Hej hopp... Finns det något bättre än å packa väska i vetskapen om att man snart sitter på ett flyg som har destinationen "långt bort i fjärran"?Nej,just det;) Snart ska galna jag ut o äventyra lite,blir spännande och se hur detta ska sluta...
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Paris!
onsdag 29 juli 2009 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Igårmorse sprang Patrik iväg till stationen för att boka hembiljetter. Han kom tillbaka 1 timme senare och meddelade att vi skulle åka redan 17.25. På med kläderna och ut i Paris. Vi gick omkring, och ett tag trodde jag faktiskt att vi var lite vilse. Men vi hamnade på Champs Elyseé till

Nice-Paris
tisdag 28 juli 2009 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Sista dagen i Monaco låg vi vid poolen nästintill hela dagen. Det är så fantastiskt att ligga där uppe och bara titta ut. På ena sidan ser man Monaco, och på andra sidan ser man ingenting förutom djupblått hav hela vägen bort till horisonten. Vi provade att få tag på ett nattåg till

Älskade Monaco
måndag 27 juli 2009 - Monaco-Ville, Monaco

Det var så skönt att kliva av tåget i Monaco. Där vet man att det alltid blir precis som man vill ha det, och lite mer. Vi checkade in på hotellet, och rusade sedan upp till poolen. Där hittade vi en stor jätte solfåtölj som vi hoppade ner i. Efter en timmes solande ville vi ut och se oss

Dagarna i St Tropez

Hade precis skrivit ett beskrivande inlägg, men internet här är allt utom fungerande. Nu kommer en enklare version. Vi tog tåget till St Raphael, och därifrån hyrde vi en liten fiat punto, den enda lediga bilen i hela stan. Resan till St Tropez tog inte mindre än 2½ timme, trots att det

Dagens sysslor.

Idag har jag inte gjort många knop. Jag gick hela vägen ner till stranden, parkerade min rumpa där, och gick sedan hela vägen hem. Och gissa vad, jag är helt färdig! Har precis duschat och ska göra mig klar nu. Måste packa mina väskor också, för tidigt imorgon åker vi till St

Mot Frankrike!!!
måndag 20 juli 2009 - Cannes, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Mot Frankrike! Vi fick verkligen gå upp tidigt för att hinna med de där sju tåget. Vi hade inte lyckats få platser i första klass heller så det var en låååång mycket dryg resa som väntade oss. Tåget som tog oss till Vientimiglia var 1 timme sent, så vi missade givetvis vårt

Mot Venedig!

Tågresan till Venedig gick hyffsat snabbt och smidigt. Vi fick byta tåg i Mestre som ligger precis innan Venedig, och därifrån tog det bara 7 minuter till Venedig. Totalt från Milano till Venedig tog det ca 4 timmar. Det första vi såg när vi gick ut från stationen var en kanal med

Shopping i Milano!
lördag 18 juli 2009 - Milano, Lombardiet, Italien

Milano är verkligen en underbar stad för alla shoppingfreaks och modenördar. Vi gick runt nästintill hela dagen, men det var så fruktansvärt varmt att jag inte kan rekommendera någon att åka till Milano mitt i juli. Vi fick stanna hela tiden, och det kändes som kroppen var nära att

Godmorgon!
torsdag 16 juli 2009 - Milano, Lombardiet, Italien

Igår kväll frågade vi i receptionen efter en mysig restaurang, och blev hänvisade till ett supermysigt ställe, borta i något som vi uppfattade som slummen. Jag tänkte att eftersom jag är i Italien måste pastan vara grym, så jag tog en pastarätt, men blev faktiskt lite besviken. La

Framme i Milano!!!
onsdag 15 juli 2009 - Milano, Lombardiet, Italien

Tåget till Lugano var försenat igår, så vi var framme först vid 10 tiden. Då hittade vi ett hotell, men de hade bara en minisuit kvar för 3500 så vi hoppade den. Hittade sen ett hyffsat rum för 1000 istället. Passade oss bättre med tanke på att vi ändå bara tänkt stanna en

Tågluff i Europa

12 juli 2009 - 30 juli 2009

Med ett inter-rail pass i ena handen, och en karta i den andra beger vi oss ut på en obestämd tid.

Mini Öluff i Grekland

19 juli 2008 - 2 augusti 2008

Jag och Älskling åker på ännu ett äventyr till solen. Denna gången vet vi inte riktigt vart vi hamnar. Spännande!

Mauritius 2oo8

26 februari 2008 - 13 mars 2008

Jag o Älskling åker för lite romantik, sol och bad.

Franska Rivieran

13 juli 2007 - 25 juli 2007

En impulsiv lite snabb tur till rivieran samt Monaco. Blir spännande. Med mej har jag världens sötaste Patrik=)

Finding Neverland

6 juni 2006 - 24 augusti 2006

Snart är det alltså äntligen dags för sol,bad,kritvita stränder,leende människor,tunga väskor,shopping och mycket mycket mer.Så underbart vi ska ha det!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa