surfing och onsens...
torsdag 22 juli 2010 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Efter nattbuss till fukuoka och ytterligare en buss till miyazaki motte vi upp Anna. Helt galet lang bussresa! Men... nar vi kom fram vankades det surfing i Aoshima! Det var hur roligt som helst. Nyborjarvagor som passade nyborjarsurfarna :) Efter tva dagar surf var vi helt sonderslagna, och akte

Tokyo, at last!
fredag 16 juli 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Antligen pa plats! Efter en lång flygresa med ett harligt stopp i bejing, nostalgi- trots att jag aldrig varit pa flygplatsen, landade vi säkert pa Narita. Det tog oss tre timmar att komma in till Shinjuku (köer, tåg

falta dos semanas...
söndag 15 juni 2008 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

nu är det två veckor kvar innan jag är hemma igen. det här halvåret gick väldigt fort! Östersund är fint på sommaren. Jag trivs, även om det ska bli skönt att komma tillbaka till Sthlm. För några veckor sen var jag i Norge för första gången. Hela gruppen åkte till Trondheim och

bilder
onsdag 7 maj 2008 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Sådär, nu har jag lagt upp lite bilder från Östersund. Det finns fler på facebook. Där ligger det också fler bilder från Costa. mucho gusto!

Costa Rica - Östersund: 1-0
tisdag 6 maj 2008 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Våren har kommit till Östersund. Norrlänningar och costa ricaner springer runt i shorts och det är blåsippor all over the place. Jag och Alex jobbar på Birka folkhögskola. Men "jobba" är väl att ta i. Meningen är att vi ska hålla föreläsningar om vårt utbyte och om hållbar turism

tillbaka i snön
lördag 12 april 2008 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

nu är jag tillbaka i Sverige och kylan! Vi kom i tisdags, en helt gråmulen morgon. Jag ville ropa åt piloten att vända tillbaka, u-sväng! jag vill tillbaka till costa rica! Men nu är jag här i Östersund. Jag och Alex bor hos en familj med 2 barn. Kajsa som e 19 och Axel som e 17. Än så

ledsen i ogat
onsdag 2 april 2008 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Ojoj. Sista dagen pa jobbet. Helt sorgligt. Nu sitter jag har fnissar med Arnold och pratar om igarkvall som var otroligt roligt. Han sager att jag, Clara och Ida ska rymma fran programmet och stanna kvar har i monteverde. Later som en bra idé. sa om jag inte kommer hem, oroa er inte da sitter jag

skurkar och banditer.
måndag 24 mars 2008 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Tyvarr kommer det inte laggas upp nara mer bilder har pa resdagboken eller nan annanstans heller for den delen. I lordags var det nan som tjuvade min vaska, och darmed min kamera, min iPod och mitt visakort. Bittert. Sm tur ar har jag mitt pass kvar, men mina bilder pa kameran...! Ajaj, (ledsen

ny parkamrat
torsdag 20 mars 2008 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

hola! Nu har det hant grejer... min nye parkamrat kom hit i mandags. Alex heter han och det viktigare ar att han inte har nara mentala problem som jag upptakt an. BRA! tjaa.. han ar 22 ar och gillar att dansa salsa. Jobbade som maklare pa sin pappas firma innan han kom hit. Det blir nog bra. vi

det vilda aventyret!
onsdag 5 mars 2008 - Jacó, Puntarenas, Costa Rica

haha! Nu har jag vart pa aventyr! Yes! Foljde med min arbetskamrat Arnold till hans hometown och sen akte vi till Jaco. Det var klurigt att fa tillstand att aka ivag. Jag bonade och bad men de var stenharda, inga deltagare far lamna Monte verde. Till slut lyckades vi fa det till att jag behovde

Yatta! (Japan is no longer safe...)

16 juli 2010 - 20 augusti 2010

The Annas pa nya aventyr, tillsammans med lillebror!

Costa Rica vs Östersund

17 januari 2008 - 20 juni 2008

Åker till Costa Rica med SWY för att pyssla med turism och miljö tillsammans med en grupp från Costa Rica. I april åker vi allihop till Österund för att hitta storsjöodjuret.

Annaturism i Malaysia

9 mars 2007 - 7 juni 2007

Annorna-svenskorna bakom begreppet annaturism. resan visar hur vi tillampar annaturism pa perhentian island. vi visar hur en resa pa en dag kan forvandlas fran veckolang till 6 manader! vi ska jobba som divemasters pa Quiver Dive Team, Long Beach, Perhentian Island Kacil! kom o dyk med oss!

Annaroos i Australien

11 mars 2006 - 8 mars 2007

Det gar vilt till i Australien. Vi ska jobba, festa och leva.

Transsibiriska och meeer tåg i Asien

21 juni 2005 - 9 mars 2006

Anna å Linn goes tågluff i Asien. Planen är: Ryssland-Mongoliet-Kina-Vietnam- K ambodja-Laos-Thailand-tills pengarna är slut.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa