Mina senaste klurigheter: Hjälp mig vinna mitt drömjobb genom att rösta på www.carlolsson.com Under min resa kan ni nå mig på Skypen, Calle_gm eller via min hemsida www.CarlOlsson.com Norkst Nr. +47 402 951 71 Svenskt Nr. +46 735 017 097 Amerikanskt Nr. +1 347 484 8840 Australiskt Nr. +61 450 433 748 ICE (In Case of Emergency) +61 450 433 748 Peace out
hemstad Torggränd, Klippan, Skåne län, Sverige
Project Borneo
måndag 28 februari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Naturens vrede hade änn en gång slagit ett slag mot männskligheten och den här gången skulle det kännas. Yasi som svept över norra Australien känndes långt borta då vi jobbade i Melbourne, men vi hade fel. The Royston Hotel har en annourlunda atmosvär. Jag har spenderat månader där

Stars of the South
måndag 17 januari 2011 - Wagga Wagga, Wagga Wagga, New South Wales, Australien

Precis som Afrika och Indien har Australien något som är aldeles speciellt för sitt land. Förutom Opera huset i Sydney och översvämningarna i Queensland så finns det något annat som är något av det första vi tänker på när landet nämns. När vi tänker på Afrika, tänker vi på

I had a Dream
fredag 31 december 2010 - Melbourne, Victoria, Australien

Jag sitter i bakgården i mitt nya hem i Melbourne, Australien. Stryckgärnet är stek varmt. Regnet faller sakta ner på det halvmeter långa gräset och droppar ner längs trädens gröna blad. I toppen sitter två pappegojor och funderar över varför någon fäst en hängmatta i deras hem.

Jag ler, jag är lycklig
fredag 3 september 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Det spelar ingen roll hur mycket jag paddlar, hur mycket jag än springer, kylan har en förmåga att tränga sig in överallt. Mina fötter känns som stenar, tyngden av vattnet gör dem orörliga. Huvudet isar som om jag vore en glass i frysen, blodådrorna skiftar färg från varm blekröd färg

Dream
söndag 22 augusti 2010 - Calgary, Alberta, Kanada

jag står på taket av stallet, undrar varför jag inte fågar kasta mig utöver kanten, ner mot havet som väntar nedanför. Kanten är ju så liten men fallet är maximalt hundra meter. Nedanför skulle det egentligen varit en hög med gödsel, men i stället är det kristallklart vatten som

Coffehouse Bullshit
fredag 16 juli 2010 - Kansas City, Missouri, USA

Are har nu väntat nästan en timme på flygplatsen i Kansas City utan jag och Sebastian hämtat honom som vi lovat. Det enda han har är ett sms från natten för. - Allt har gått åt helvete, jag är på Polisstationen, kommer så fort jag kan. /Sebastian Följt utav ett dussin missade samtal

Sweet life itself
söndag 13 juni 2010 - Caye Caulker, Belize

Aldrig någonsin slutar jag förundras över vad vår värld har att erbjuda. Varje dag som passerar är en ny erfarenhet. Under otaliga stunder har jag fått känslan att jag stått på toppen av världen och att det inte kan bli bättre. Jag stod på toppen av Machu Pichu, såg en oförglömlig

The ride to Hell

National Geographic satt i samma båt två år tidigare. Trotts deras expertis och moderna utrustning kunde de inte finna bottnen på den nu inaktiva vulkanen i Nicaragua. Landet med flest vulkaner i Nord och Syd America efter Peru. Efter otaliga försök tog dem beslutet att ge upp efter att ha

Lie until you die
onsdag 19 maj 2010 - San José, San Pedro, Costa Rica

Panama har alltid varit en dröm som kännts långt borta, men när jag för tre år sedan kastade en pil på en karta med ögonbindel visste jag att det nu bara var en tidsfråga. Trotts en 400 volts elektriskt elstöt i saltvatten och en tånagel mindre är drömmen nu en verklighet. Bocas Del

Sierra Nevada
måndag 3 maj 2010 - Santa Marta, Magdalena, Colombia

Paranoja eller paranoid skulle vara orden som best beskrev början av mitt nya äventyr I central amerika. Det hela skulle börja i Caracas, Venezuela och slutligen ha ett slut i Mexico, två månader senare. Men efter bara fem minuter in i Caracas började jag se slutet av tunnlen. Här följer

Citizen of the World

11 mars 2010 - 11 mars 2012

Norge 2007

3 oktober 2007 - 1 mars 2010

Nästa äventyr bär av mot Oslo och Norge, där det ska grävas guld i massor. För att sedan kunna möta världens vindar. Men vi börjar med en Vecka i London =) Peace out!!!

London 2007

13 januari 2007 - 26 maj 2007

En tid i London är precis vad som passar mig in just nu, världen är full av dörrar, en av dem öppnas nu mot framtiden.

Val Thorens 2006

18 februari 2006 - 5 mars 2006

Åker skidor, festar och lever livet.

Italien 2005

18 februari 2005 - 27 februari 2005

Skidsemäster i Val Gardena - Italien med Erik, Adam, Jacob L, med tillhörade familjer, gött som tusan.

Las Vegas 2005

9 oktober 2005 - 4 november 2005

Tre Veckor i Kansas City och en Vecka i det spelglada Viva Las Vegas, kan det bli bättre?

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carl uppdaterar sin resa