En familj som är resglad och alltid sugna på nya upplevelser
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Bromölla, Skåne län, Sverige
Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

Sista etappen innan Barcelona

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

19 dagar på väg

Söndagen den 1/7Kom iväg vid 7.30 på morgonen då det var lite svalare. Perfekt temperatur att starta våra kommande110 km med.Vi följde vägvisningen från mobilen de första två kilometrarna. Vägen slutade vid en soptipp. Alltså bara att vända och börja om från början. Vi tog en annan

13 dagar på väg

På onsdagsmorgonen den 27/6 lämnade vi Charleoi efter frukosten. Turen startade med att vi cyklade ett par kilometer längs floden i hamnområdet. Allt verkade förfallet, rostigt och tomt och enormt smutsigt. På enstaka ställen jobbades det dock med att lasta järnskrot i mängder på pråmar.

9 dagar på väg
tisdag 26 juni 2018 - Charleroi, Vallonien, Belgien

Söndagen (dagen efter Sveriges trista förlust) startade vi vår färd mot Holland och det lilla samhället Beesel.Vädret var okej som cykelvägar. Inget regn, bara sidvind men lite kyligt på förmiddagen. Jättefina cykelvägar ett härligt landskap och många små mysiga byar passerades. På

6 dagar på väg
söndag 24 juni 2018 - Moers, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

När vi lämnade Wewelsfleth drog vi vidare mot Glückstadt där en liten färja tog oss över floden Elbe till Wirschafen. Därifrån skulle vi vidare till Ritterhude lite norr om  Bremen. Vädret var verkligen inte på vår sida😢Storm och regn. Vi hade inget att välja på. På med

3dagar på väg
onsdag 20 juni 2018 - Wewelsfleth, Schleswig-Holstein, Tyskland

Starten kunde ha blivit bättre😂Skånetrafiken med signalfel, långsamtgående tåg, byte i Hässleholm och informationsmissar gjorde att vi blev 2,5 timmar försenade till Köpenhamn.Cykla genom Köpenhamn gick lätt som en plätt med dirigerande av en kvinna anställd på Google Maps. Väl

New York
fredag 6 augusti 2010 - New York, USA

2-6 augusti Vi sparade det bästa till sist. New York blev favoriten på denna resan dit vi gärna återvänder till. Vi bodde nästan i mitten på Manhattan. W39:th street, tvärgata till 8:e avenyn vilket innebar en gata från Times Square och Broadway där det vimlade av folk och gigantiska

LAS VEGAS
måndag 2 augusti 2010 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

28 juli - 2 augusti Vi hade bokat var sin cabbe att köra med från L.A till Vegas och till vår lycka kunde vi hämta ut var sin nästan ny Ford Mustang. En röd, en vit och en svart. Priset för den var 900 svenska kronor för ett dygn och fulltankad. Kanon!!! Vi körde från Venice vid

Venice Beach
onsdag 28 juli 2010 - Venice Beach, Los Angeles, Kalifornien, USA

Detta skriver jag hemifrån eftersom det har varit strul med att få tillgång till en dator i USA om man inte sjäv hade en laptop med sig, vilket inte vi hade. Att komma från ett bra hotell i lyxiga Hollywood till ett hostel på Venice Beach var en enorm kontrast. Vi har aldrig tidigare bott så

Med cykel i England

27 juni 2019 - 14 juli 2019

Efter att ha sett åtskilliga program "En plats i solen" och "En plats på landet" beslutade vi oss för att se en del av det vackra engelska landskapet irl.

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

USA

16 juli 2010 - 6 augusti 2010

Californien, Las Vegas och New York

Asien 2008

19 juni 2008 - 13 juli 2008

Thailand/Malaysia

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa