Anna-Karin & Maurits Hjerpe
Senast aktiv - från Varkala, Varkala, Kerala, Indien
Bara sista fighten kvar!
lördag 12 januari 2013 - Istanbul, Turkiet

Nu sitter vi och väntar på flyget till Gbg. Igår njöt vi av takpolen i Kochin, se bild.

Varkala, Kollam, Backwaters, Cochin
torsdag 10 januari 2013 - Kochi, Kerala, Indien

Efter en besvärlig start i Varkala kom vi till slut iväg norrut längs kusten till Kollam där vår hastigt och lustigt bokade husbåt väntade på att föra oss genom South Backwaters (=saltvattensdelta, typ) Snart nog gled vi ut över vattnat och tittade på storkfåglar, örnar och andra

Hälsning till Anna-Myra
tisdag 8 januari 2013 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Vi saknar dig Anna-Myra! Vi har det jätte roligt och härligt här i Indien men vi saknar dig jätte mycket puss & kram från Frida-My och Ferdinand! :-)

Indisk kollektivtrafik
måndag 7 januari 2013 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Idag är de privatanställda busschaufförerna i strejk. Trots detta har vi tagit oss till havet med buss och tåg. Här har såväl Västtrafik som Liseberg något att lära. Med bussen var det en hisnande färd längs med branta stup med återkommande nervkittlande omkörningar. Mellan

Var finns djuren?
söndag 6 januari 2013 - The Sardonyx Sanctuary, Chennai, Tamil Nadu, Indien

Idag har vi promenerat i djungeln ca 2,5 timmar och åkt bambuflotte i 1,5 timme utan att se mer än ett gäng med vildsvin och ett par apor samt en jätteekorre. Elefanterna, tigrarna och vattenbufflarna lyste med sin frånvaro. Ferdinand såg fler djur när vi kom tillbaka till Claus trädgård

Kumily
lördag 5 januari 2013 - The Sardonyx Sanctuary, Chennai, Tamil Nadu, Indien

Idag har vi färdats över bergen till Kumily. Här finns ett stort naturreserverat där vi hoppas få se lite vilda djur. Idag har vi matat och ridit på elefanter. "We pray that it will be possible to publish pictures soon". Vi bor hos tyska hippien Claus och hans indiska fru. Det schemalagda

Dag 2 i Kollenkeril
torsdag 3 januari 2013 - Kannan Devan Hills, Kerala, Indien

Idag tog vi en tur upp till en hill station med fantastisk utsikt över Tamil Nadu och Western Ghats (bergskedja). Vi har också varit på ett Te-museum (vi är ju mitt i centrum för världens högsta teodlingar, på ca 2200m höjd). Nu har vi köpt för mycket souvenirer och måste handla en

Paradiset?
onsdag 2 januari 2013 - Kannan Devan Hills, Kerala, Indien

Vi har nu kommit till Kollenkiril homestay, ca 1200 meter över havet, där vi bor med Joseph och hans familj på deras kaffe- och kardemummaplantage. Utsikten över bergen är hänförande och fåglarna kvittrar. Joseph har just visat sina odlingar och vi fick smaka eller lukta och därefter gissa

Kerala, Cherai Beach resort
tisdag 1 januari 2013 - Kochi, Kerala, Indien

Nu har vi lämnat Bombay och har varit ett par dagar på Cherai beach. Vattnet är ljummet och vågorna höga, A-K är lite rädd och har införskaffat badring för att inte drunkna när vågorna bryts. Igår firade vi nyår Indian Style! Hög technomusik, trumspelare, Bollywooddansare och pinsamma

Dag 2: Elephanta & Chowpatty
lördag 29 december 2012 - Bombay, Maharashtra, Indien

Dagen inleddes med en foernaemlig hotellfrukost, varpaa det bar av med Raman till baaten ut till Elephanta Island och dessa UNESCO vaerldsarv. Paa oen blev vi antastade av en ivrig man som till slut visade sig vara Ramans kompis Manuj - vi blir stalkade hela tiden. Manuj visade sig dock vara en

Indien, Mumbai och Kerala

27 december 2012 - 12 januari 2013

En liten rundtur med ryggsäck. Stad, hav, berg, tåg och flod. Vi som åker är Anna-Karin, Maurits, Linus, Frida-My och Ferdinand.

Tanzania/Zanzibar

27 december 2011 - 14 januari 2012

Kilimanjaro-Safari-Bad&dyk

London calling

3 juni 2011 - 6 juni 2011

London för första gången.

Sylarna - Jämtland med tåg

20 juli 2011 - 25 juli 2011

Tåg gbg till Enafors därefter vandring och boende i tält. Bestigning av Storsylen via vandringsleden eller Syltraversen.

Berlin & Polen (och litet Tjeckien) med barn

24 juli 2010 - 31 juli 2010

Nu ska Ferdinand, Frida-My och Linus få lära sig litet europeisk historia på plats. Vandra ska de också får göra. Har de tur blir det litet bad och karusell därtill ...

Via Ferrata i Dolomiterna

8 juli 2010 - 18 juli 2010

Vi (Maurits och Anna-Karin) ska till Italien med bil. Det blir olika former av klättring och vandring och kanske ett bad i någon sjö. Äntligen får vi prova alla våra dyra klätterpinaler och inte minst testa hur mycket ork vi har i våra gamla ben.

Polska rivieran

26 juli 2009 - 1 augusti 2009

En liten motorcykelsemester i norra Polen

Filippinerna med La grande famiglia

6 februari 2009 - 23 februari 2009

Filippinerna i 2 veckor och Hong Kong 2 nätter med hela familjen. Vi som reser är: Berit 60+ Anna-Karin 40+ Maurits 35+ Love 17 Linus 15 Frida-My 10 Ferdinand 8

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna-Karin uppdaterar sin resa