Snipp-snapp-snut så var resan slut
onsdag 15 december 2010 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej hej!! Nu har vår resa tagit sig till det bittra slutet. Vi har haft otroligt roligt och träffat underbara människor. Vi ser redan fram emot nästa resa som vi ska göra tillsammans. The Hitchikers guide to the far east är nu skriven!

Hong Kong transfer
måndag 13 december 2010 - Hongkong, Hongkong

Sa har efter Fiji kande vi att det var dags for lite storstadspuls... not! Pa vagen hem mot Svearike hade vi en liten mellanlandning pa 3 natter i Hong Kong. Vi landade mitt pa dagen den 11 december och var ganska jetlagged sa det blev en tidig kvall och narmare 12 timmars somn pa Anne Black

Fiji Time
fredag 10 december 2010 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Bula! Ona da island ina da sun! Reeespekt! Nu har även Fiji fått njuta av våra besök! Och vilka värdar de varit! Men man måste säga att det har varit båda upp och ner; Vi landade i landets huvudstad Nadi söndagen den 28 Nov till ett regnigt och fuktigt Fiji men hamnade snart på ett

New Zeeland conquered
fredag 26 november 2010 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Nu ar det snart dags for oss att lamna aven Nya Zeeland bakom oss! Och liksom med Japan ar det omojligt att beskriva hur underbart otroligt detta landet ar! Skillnaden dock ar att vi nu bytt ut kulturen i Japan mot ren action och aventyr! Vi borjade med en 10dagars bussresa kallad Kiwi Explorer

The beginning of the Campervan
tisdag 23 november 2010 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej alla glada Thomas och Calle fan! Nu har vi fatt varan Husbil och ska se hur mycket vi kan utforksa Nya Zeeland pa en vecka. Hittils har vi hunnit med att besoka Milford Sounds som ar en vacker Fjord. Dar hade vi med hjalp av Whitey (guiden) en fantastisk upplevelse i Kajak tro det eller ej!

Action!
lördag 20 november 2010 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Här laddar vi upp bilder från lite av de olika äventyrliga grejorna vi gjort där vi inte kan fota själva utan har köpt bilder! Här finns bilder från båda våra bungy jump vid Taupo Lake, 47 meter högt med "watertouch"! Bilder från vår white water rafting i Rotorua där vi bland annat

10 Day Kiwi Explorer
torsdag 18 november 2010 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Igår avslutade vi vår 10 dagar långa bussresa genom norra och södra Nya Zeeland och det enda jag kan säga är att den överstigit våra förväntningar! Det har varit helt galet kul och vi har gjort så många otroliga saker och träffat kanonsköna människor! Vi hoppade på bussen i

3/10 dagar av Kiwi Explorer
onsdag 10 november 2010 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Sedan vi skrev från Auckland har vi med kanonarrangören TopDeck rest genom Auckland, Rotorua och har nu hamnat i Wellington! Kort sagt har vi haft hur kul som helst! Vi har bott hos en traditionell Marae familj, gjort whitewater-rafting och bungyjump! Calle och skaffat en Marae:isk

Reload
måndag 8 november 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Vi reste från Osakas Kansai Airport mitt på dagen den 6 november och efter en flygning över natten på 10 timmar anlände vi tidigt tidigt till Auckland, närmare bestämt kl 05.30 på morgonen lokal tid. Nya Zeeland är 12 timmar före Sverige tidsmässigt. Ingen av oss lyckades sova på

We Love Japan
fredag 5 november 2010 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Med sorg skriver vi det sista inlagget fran Japan! Vi har spenderat de tre senaste dagarna i Osaka, Japans nast storsta stad om man ska tro invanarna! Det har blivit lite sightseeing fast vikten har blivit pa att springa i stadens tva downtown och fa en sista glimt av det japanska modet...och