Anderstorp
tisdag 26 oktober 2010 - Gislaved Ö, Jönköpings län, Sverige

God morgon Igår kom vi lyckligt hem, helt i tid och med samtliga resväskor. Idag är det jobbet som gäller. Så småningom kommer en sammafattning över resan och lite bilder.

Singapore
söndag 24 oktober 2010 - Singapore, Singapore

Hej Klockan är nu 19.20 Singaporetid. Vi har precis landat här. Vi fortsätter härifrån till London kl 23.05 med Airbus A380-800 världens största passagerarplan, dubbla våningar. 13.5 timmar i luften. Alla 16 hälsar så gott till Carolyn och Alf som flög från Cairn till Brisbane tidigare

Cairns
fredag 22 oktober 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Grattis Ulf D en dag i efterskott. Hoppas dagen i Rom blev bra. Igår hade vi en heldag i regnskogen. Det regnade dessutom. Åkte linbana högt över regnskogens trädtoppar. Var på Koala Gardens och såg vad Australien har att erbjuda vad beträffar vilda djur. Fick åka Amfibibil Army Duck

Ayers Rock

I förrgår tog vi farväl av Alice Springs och alla flugorna. Packade in oss i 3 bilar och ställde färden mot Ayers Rock.Körde 50 mil genom öknen på spikrak väg. Röd sand , mycket gröna buskar och klarblå himmel. I vår bil såg Eivin 4 kängurur men ingen lyckades se någon kamel. Väl

Alice Springs
måndag 18 oktober 2010 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

18.10 Vi anlände till Alice Springs igår eftermiddag. Fick ställa tillbaka tiden 1 timma. Nu befinner vi oss i staten Northern Territory. Bor på Crown Plaza, ett fint hotell med stor utomhuspool. Solen sken och det var varmt så vi fick slappa hela em vid poolen. (Ulrika, dina föräldrar låg

Adelaide
söndag 17 oktober 2010 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

17.10 God morgon! Idag har vi gratulerat Leif med sång vid frukostbordet. Han fyller 65 år idag. Nu har vi avverkat den tredje delstaten - South Australia där Adelaide ligger. Vi började i torsdags med besök i en stor saluhall som hade allt. Mycket fin frukt bl a. På kvällen var vi ute och

Melbourne
torsdag 14 oktober 2010 - Melbourne, Victoria, Australien

God morgon Tempot är högt och datorerna få. Efter två dagar här i Melbourne lämnar vi nu med flyg vidare till Adelaide. Igår var vi på tur med våra minibussar till Phillip Island, där vi tittade på dvärgpingviner - världens minsta, 40 cm. Vid solnedgången kommer de alla, antal kan

Bondi Beach
söndag 10 oktober 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

10.10.10 Igår var vi på konsert i Operahuset med Sydneys Symfoniorkester, Rhapsody in Blue, an experiment in modern music? Vi hade väldigt bra platser, tack Ulf för det. Satt så vi såg dirigenten Kristian Järvi framifrån. Hans gester var värt halva föreställningen. Idag har vi solat och

Operahuset i Sydney
lördag 9 oktober 2010 - Gnosjö S, Jönköpings län, Sverige

Lördag den 9 oktober Igår besökte vi Sydneys stolthet, Operahuset, designat av den danske arkitekten Jörn Utzon. Vi fick en guidad rundtur på 1 timma som verkligen berikade dagen. Taken utvändigt är klädda med kakelplattor från Höganäs. Det ni mina kära arbetskamrater!! Vi beställde

Sydney Australien
fredag 8 oktober 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Fredag den 8 oktober Igår kom vi från Auckland på Nya Zeeland till Sydney Australien. En flygning på 3 timmar. Här fick vi ställa tiden 2 tim bakåt så nu skiljer det 9 tim mellan oss. Nya Zeeland, Nordön, är otoligt vacker. Landskapet liknar Sverige och Brösarps backar i Skåne med

Carlsnas Australienresa

1 oktober 2010 - 29 oktober 2010

[b][u]Fredagen den 17/9.[/u][/b] Snart börjar en ny mycket spännande utmaning för oss....istället för Sydafrika, skall Carolyn och jag nu lotsa en grupp vänner till exotiska Downunder (Bangkok, Nya Zeeland och Australien). För att denna resa skall berättas på ett mer intressant sätt har jag frågat Anna-Stina Melin från Anderstorp att ta hand om detta. Det skulle vara jättekul om ni kan kommentera och skicka hälsningar ifrån er under dessa 25 intensiva dagar. Jag kommer från och med nu att lämna över ordet och förhoppningsvis lite bilder till Anna-Stina. Jag hoppas att ni följer vårt äventyr....Hälsningar Alf

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Alf uppdaterar sin resa