Lite bilder så här sista dagen
söndag 10 februari 2013 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej Nu är våra 4 veckors resa slut. Ligger på hotellet, och känner oss riktigt nöjda. Vi har precis varit inne i Cancun och käkat på Bubba Gump (massor av räkor), och gjort lite shopping. Jodå, vi hade en returbiljett med färjan. Men han hade lurat oss på priset i alla fall, detta

"Bali-lurad"
fredag 8 februari 2013 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla! Då har vi kommit till sista anhalten innan hemfärd. Känns ganska bra med 1 månad denna gång, kan vara p.g.a vädret. Men nu de sista dagarna kan vi inte klaga. Soligt och fint. Igår när vi kom tillbaka till Cancun så regnade det. Brukligt är ju när vi är i farten så händer

Ruinbesök och en dag på stan
söndag 3 februari 2013 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej Då har det gått några dagar här i Tulum som vi kommer att lämna om 2 nätter. Eftersom vädret fortfarande inte är på våran sida så har vi försökt "kultivera" oss lite med ett besök på ruinerna här i Tulum. Vi hade tänkt hyra oss en moppe och fara omkring, men med en blick upp

Lite sköldpaddsinfo. samt flytt.
torsdag 31 januari 2013 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla! Medans jag kommer ihåg så skall jag berätta lite om sköldpaddor, dessa fantastiska djur. Under apr-okt går honorna upp på stranden 3 -5 ggr per säsong och lägger mellan 120-150 ägg/gång. Man tycker att havet borde vara fullt med paddor, men endast ett fåtal överlever. Det

Problem med rapportering !
tisdag 29 januari 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla! Det enda problem som vi har är att inte resdagboken funkar. Måste vara dåliga ledningar här i Akumal. Men vi gör ett försök att få iväg några rader. Vi har nu till sist hittat solen, och vi steker oss varje dag. Nästan så att vi ser ut som en liten räka :) i alla fall jag

En bra väderleksrapport !
söndag 27 januari 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Hej Tänk att man inte kan lita på meteorologerna. Enligt TV så skulle det bara regna, men.... Måste bara berätta att vi har skinit i kapp med solen idag :) I morse när vi vaknade i Playa del Carmen så såg jag solstrålar genom gardin. Vi skyndade oss ner till frukost. Efter maten snabbt

Efter regn kommer sol, hoppas vi :)
fredag 25 januari 2013 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej Endast några rader för att fördriva tiden. Vi har nu kommit fram till Playa del Carmen. Det gick med en jäkla fart att komma hit. Vi klev upp klockan 6 i morse, tog en taxi "golfbil" till kajen, båten avgick kl:0700. 35 minuter senare hoppade vi på en buss till Cancun, det tog 3 timmar.

Vilket väder !!!
onsdag 23 januari 2013 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej Nu är det snart halvtid.... redan ! Tänk vad man är beroende av vädret.... I alla fall vi. T.o.m personalen ber om ursäkt för det dåliga vädret. Inget bad ännu och regnet öser ner idag. Man får en jättebra lunch/middag för ca 200-250 sek/2pers. Bjarne känner inte igen den

Isla Holbox
söndag 20 januari 2013 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej igen. Ja, då har snart en vecka gått av våran semester. Usch vad tiden går fort. Tanken var att visa lite foton, hoppas bara att det kommer att fungera. I morse såg vädret äntligen lovande ut.... 3 timmar på stranden innan regnet kom. Typiskt. Enligt en svensk servitris så har det

Då var vi på plats!
torsdag 17 januari 2013 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla. Som ni har väntat att höra av oss :) Vi kom lyckligt fram, efter 11.20 timmar. Vi landade 1 timme före ordinarie tid. Men sen var det bara att börja köa och köa. Vi har bott i Cancun i 3 nätter, av en anledning- besöka Chitchen Itza. Våran första kväll var lugn. Vi gick på

Mexico 2013

13 januari 2013 - 12 februari 2013

Skall under 1 månad resa runt på delar av Youcatan-halvön. Vi kommer att far ut till några öar, åka efter Maya-rivieran för att kolla grovleken på sandstränderna och temperaturen i vattnet. Vi skall vara både ovanför och under ytan. Ett besök till ruinerna i Chichen Itza skall det också bli.

Asien 2012

4 januari 2012 - 15 mars 2012

Eftersom livet inte är oändligt, så måste man passa på medans man har "spring" i benen. Dags för sol och bad, mycke väme åt mig och många kalla öl åt min man. Som vanligt reser vi runt. Stannar ett tag där vi trivs annars så byter vi ställe,svårare än så är det inte....

Maldiverna

7 augusti 2010 - 25 augusti 2010

Sola, bada och bara vara .....

Thailand

27 oktober 2009 - 22 november 2009

Åker dit näsan pekar och där solen skiner. Dykning, snorkling, god mat och dryck.

Jorden Runt

28 september 2008 - 22 december 2008

3 månader med mycke sol och bad. God mat. Och mycke mys o pys.