Annat än träning och annan träning
torsdag 16 oktober 2014 - Monte Gordo, Portugal

Andreas – Sofia – har ju glömt att säga att jag sett en riktig HIBISKUSBLOMMA!!! Haha, säger då bara det: j*vla hibiskus ;) Och nu ska jag fortsätta att skriva om sånt som jag inte har skrivit om förut, vill säga annat än träning! Till exempel att vi är kanske 215 svenska personer

Havet!
onsdag 15 oktober 2014 - Monte Gordo, Portugal

Mina vader är inte riktigt på hugget idag heller, men ska inte gå på fightingen idag så slipper väl hopprep, vilket inte var mysigt igår. Stavade i morse, energisnålare än jogging men ändå bra träning har jag kommit fram till. Det var högvatten så joggarna fick springa i pinjeskogen

Sangriatur
tisdag 14 oktober 2014 - Monte Gordo, Portugal

Igår var första kontakten med omvärlden! Eller världen där hemma mer specifikt. Ett så fint sms från Andreas väntade när jag kom tillbaka till rummet, härligt att inte vara alldeles bortglömd! Idag var första kontakten med omvärlden som i världen också: Spanien! Men ska börja med

Fyra pass senare
måndag 13 oktober 2014 - Monte Gordo, Portugal

Tjohej, det är lite svårt att sålla ibland. Men så blir det, och man missar många man vill gå på ändå :/ Träningsvärk lite här och där men jag kan gå – NORMALT ska också tilläggas, haha! Kanske var det jacuzzibubblandet och bastubadet som hjälpte mina ömmande muskler mån tro?

24 timmar i Portugal
söndag 12 oktober 2014 - Monte Gordo, Portugal

Den korta varianten: har hunnit blivit bjuden på fem liter vatten, hämtat ut kontanter (Euro-land), sett en soluppgång, tränat som en tok, ätit ungefär på samma sätt, gått vilse och sett ett portuginskt butt crack. Den långa varianten: Portugal välkomnade oss med totalmörker och regn

Sista natten med gänget... Eller?!
lördag 9 maj 2009 - Erie, Pennsylvania, USA

Lite panik, sista dagen jag har till förfogande här i Staterna. Imorgon kommer det antagligen mest att handla om packning (vilket jag inte är så bra på att göra i tid) och så var det nån turnering Johanna skulle till, softball. Jahaja, vad har man inte gjort som man bara "måste" göra

Springfest!!
fredag 8 maj 2009 - Erie, Pennsylvania, USA

En av anledningarna till att jag åkte hit just nu är ju för att dom har springbreak snart med tillhörande springfest. Vad jag fick veta när jag kommit fram är att dom har ändrat reglerna så att man måste ha "studentleg" för att ta sig in på festen. Hmm... Ena rumskompisen skulle

Svenskmiddag och dum busschaufför
torsdag 7 maj 2009 - Erie, Pennsylvania, USA

Min namnsdag! :) Fast amerikaner vet inte vad det är, dom har inte sånt. Firade i alla fall med en sista shoppingdag! Vi tog taxi till köpcentret eftersom inte bussarna går förbi där idag. Nu har jag mina joggingskor och även ett annat finare par, såklart ;) Och även lite till, kom visst

Bland pirater och isbjörnar
tisdag 5 maj 2009 - Pittsburgh, Pennsylvania, USA

Måste först berätta att vi i söndags planterade träd! Haha, det är faktiskt sant! Värden för Kentucky-partyt har mark som vi planterade träd på. Men det var kul, annorlunda! Städade skräp efter vägen också, fanns sjukt mycket, och fick en tagg i foten. Tror faktiskt att den

Min första gång...
lördag 2 maj 2009 - Erie, Pennsylvania, USA

De senaste dagarna har handlat om träning och utgång, ungefär! Och en massa saker som jag gjort eller sett för första gången… Missade fösta bussen i torsdags och även nästa, men då sprang vi runt huset för att stoppa den mitt i vägen. Den här gången var busschauffören snäll, det

Hårdrock och nyår i Helsinki

29 december 2014 - 1 januari 2015

I Helsingfors för att se Children of Bodom live och passar också på att fira nyår här.

Träningsvecka i Portugal

11 oktober 2014 - 18 oktober 2014

Åker med Springtime och Vårruset till Portugal för en vecka fullsmockad med träning, träning och åter träning. Olika pass vad gäller till exempel styrka, löpning och dans är det jag hoppas kunna överleva här i Monte Gordo på Algarvekusten.

Collegeliv i 2 veckor

25 april 2009 - 11 maj 2009

Besöker min "bästis" Johanna som går på college i Erie, Pennsylvania, USA. Inte mycket inplanerat föutom Niagarafallen, shopping och såklart träffa Johanna och alla som hon pratar om :) Bara resan (tre plan enkelväg) blir nog ett äventyr i sig! Ska förövrigt bli riktigt kul att se USA från "insidan", inte bara som turist på ett hotell i en storstad..

Afrika - nio länder

15 januari 2006 - 17 mars 2006

Med Rosa bussarna i Afrika genom åtta länder under två månader: 15 januari - 17 mars. Kenya, Tanzania (Zanzibar), Malawi, Zambia, Zimbabwe, Botswana, Namibia och Sydafrika. Några av höjdpunkterna: Safari i Masai Mara Ngorogorokratern ("Edens Lustgård") Zanzibar Mikumi National Park Malawisjön Victoriafallen (ett av världens högsta bungyjump, bl.a) Safari i Etosha National Park Cape Cross (världens största sälkoloni) Cape Town Godahppsudden ....ja det var ett urval! (www.rosabussarna.se Afrika "Kenya-Sydafrika")

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carita uppdaterar sin resa