Vi väntar på vårt livs resa IGEN! Åka till Colombia och hämta vår efterlängtade prinsessa.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Bogotá, Colombia
Nu hemma i Ursvik efter exakt 5 veckor i Colombia.
tisdag 1 maj 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Så är vi nu hemma. I vårt kära hemland Sverige och till en härlig och solig Valborg. Vi chansade på standby på Bogota flygplats i lördags och kom med efter mycket om och men. Flyget var långt ifrån fullbokat men den ordinarie startbanan på Bogota flygplats var avstängd så AirFrance

Nu är allt klart, bara hemresan kvar!
fredag 27 april 2012 - Bogotá, Colombia

Så har nu tiden kommit då allt är klart, bara hemresan kvar. Vi har biljetter hem söndag med landning på Arlanda först kl. 23:00 på måndag. Lång väntan i Paris, 9 tim, puhhh… Vi ser ut att chansa på en Standby med avresa redan lördag från Colombia för att få en humanare resa med

Nu är hon VÅRAN, Sentencia klar!!!
fredag 20 april 2012 - Bogotá, Colombia

Så har vi inte ens hunnit packa upp i vårt rum på Halifax från vår Karibienresa förrän Pilar ringer och meddelar att det ser ut som vi ska få Sentencia redan dagen efter. Domaren som sköter vårt mål ska byta domstol och vill därför färdigställa alla sina ärenden innan han

Hola, varma hälsningar från Karibien

Nu är det lördag i Karibien och vi har varit här sedan i måndags. Vi åker hem på tisdag i nästa vecka, så 3 dagar kvar. Det är mycket varmt och man hade önskat lite svalare väder men man ska ju aldrig klaga på vädret. Hemma är det snö och i Bogota är det mest regn har vi hört.

Nu är vi i Karibien!

Nu är vi i Karibien- San Andrés, en ö som ligger 2 tim flygtur från Bogota. Här är det varmt. Ca 30 grader och vi bor ca 40 meter från havet på hotell CocoPlum. Vattnet är fantastiskt, varmt och skönt ca 30 grader där också. Vi har halvpension på hotellet så vi har bara ätit här än

Långfredag i Bogota
lördag 7 april 2012 - Bogotá, Colombia

Nu har vi bestämt oss: Sofia, Karen Berglind. Snurpan hänger fortfarande kvar om vartannat men Sofia känns helt rätt. Hon ser ut som en Sofia och det är ett mycket vanligt Colombianskt namn. Karen behåller hon från tidigare, och måste såklart finnas kvar. I dag, långfredag har vi strosat

Tisdag 2012-04-03
onsdag 4 april 2012 - Bogotá, Colombia

Vill faktiskt skriva idag igen. Jag har kommit på mig själv av att jag är så himla lycklig. Tänker tillbaka sådär en tio år. Allt såg becksvart ut och allt vi bara ville, var att få bilda en familj. Nu har vi dem, två av det mest härliga små liven man kan önska. Charlie så stor och

En vecka med vår Prinsessa
tisdag 3 april 2012 - Bogotá, Colombia

Så har en vecka gått här i Bogota. Vi har haft det supermysigt trots att man fått en släng med magsjuka. Vi kommer dock sakna familjen Anderberg som åkte hem idag med sin fina Elthon. De hade varit här 11 veckor efter en hel del strul så vi måste verkligen beundra deras positiva

ICBF intervju avklarad
fredag 30 mars 2012 - Bogotá, Colombia

Nu har vi haft vår prinsessa i 5 dagar och det känns verkligen att hon är en del av familjen nu. Hon har en fantastik vilja och hon är ett riktigt litet charmtroll. Hon blir tuffare och tuffare för varje dag och nu förflyttar hon sig obehindrat krypande dit hon vill. Hon står då vi håller

Nu har vi hämtat vår älskade Prinsessa
tisdag 27 mars 2012 - Bogotá, Colombia

Så har vi nu fått vår prinsessa! Nu är vi flerbarnsfamilj och vet ni, det känns fantastiskt. Charlie är världens stoltaste storebror. Han är så fantastiskt gullig med vår lilla Sessa. Överlämningen gick jättebra. Hon var lite reserverad till en början men hon höll full fokus på sin

Hämta Lillasyster

26 mars 2012 - 19 maj 2012

Dax att hämta Charlies Lillasyster.

Vägen till vårt efterlängtade barn...

19 januari 2008 - 18 mars 2008

Vår livs resa - Vi ska åka till Colombia och hämta vår lilla son på 4 mån.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carina, Håkan & Charlie uppdaterar sin resa