå! Mycket har hänt sedan sist och för att sammanfatta allt så kortfattat som möjligt så har robins föräldrar anlänt. De bor för tillfället i vårt sovrum och jag och robin sover ute i vardagsrummet (se vilka möjligheter lägenheten erbjuder!). Och vi har hunnit med en hel del

Vi har i alla fall (inte) tur med vädret
fredag 4 mars 2011 - Manizales, Caldas, Colombia

Phuu.. äntligen är man hemma. Torsdagar är ju våra längsta dagar på barnhemmet och det känns verkligen när man kommer vid 18 att man är trött i hela kroppen. Inte hjälper det att vädret slår runt titt som tätt heller. Imorse var det strålande solsken och vi knallade runt i linne, sen

Praktik i Colombia - och mkt mer!

15 januari 2011 - 21 maj 2011

Praktik i Manizales 8 veckor, sen väntar uppsatsskrivning med destination(-er) okänd(-a) än så länge! :)

Colombia - självständighetens resa

31 januari 2010 - 23 februari 2010

Efter mycket om och men blev det en resa, med mig själv som främsta sällskap ;) Ska bland annat besöka några bekanta som startat "The amazon spanish college" i Leticia, hälsa på en kompis i Bogotá och hinna med lite sightsing i Santa Marta.

Tillbaka till Colombia

29 juni 2008 - 16 juli 2008

Hela familjen är med den här gången + Luz och Pedro som ska vara med i Neiva och Pitalito.

Alla övriga resor

1 januari 1985 - 2 februari 1985

Har samlat alla tidigare resor här.. Detta är bara för att kartan ser så mkt roligare ut när den är grön(are) :)

Colombia-återresan

19 oktober 2006 - 3 november 2006

Första riktiga återresan till mitt hemland Colombia sedan 1992. Privatresa + Projektarbetsresa (bokskriveri på g. ska handla om mig och mitt liv som adopterad)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Klara uppdaterar sin resa