Bilder
fredag 28 november 2014 - Kuta, Bali, Indonesien

Hej, som avslutning på min resa visar jag några bilder. Hem kom jag till mörker och kyla utan problem.

Kultur po Bali
lördag 15 november 2014 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej, jag övergav badlivet och tog turist buss tikk Ubud som er nogot av kulturellt centrum po Bali. Och even her vimlar det av turister. Men stort kulturellt utbud av konst av alla de slag. Dessutom massor av tempel och folk bort mitt inne bland templet. Så gor man in i ett tempel och ploetsligt

Bilder
tisdag 11 november 2014 - Kuta, Bali, Indonesien

Få se om det blir några . Det blir inga bilder. Jag kan fortsetta fron PNG istellet. Jag var po veg tillbaka fron Tari och kom till Mont Hagen med buss po em. Bokade in po en missionsstation som var betydligt bettre en den po uppvegen. Men her var det ett geng amerikaner som regerade och de hade

Bad
måndag 10 november 2014 - Kuta, Bali, Indonesien

Hej, nu har jag kommit till Bali som man hoert so mycket talas om. Men innan jag kom hit har jag varit i Manago lengst upp po Solawesi ute po en oe som ler ha en av verdens besta korallrev foer dykning och snorkling. Foersta dan badade jag och vandrade omkring i omgivningen och besoekte byarna, Po

Bussresa

Hej, eftersom jag har tillgang till internet er det lika bra att passa po. Fron Port Moresby po Papau New Guinea (PNG), floeg jag till Lae po oestkusten der det var festival.Jag blev hemtad po flygplatsen meden bepansrad jeep so jag undrade hur farligt det var der. 150 till 200 olika stammar visade

Eventyr
måndag 3 november 2014 - Rantepao, Sulawesi Selatan, Indonesien

Hej, har lemnat Papau Nya Guinea{PNG} och er nu i Indonesien/ Fanns inget internet der. Der hende so mycket spennande so det for jsg beretta om ner jsg er hemma. enna stad ligger uppe i bergen med speciell miljo. Kom hit i gor med bil fron Makassari som er storsta stad. Har i dag varit po

Foersta anhalten

Hej alla, nu har jag varit her nogra dagar men det er problem med forbindelse till Sverige. Mobilen fungerar inte,s o jag har kopt ett PNG SIM-kort.Men jag har sent ett antal SMS men inte fott nogra svar. So foermodligen fungerarinte det heller Och ner jag skall logga in po internet har mitt minne

Uppladdning
måndag 29 september 2014 - Arboga, Västmanlands län, Sverige

Hej,förbereder avresan och studerat resmål ocg gjort en grov planering hur jag sall resa. Och så undrar jag om någon läser mina resebrev. Så ni som är intresserade kan väl tala om det via resdagboken. Hoppas opå många intressenter annars bryr jag mig inte om några resebrev, hälsar Bosse

SLUTET PÅ RESAN
tisdag 27 november 2012 - Katmandu, Central Development Region, Nepal

Så börjar vår resa närma sig slutet. Tillbaka i Pukhara samlde jag ihop mina pinaler som jag lämnat kvar där och så ett par dagar slappande i väntan på att Oscar skulle höra av sig från sin utflykt till Everest base camp. Han komm fortare tillbaka till Rukla än planerat. Därifrån

Jumla,och tillbakaresa
söndag 25 november 2012 - Nepalgunj, Mid-Western Development Region, Nepal

Manma När jag vaknade på morgonen och tittade ut så hade jag en fantastisk utsikt över dalen med en älv glittrande allra längst ned. Och utspridda små byar med terassodlingar runt omkring. Men hur komma vidare mot Jumla? Ev skulle det gå en buss på eftermiddagen. Den buss jag kom upp med

Filippinerna och Kina

3 oktober 2016 - 1 december 2016

Flyg från Stockholm till Manila och efter 4 veckors okända mål på Filippinerna flyg till Kunming i provinsen Yunnan i Kina. Få se vad jag hittar på där. På vägen hem mellanlandning i Hong Kong i tre dagar.

Papau/Indonesien

4 oktober 2014 - 24 november 2014

Med flyg till Port Moresby på Papau Nya Guinea och med diverse färdmedel ta mig till Jakarta i Indonesien för hemfärd

Paragliding

22 oktober 2012 - 1 december 2012

Jag och Oscar flyger till Nepal för att lära oss skärmflygning i Pokhara.Sedan försöka ta oss med bil till Lhasa i Tibet. Eventuellt avsluta med några dagar i Kerals, södra Indien.

Grönland

12 augusti 2012 - 5 september 2012

Tågluffning på Grönlands västkust. Flyger från Köpenhamn till Kangerlussuaq, tar mig till Ilulissat och därifrån med båt till Narsarsuaq och så tillbaka till Köpenhamn

New Zeeland

18 november 2011 - 13 december 2011

Tillsammans med min syster och svåger skall vi med bil fara runt på öarna och förhoppningsvis njuta av våren och naturen

Kortresa

7 september 2011 - 30 september 2011

Skall tillsammans med Ulrika och Hampus besöka Nepal och Indien. Bada i Bengaliska viken och vandra i Himalaja

Burma/Bangladesh

4 oktober 2010 - 6 december 2010

Flyger till Bangkok och sedan direkt till Burma, Yangong ( om jag får visum dit) 14 dagars rundresande i Burma och tillbaka till Bangkok och sedan flyg till Dhaka i Bangladesh.Åker runt i Bangladesh ett par veckor och sedan med buss, båt tåg genom Sikkim i Indien upp till Nepal och där tänker jag ta mig till Mustang area som ligger i nordväst på gränsen till Kina. Därifrån vandra tillbaka till Pokhara sedan till Kathmandu och hem till kalla Arboga.

Central- och sydamerika

1 oktober 2009 - 2 december 2009

Flyger till Mexico city och tänker ta mig därifrån genom centralamerika ner till Buenos Aires i Argentina med i huvudsak buss

Island runt

5 juni 2009 - 12 juni 2009

Åka runt på ön och besöka de sevärdheter som finns

Borneo

7 mars 2009 - 16 april 2009

Ulrika, Per och jag flyger till Bangkok och därifrån med tåg ner till Malaysia och sedan flyg till Borneo sen får vi se vad vi hittar på

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bo uppdaterar sin resa