Tripp till Grekland
måndag 6 juni 2011 - Kiirunavaara, Norrbottens län, Sverige

Så här i juni när det normalt i Kiruna inte slagit ut och blivit grönt, tog vi oss en långweekend till Grekland, Thessaloniki för att bara mer exakt. Mycket trevligt resa, som både bjöd på sol och bad, monsunregn, museibesök, cykeldemonstrationer, utomhusfester, mängder med god mat och

Tur till Narvik
måndag 30 maj 2011 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

En liten tripp till Narvik hann vi med innan sommarplaceringarna drog igång. Trevlig och vacker stad! Här skulle man kunna bo (så när som att det inte var jättebilligt...) Vi fick gå ombord på ett filippinskt fartyg som skulle lasta några ton järnpellets. Kul att få se hur de har det,

Tur till fjället
lördag 30 april 2011 - Piteå NV, Norrbottens län, Sverige

Liten tur till Björkliden. 13 mil från Kiruna och många renar på vägen. Är man van åkare är det perfekt, men är man som jag totalt värdelös går det inte att ploga hela vägen ner... Ok, snön var kanske inte den bästa efter flera veckor med plusgrader, men det var väldigt vacker

En natt i -5
lördag 26 mars 2011 - Kiruna N, Norrbottens län, Sverige

Ett supererbjudande lockade oss till Jukkasjärvi en helg i mars. Ett par minusgrader ute och lagom vårvintrigt väder ute. Vi kom dit och fick en liten sightseeing inne på ishotellet och lite historik bakom det hela. Det visade sig att ishotellet är gjort av fjolårets torneälvsis och

En hel del sprängmedel
lördag 5 mars 2011 - Kiirunavaara, Norrbottens län, Sverige

Andra veckan av praktik under jord gjordes på laddningen, dvs de som fyller de borrade hålen med sprängmedel. Att börja 05.30 var tungt, samtidigt som vissa dagar började 17.30, för att vara med och spränga. Det var häftigt när de sprängde med batteri, för då kände man tryckvågorna

En vecka under jord
lördag 26 februari 2011 - Kiirunavaara, Norrbottens län, Sverige

Första veckan av praktik under jord avklarad. 04.40 vakna, stiga upp, äta frukost 05.20 cykla till jobbet, ja det går utmärkt att cykla i -18 grader, så länge det inte blåser för mycket 05.40 byta om och få med alla kort och grejer som ska med 05.55 stämpla in och vänta på bussen 06.20

Nästan som Finland
tisdag 8 februari 2011 - Kiirunavaara, Norrbottens län, Sverige

Förmåner vi anställda får är bl.a. gratis friskvård på flertalet anläggningar i stan, bl.a. badhuset och vissa gym. Så jag kollade läget på badhuset idag. Efter en mjukstart med simmandet var det dags för den obligatoriska bastun. Vaddå bastu som i söder? Här gör man som i Finland,

Nere i gruvan
torsdag 3 februari 2011 - Malmberget, Norrbottens län, Sverige

Då har jag varit nere i gruvan i Malmberget. Vi åt lunch på 500 m djup, åkte sedan bil ner mot ca 1000 m. Häftigt! Liknar biltunnlarna i Alperna, fast betydligt längre, se bilderna med 3D-kartan i blått och grått. Sett krossen och hur det sedan transporteras upp till 850 m på ett rullband

Första dagen
tisdag 1 februari 2011 - Kiirunavaara, Norrbottens län, Sverige

Dag ett var informationsfylld. Fick dator och kontor (på 13e vån!! vilken utsikt!). Och en massa muntlig info. Hjärnan är sprängfylld... men det ska bli intressant! Har också varit på taket och sett utsikten över fjällen.

Resan upp
måndag 31 januari 2011 - Kiirunavaara, Norrbottens län, Sverige

Resan upp i korthet: Söndag 15.15: avresa Linköping mot Sthlm. Framme i tid. 17.56: avgång nattåget mot Kiruna. 20 h resa väntar. Inte mycket sömn, men jag fick i alla fall ligga ner vilket var skönt. Måndag: framme 45 min sent, gratis skjuts till Annexet, min tillfälliga bostad, tur på

Antwerpen

19 november 2011 - 20 november 2011

Weekend i Antwerpen.

Thessaloniki

2 juni 2011 - 5 juni 2011

Weekend till Thessaloniki, Grekland.

Narvik

30 maj 2011 - 31 maj 2011

Tvådagarstur till Narvik med jobbet. Trevligt värre!

Skidtur till Björkliden

30 april 2011 - 1 maj 2011

Kort tur till Björkliden för att testa att åka utför på Valborgsmässoafton. Inte varje dag man gör det!

Ishotellet i Jukkasjärvi

26 mars 2011 - 27 mars 2011

Helg på ishotellet i Jukkasjärvi. Vilken upplevelse att sova en natt i -5 grader på renfällar (ja, renfällar luktar skumt). Vilken konst som har skapats med bara torneälvsis och konstsnö! Mäktigt!

Nya tag, nytt liv, norr om polcirkeln

31 januari 2011 - 25 mars 2011

Trainee på stort gruvbolag första året, sen blir det tillsvidareanställning ett par år framöver! Heja Kiruna, här kommer skåningen till stan!

Flyghelg i Linköping

12 juni 2010 - 13 juni 2010

Flygdagar i Linköping.

Amsterdam april 2010

16 april 2010 - 18 april 2010

InQontrol 2010 var en bra fest, som vanligt!

Promenad längs Vättern samt några vinterbilder

10 januari 2010 - 13 januari 2010

Några vinterbilder från Jönköping!

Nyår i Amsterdam 2009-2010

30 december 2009 - 1 januari 2010

Nyårsfirande i Amsterdam, på festen Qountdown i Heineken Music Hall

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa