Adjö USA
söndag 29 september 2019 - Seattle, USA

Seattle igen 🌟Fartyget (lärt mej nu) lade till tidigt som tjyven på morgonen. Jag klev upp och skulle ta en stadsbild med Space Needle med alla lampor och fint ljus o så där ni vet.. Nu är ju gryning inte skymning så därför lyser heller inte en massa lampor för folk sover ju..Aja, det

Sista dagen till havs
lördag 28 september 2019 - Victoria, British Columbia, Kanada

En gång var jag i Canada ingen gång  🇨🇦I morse försov sej K o S 😂😴 Vi hade bestämt träff kl 9, och 9.00 knackade jag på deras dörr. Ut stack ett sömndrucket Stefanhuvud och undrade vad jag ville missinassen 😄 En kvart senare var vi iaf på väg till frukost och mina

Krabba och Lumberjack show
fredag 27 september 2019 - Ketchikan, Alaska, USA

KetchikanSteg upp tidigt som tusan för att åka på Lumberjack Show och Crab Feast. Vi hoppade på en buss som tog oss 20 min bort åt nåt håll. Det började med krabba och öl! The nine o’clock beer, den tar väl alla?! 😅🍻 Christina åt oxå krabba! 🦀 Inte mycket, men lite. Var

Glacier Bay
onsdag 25 september 2019 - Alaska, USA

Glacier Bay ❄️Upp lagom tidigt i morse, jag vaknar ju alltid väldigt tidigt, och efter en film sisådär så käkar vi frulle as usual. Sedan var det snabbt upp på bryggan och slå ner sig i ”besöksstolarna”. Vi drar fram dom till fönstren och njuter av utsikten. Glaciärerna var

White Pass Scenic Railway
tisdag 24 september 2019 - Skagway, Alaska, USA

Skagway 🚂På morgonen i princip efter frukost drog vi iväg på äventyr igen. Nu var det på White Pass Scenic Railway. Vi skulle ut på tåg alltså och kolla naturen i Skagway. Jättehäftigt!! Turen var på 3 h och minsann, om inte Fru Svärd fick åka över gränsen till Canada 🇨🇦

Valsafari
måndag 23 september 2019 - Juneau, Alaska, USA

Valsafari 🐳 I morse tog vi oss som vanligt till frukost. Gott som vanligt. ALLT finns och ta mej tusan om jag inte fann hash browns. Fasingen, vad mumsigt det är!! Gick sedan och slöade lite. Efter en lilling stund käkade vi Stefans tårta från igår. Brutalt med var sin gaffel och

Stefan 60 år
söndag 22 september 2019 - Seattle, USA

Stefan 60 år 🎈Kände i natt när jag var på toa att det gungade lite. Inte så farligt ändå, det funkar nog. Vid 8.30 vinglade vi iväg till frukost.. Det började med bubbel då Stefan fyller år. Sedan fick jag be Kickan hämta kaffe åt mej då jag inte ville gå extra på lutande golv.

Joy
lördag 21 september 2019 - Seattle, USA

Idag havs dets packats igen. Vaknade 2.55 och det var lögn i h-vete att somna om. Låg och snurrade i nästan 3 h, jättejobbigt! Igårkväll när jag skulle börja packa insåg jag att jag glömt en del kläder hemma. Jag kan ”se” dom ligga på tidningskorgen, mina svarta byxor och min nya

Marknad, Needle och lite smått o gott
fredag 20 september 2019 - Seattle, USA

Dag 2, The Space Needle I morse sågs vi i repan kl 8. Ingen idé att tro att man ska ta sovmorgon när man vaknat första gången 21.33 (21.36 för de andra två) och tro att det är dax att gå upp.. 😅 Vi fann ett bra frukostställe i anslutning till Farty Towels (!!) och där tjänstgjorde

Seattle
torsdag 19 september 2019 - Seattle, USA

Hotel Fawlty Towers Semestern började med båtresa och vidare mot ett hotell i Rosersberg. Ett trevligt 3-bäddsrum som passade oss bra. Jäkligt mjuk säng, trodde jag skulle få ont i ryggen, men icke, snarare tvärt om 👌🏼 Några timmars sömn senare fick vi skjuts av en halvgalning till

Seattle samt Alaska

18 september 2019 - 30 september 2019

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

Indien, av alla ställen :-)

22 mars 2012 - 26 mars 2012

Bangkok/Lanta

13 februari 2012 - 5 mars 2012

Hej kära dagbok. En 3-veckors liten efterlängtad semester. Ska bli så himla nice att komma "hem" igen ;)

Egypten

25 november 2010 - 2 december 2010

Hejsan Nu är det dax för en charter faktiskt. Och från Visby, inte desto mindre. Jag och Göran ska göra vår årliga week-end utan barn.. Det råkade bli en 7 dagar lång weed-end i år, men det gör väl inget. Farmor och morfar ska dela på barnen. Det tackar vi för! Hej hej, vi hörs under eller efter resan. Kram

Thailand med omnejd :-)

29 december 2009 - 9 mars 2010

Hej svejs. Nu är det dax igen. Nu till Peking, Thailand, Laos, Vietnam, Kambodja och Thailand igen. Tjo fjöjt, vi hörs och ses. Chris, Göran, Stina, Annie och Ella.

Portugal

18 maj 2008 - 21 maj 2008

Liten bröllopsresa i all hast :-)

Thailand

29 november 2007 - 5 mars 2008

Ett litet "break" i tillvaron. Eftersom jag är mammaledig och gubben min har ganska mycket ledighet att ta ut så skall vi nu ta en time out och bara ta det lungt. Vi är fem i familjen, jag Christina, gubben Göran samt tre barn Stina nästan 10, Annie 8 och lilla Ella 5 månader. Vi har varit i Thailand många gånger och det är nästan som vårat andra hem. Vi börjar våran resa med Bangkok och öarna utanför i några veckor, sedan möter vi upp ett gäng bekanta och rör oss ner till Phuket där vi så småningom skall fira jul och nyår. Efter nyår så skall Stina och Annie gå i en Svensk skola i Phuket. Då får vi en "vardag" i det varma Thailand. Vi åker hem till Sverige igen i början på Mars.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christina uppdaterar sin resa