Belize; snorkling med hajar, kidnappningsdrama och fina stränder
torsdag 16 januari 2014 - Caye Caulker, Belize

Belize är det minsta landet i Centralamerika med en befolkning på ca 300.000 människor. Det är nästan ofattbart lite. Kanske du inte känner till Belize? Inte så konstigt med tanke på att landet grundades 1981. En före detta brittisk koloni varav nästan alla har engelska som första

Himmelskt strandliv, tempel, kulturfest och en ny smak av tequila för var dag i Mexico!
onsdag 25 december 2013 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

En hel månad reste jag runt i Mexico och jag har varit väldigt lat med att skriva i dagboken. Kanske jag kan skylla på all sol och bad men nu har jag i alla fall lyckats knåta ihop en liten text till er! Min absoluta favoritplats i detta land var San Christobal de las Casas som var min

El Salvador visar upp en ljus sida med vulkaner och matfestival!
söndag 24 november 2013 - Santa Ana, Santa Ana Department, El Salvador

Befinner mig just nu i El Salvador några dagar mellan Honduras och Guatemala. Det var länge tveksamt om jag skulle åka hit i över huvud taget men nu är jag väldigt glad att jag gjorde det! Sedan jag skrev sist spenderade jag några dagar till på underbara ön Roatan i Honduras och

Sol och dykning i paradiset!
lördag 16 november 2013 - Paradise Oceanic Hotel, Coxen Hole, Honduras

Känner verkligen att jag är i paradiset! Efter Lanquin åkte vi vidare till Rio Dulce i Guatemala och bodde i en lodge mitt på floden utan några hus bredvid. Träffade lite härligt folk men vi var aldrig fler än fem gäster där samtidigt. Mest regnade det egentligen och jag tog tillfälle

Drakflygning, halloween och så slutligen de underbara bergen

Efter lake Atitlan åkte jag själv vidare till Xela men det blev ingen vandring för min del denna gång. Istället strosade jag runt i den rätt ocharmiga staden och bestämde mig istället för att gå en vävningskurs. Efter nio timmar av tålmodigt arbete var min halsduk färdig och både jag

Swinging my hammock in San Pedro
lördag 26 oktober 2013 - San Pedro La Laguna, Sololá, Guatemala

Igår tog vi båten över sjön och kom till en mer livlig by med fler människor restauranger och andra lockande ting! Försökte ta ut pengar eftersom jag redan var skyldig Jenny pengar men mitt kort fungerade inte. Man blir alltid lika nedslagen men som tur är hade jag växlat in lite dollar

Yoga och meditation vid Lago Atitlan
tisdag 22 oktober 2013 - San Marcos La Laguna, Sololá, Guatemala

Min två veckor i Antigua var fullspäckade av härliga aktiviteter. Fick lite en känsla av rutin som om jag vore hemma! Planen var att stanna två veckor för att lära mig spanska och efter först dagen fick jag många nya vänner. Flyttade ihop med Jenny från England på säkert en av de

Antigua!! Första steget till att bli ett språkgeni :)
tisdag 8 oktober 2013 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Sista kvällen i Monterrico blev jag uppraggad i baren och fick frågan om jag ville följa med dem för att rädda sköldpaddor. Självklart sa jag och det ångrar jag inte. De små havssköldpaddorna var precis nykläckta o så söta och vi fick hålla och mäta dem innan vi släppte dem på

Äntligen här!
fredag 4 oktober 2013 - Monterrico, Santa Rosa Department, Guatemala

Sitter och lyssnar på vågorna som våldsamt slår in mot stranden. Det är mörkt som det alltid är här redan runt sextiden. En timme innan solnedgången smörjer man in sig en sist gång med solkräm, visst är det lustigt! Har avnjutit en cevice och funderar på hur länge man ska hålla sig

Bara 10 dagar kvar!
söndag 22 september 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Snart bär det av på den långa resan! Lägg till dig på sändlistan om du vill veta när jag skriver nästa gång. Guatemala nästa!

Centralamerika

2 oktober 2013 - 28 mars 2014

La vida loca

31 augusti 2010 - 22 december 2010

Äventyrsresan

20 december 2005 - 15 mars 2006

Nu ska jag åka tillbaka till sydostasien för min andra tremånadersresa där! Jag ska se allt jag inte såg förra gången och så ska jag unna mig att vara otroligt spontan eftersom jag kommer att resa helt själv den här gången!

Barcelonavecka!

13 juli 2005 - 20 juli 2005

I barcelona festar man, shoppar upp pengarna och när det e varmt så badar man. alltså den bästa staden och dit ska jag!

verkligen i asien!

5 januari 2005 - 12 maj 2005

Vi tre ska till Thailand, Kambodja, Vietnam, Laos och Malaysia och göra alla tuffa saker vi drömt så länge :) Hurra!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa