Båtresa mot flygplatsen 🛫
onsdag 8 augusti 2018 - Stari Grad, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Det har varit underbara dagar i Kroatien ❤️ och jag hoppas jag får möjlighet att komma hit igen. Just nu sitter vi på en färja som ska ta oss från Stari Grad till Split. Planet går strax efter lunch och vi förväntas vara på Arlanda kl 16:00.Jag har njutit varje dag av sol, värme, bad,

Besök i Hvar stad
söndag 5 augusti 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Igår tog vi bussen till Hvar stad efter mera löpning 🏃‍♀️ och en god frukost.Bussresan tog närmare en timme och väl i staden så gassade solen ☀️ Vi svalkade oss med glass och bad, såg St Stephens Cathedral och åkte tillbaka till Jelsa efter lunch bestående av två toast. Bara

Ännu mer sol och bad och lite geocaching
fredag 3 augusti 2018 - Jelsa, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Idag tog vi sovmorgon och fixade med en riktigt god frukost efter diverse inköp på marknaden. Därefter begav vi oss till Mina beach där vi pressade ett par timmar innan lunch som idag bestod av crepes med vanilj, banan och nutella 😋 YummyDärefter knatade vi till en annan beach, Grebisce,

Sol, bad, glass och strövtåg
torsdag 2 augusti 2018 - Jelsa, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Dagen började med ett pass löpning 🏃‍♀️ I solen ☀️ Det är otroligt vad man klarar fast det är så varmt 👍 På vägen hem passerade vi hamnen och införskaffade lite färskt bröd och frukt och sen väntade frukost på hotellets veranda 👌Därefter drog vi till stranden och

Paradiset
onsdag 1 augusti 2018 - Hvar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Så har vi då kommit till ön Hvar, Kroatien. Efter drygt 3 timmar med flyg, 1 timme med buss och 2 timmar med båt så kom vi så till detta underbara lilla hotell; Mladina Apartments. Vilket ställe, vilken gästvänlighet och vilken miljö att få vara i. Jag är så tacksam som får uppleva

Långa promenader 🚶🏼‍♀️ mycket att se 😊
fredag 22 juni 2018 - Madrid, Spanien

Efter en ok hotellfrukost var vi redo för shopping och geocaching. Gran Via gör varje tonårsdotter till en shopoholic 💸 men vi kom billigt undan 😊Vi har promenerat över 1,5 mil och sett diverse sevärdheter ; Plaza Mayor, Palacio Real, Almudenakatedralen, Parque Retiro, Palacio de Cristal

Ankomst och läggdags
torsdag 21 juni 2018 - Madrid, Spanien

Har precis checkat in på Hotel Trafalgar trötta och varma 😊😴 så nu gör vi kvällen och återkommer imorgon igen. G’natt

På tur i Wien
lördag 4 juni 2016 - Wien, Österrike

Idag har vi varit ute och gått i princip hela dagen. Efter frukost gick vi ut på jakt efter nya cacher och sevärdheter. Vi gick först till Hundertwasser village, ett intressant kulturprojekt som inte lämnar någon oberörd. Magnifik byggnad! Vi har sett lite olika kyrkor varav den största och

Rundvandring i Bratislava
fredag 3 juni 2016 - Bratislava, Slovakien

Idag har vi verkligen inte legat på latsidan. Efter frukosten gick vi till Centralstationen Wien Mitte och tog till Hauptbanhof, därifrån gick nästa tåg till Bratislava. En fin tågresa och mycket fina omgivningar att se. Vi har sett oresident palatset och slottet, hittat 10 cacher och ätit

Hotellfrukost
fredag 3 juni 2016 - Wien, Österrike

Underbar hotellfrukost på Mercure Grand Hotel, Landstrasse Hauptstrasse 28, kan varmt rekommendera detta hotell.

Hvar, Kroatien

1 augusti 2018 - 8 augusti 2018

Mor och dotter resa till Kroatien ❤️

Midsommar i Madrid

21 juni 2018 - 24 juni 2018

Resa med tonårsdotter och särbo ☀️👍

Wien och Bratislava

2 juni 2016 - 5 juni 2016

Ytterligare en av våra huvudstadsresor på tu man hand. Denna gång till Österrike och Slovakien

Prag sommaren 2015

27 augusti 2015 - 30 augusti 2015

Ytterligare en resa på tu man hand, härligt att upptäcka nya storstäder tillsammans.

London i juni

21 juni 2015 - 24 juni 2015

Har sedan länge lovat min dotter denna resa som blir en kort tripp till London för shopping och för att besöka och beskåda självklara turistmål. Förhoppningsvis hinner vi smaka av god mat och dryck mellan varven.

Teneriffa 1 år senare

23 november 2014 - 30 november 2014

En semesterresa med kärleken som jag fann förra året 1 december då jag reste på egen hand. Denna gång reser vi tillsammans :-)

Budapest sommaren 2014

14 augusti 2014 - 17 augusti 2014

Ännu en kortare resa på tu man hand. Få se vad Budapest kan bjuda oss på.

Hemlig resa

16 juni 2014 - 18 juni 2014

En kort visit till hemligt resmål

Favorit i repris - Teneriffa

1 december 2013 - 8 december 2013

Åker ytterligare en gång till detta paradis och laddar mina batterier. Strosa runt och bara vara, det är min melodi.

Riga - en båtresa

12 augusti 2013 - 14 augusti 2013

Tar med morsan på en båtresa i semestertider och passar på att cacha lite.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Susanne uppdaterar sin resa