Hemresedagen
måndag 17 september 2012 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Hola Klockan är nu 06.45 och vi har packat klart. Sovit gott efter att ha ätit en god Taoas middag och sedan avslutat med Sangria och tilltugg på en uteservering i den ljumna september natten. Transfer går 07.30.Flyget beräknas landa i Kastrup ca 15.oo. Adios Britt-Marie och Anders.

Santiago De Compostella
söndag 16 september 2012 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Hej Igår kom vi fram till Santiago de Compostella.Vi hade då avverkat en vandring på ca 2 mil, totalt ca 12 mil.Det kändes skönt.Dagens vandring började i nedförs lut och sedan blev det en sista uppförs vandring innan det sluttade ned mot Santiago.Vädret var underbart sol och klarblå

Sista vandringsdagen
lördag 15 september 2012 - Arzúa, Galicien, Spanien

Buenos Dias. Lördag morgon nu har vi avverkat ca 10 mil och endast 2 mil återstår. Igår hade vi en solig och varm vandringsdag.Morgonen började med klarblå himmel och sedan lyste solen hela vägen.Efter att ha avverkat 3 mil på torsdag så kändes de 2 milen ingenting.Vi tog det lugnt efter

Palas De Rei till Arzua
torsdag 13 september 2012 - Arzúa, Galicien, Spanien

Hej Idag 13/9 har vi vandrat 30 km.Vi startade kl 0800 från Palas De rei.Vi har sedan vandrat genom Eucalyptus skogar.Vandrat upp och ner i ett antal dalgångar över vattendrag men det fanns ingenstan någon möjlighet till att bada.Idag började dagen med moln på himmelen och sedan framåt 11

Forsta Vandringsdagen
tisdag 11 september 2012 - Portomarín, Galicien, Spanien

Hola Vi har idag vandrat från Sarria till Portomarin Ca 22 km. Vi har underbart väder för att vandra i.Det är varmt och skönt solen skiner ibland och ibland försvinner den bakom ett moln.Vi har gått mycket uppför ibörjan så därför har vi haft en underbar utsikt över ett vackert

Sista dagen i Kuala Lumpor

Hej Vi har nu checkat ut från hotellet.Skall flyga hem sent ikväll.Har varit ute på stan och fått oss lite fotmassage, härligt. Vi skall nu äta lite och sedan ta det lugnt vid swimmingpoolen innan det blir dags för att beställa taxi till flygplatsen.Vi mår bra ! Hälsningar Britt-Marie och

Back to Kuala Lumpor

Hej Vi har nu åkt från Singapore till Kuala Lumpor.Vi åkte med en långfärdsbuss med hög standard samt för en gångs skull en duktig chaufför. Dagarna i Singapore var otroligt facsinerande.Det var en otrolig grönska insprängd överallt mellan vägarna och höghusen. Elisabeth och Lennart

Singapore
lördag 31 mars 2012 - Singapore, Singapore

Hej Vi har nu kommit till SIngapore. Vi kom igår. Elisabeth guidade oss runt igår, besökte även svenska ambassaden.SIngapore är en fantastisk ren och grön storstad.VI har blivit mycket väl omhändertagna .På kvällen var vi nere vid hamnen och såg en fantastisk ljusshow, 18 divisioner

Sista kvallen pa Tioman
onsdag 28 mars 2012 - Tioman Island, Mersing, Johor, Malaysia

Hej Idag har vi haft en härlig dag vid stranden ,det har fläktat skönt, alldeles lagom varmt Vi har nu varit och ätit en mycket god BBQ buffe'.Vi behöver därför ta oss en promenad innan vi lägger oss. Imorgon skall vi ta färjan tillbaka till Mersing och försöka ta en buss därifrån ned

Pulau Tioman, Tekek

Hej på er alla Nu har vi till ön Tioman.Vi gick hit med packningen från färjan,fick efter ett dag skjuts med en öppen buss som skjutsades oss fram till hotell receptionen.Vi ligger på Beraya resort ett mycket fint hotell och med flera pooler.Har nu ätit en fantsatisk frukost, fanns hur

Pilgrimsvandring Santiago de Compostella

9 september 2012 - 17 september 2012

Idag påbörjar vi vår resa till Santiago de Compostella.Ikväll tar vi tåget till Malmö och gör ett kort besök i Skanör.Vi fortsätter sedan på måndag mot Köpenhamn,Kastrup.Där väntar de övriga i gruppen som skall vandra.Därifrån flyger vi till Madrid och sedan vidare till Sarria, där vår vandring börjar

Malaysia

9 mars 2012 - 4 april 2012

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Brittmarie uppdaterar sin resa