prag
tisdag 25 september 2012 - Prag, Tjeckien

Ny favoritstad: Prag. Trots alkoholförbudet (som man lätt kommer undan bara man känner rätt folk. Mer än så behöver jag nog inte säga.) har Prag förtjänat en fin plats i mitt hjärta. Så himla fin stad! Överallt= fina byggnader, torg, gator, statyer, folk, restauranger och caféer. Och

Wien
onsdag 19 september 2012 - Wien, Österrike

Wien var fint hörrni. Inte sådär jättespeciellt, kan inte helt rekommendera er till att åka dit. Men fortfarande, fint. Det bästa var ju såklart att möta upp Nathan, Justin och Tom, som dom så fint heter dom där australiensarna. Vi hade ett eget fyrmannarum vilket kändes relativt

Budapest
söndag 16 september 2012 - Wien, Österrike

Budapest var ju himlans fint alltså. Trodde då inte att det skulle vara så fint där, men se så fel man tar. Massvis med fina byggnader, gröna parker och broar över den finfina floden Danube. Billigt som stryk är det också. Min Cs-värd alltså. Han var jävligt konstig. Alltså, så himla

Tulcea
onsdag 12 september 2012 - Tulcea, Rumänien

På tågresan upp hit träffade jag på ett gammalt rumänskt par. Tanten hade cirka 1 tand och gubben hade cirka massvis med kilon på magen, och ingen av dom kunde ett enda ord på engelska. Men vi klarade oss fint ändå, med teckenspråk och fåniga leenden. Kvinnan skyddade mig från ett

Bukarest
måndag 10 september 2012 - Constanța, Rumänien

What up! Träffade tre australiensare i Brasov, hade det helfestligt med dom. Två skulle vidare till Bulgarien, den tredje hängde med mig till Bukarest. Alla jag har mött har sagt att Bukarest suger och att man bara behöver behöver en dag där. Kan mycket väl stämma, men jag hade hur kul som

Brasov
onsdag 5 september 2012 - Brașov, Rumänien

Sista dygnet i Split spenderades med da boys from England. Vi tog oss några öl på kvällen, badade på dagen och åt middag på kvällen igen innan jag drog och de började packa för hemresa. Fetbra vecka på alla sätt och vis. Tåg alltså tåget till Rumänien. Två nätter på tåg, och

Split <3
lördag 1 september 2012 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Alltså. Jag har blitt kär. Fetkär i Kroatien. Så himla fint, trevligt och underbart. Tågade från Zadar (mysig staaad) till Split, och naturen var helfin. Träffade en Australiensk tjej på tåget som jag var med första dagen i Split också. Split är: Varmt, soligt, strandigt, svettigt,

Nice uppdatering

Nu ska ni få höra här, om Nice. Pissniss, som sagt. På lördagen bestämde vi oss för att helvända pissniss till hissniss. Började starkt med frukost på stranden. Sola och bada är ju helt wunderbar. Efter några timmar drog vi hem för att vila lita, sen slog vi på stort och gick på

Nice

Tågresan till Nice var himlans fin alltså, med turkosblått hav och fina båtar. När jag kom fram möttes jag av de gölligaste brudarna i Nice: Flunsan och Plankan. Gogummorna! Svetten rann efter de få minuterna det tog att gå till hotellet, sen var det öl och baguetterna (tänker samma som

Toulouse

Toulouse Först och främst, Pontorson var helmysigt. Det var bara jag och naturen, precis vad jag behövde. Sov länge och skönt, när jag vaknade gick jag och åt franskfrukost vid ån, sen fixade jag mig en cykel och cyklade ut till slottet och runt i staden. Mysigt, litet och gulligt. Efter

På spåret - Europa

6 juli 2012 - 31 oktober 2012

Då var det dags. Tåg efter tåg, räls efter räls. Land efter land tills pengarna eller tålamodet tar slut. Detta är historien om min Europaturnè.

AAAAAAfrika!

21 april 2012 - 4 juni 2012

Resar går vidare genom denna fantastiska kontinent, ett litet tag till iallafall!

Sydafrika - en värld full av liv

12 mars 2012 - 20 april 2012

Nu har det äntligen blitt dags för mig att påbörja min världen runt-resa, med första stopp i Sydafrika. Här ska jag till att börja med volontärjobba i utkanten av Hoedspruit, Limpopo, i ett reservat som heter Balule Private Reserve.  Här kan du läsa om allt (förhoppningsvis och troligtvis) intressant jag kommer vara med om! Prenumerera med en gång så att du inte missar en enda uppdatering!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa