En resglad dalkulla från Sundbyberg.
hemstad Sundbyberg, Stockholms län, Sverige
Ledig dag med Madridpromenad
fredag 18 april 2008 -

Äntligen ledig dag alldeles för mig själv i Madrid.Ett tu tre då formligen öppnade himlen sig och öste ut hagel.Var in på Centro de Arte Reina Sofía så klart och tittade framförallt på Picassos Guernica och de Miró-tavlor jag kunde hitta.Handlade 2 små favoriter,Estudio Guernica

Peugeot Training Club
onsdag 16 april 2008 - Madrid, Spanien

Gran ViaDen fina byggnaden är tidigare posthuset!?Puerta de ToledoGångväg över Rio ManzanaresRio ManzanaresJag undrar om uppmaningen hjälper!?Plaza MayorGran viaKatja Marigil Visst är det vackra väggar! :) Dessa bilder fanns under putsen osm de nu tagit bort :)Paseo del Prado - nyfunna

MIN LEDIGA LÖRDAG I VALENCIA
lördag 8 januari 2011 - Valencia, Valencia, Spanien

Håller med - res hit för att stan har (nästan) allt som Barcelona har fast i mindre format och med en mer sympatisk prislapp. Och res hit för Europas allra modernaste museer och för den gula risrätten som blivit synonym med staden.Apelsinträden lyste orange och vårsolen strålade :-) Jag

Skoterutflykt
onsdag 13 februari 2013 - Åre, Jämtlands län, Sverige

Här kan man snacka skotersafari utöver det vanliga. 15 Peugeotare, full fart 9 mil över fjället. Vidunderliga vyer, sol och stora leenden. Lunch med hembakt tuttull, grillkorv, kaffepannan i elden och så klart kolbulle! Fjällmässigt a la Karlsson :) Innan var jag lite oroad att grabbarna

Ankomst, Skidåkning och AW
söndag 12 februari 2012 -

sssssss

Nu egen ÅF-konferens när vi ändå är på plats
söndag 5 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Puh incheckade och klara på nya hotellet, snart blir det öl i hamnen.Porto Olimpico - dags för öl i solen :- ) på Port Olimpic, Barcelona.Dags för middag på La Rambla - Välkomstdrink på restaurangens terass, nu blev det Sangria istället och en spansk gitarrist jag beställt dit.På väg

Provkörning 508 RXH
lördag 4 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Dags för provkörning av 508 RXHFyrhjulsdriven dieselhybrid - en bil att rekommendera!Snart snart får vi provköra 508508 RXHAvslutande lunch sen dags för fri tid och egen sverigemiddag till kvällen. på Centro Convenciones Internacional Barcelona.

Dags för provkörning och galamiddag
fredag 3 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

208 framkörda inför provkörningen. 2 i varje bil så att det måste ju vara en 300 bilar i alla fall...Peugeotkonventets informationsmöten hölls på Barcelona Convention Center. på Centro Convenciones Internacional Barcelona.Provkörning 208 - vilken fantastisk bil! Så rolig och köra.

På plats på riktigt - nu kör vi!
torsdag 2 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Peugeotkonvent - nu är vi äntligen på väg allihop. Landat i Barcelona dessutom belamrade med 120 ryggsäckar med innehåll som ska delas ut vid ankomst soSamling i väntan på transfernKikade in i Maries rum som var helt ok, satte nyckeln i mitt rum. Så ska man bara bo en natt och knappt vara

Förberedelse med utflykter
fredag 1 februari 2019 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Resa 1 - Terracottaarmén förföljer mig :- ) Resa 1 - började fundera under min promenad om Barcelonas män gone crazy - nakna män lite här och där helt plötsligt..Resa 1 - självklart lite GaudiarkitekturResa 1 - Gaudi Resa 1 - vi var i alla fall in och vände på Picassomuseet :- )Resa 1

Training Meet med Peugeot 2008

16 april 2008 - 20 april 2008

Gran Via Den fina byggnaden är tidigare posthuset!? Puerta de Toledo

Peugeotkonvent i Valencia 2011

7 januari 2011 - 10 januari 2011

The City of Arts and Sciences är ett unikt komplex Hängivna vetenskapliga och kulturella spridning, som består av fem huvudsakliga delar: den Hemisfèric (IMAX-biograf och digital uppskattningar), det Umbracle (en utsiktsplats och anlagda parkeringen), Prince Philip Science Museum (ett innovativt interaktiv för vetenskap), den Oceanografiska Parken (den största akvariet i Europa med över 500 marina arter) och Palau de les Arts Reina Sofia (som tar hand om opera-programmet). The Ágora gives the complex a multifunctional space. Agora Ger komplex av multifunktionella utrymme. Detta är också byggt på flodbädden. i Valencia. Palau de la Musica Stora högtalara mitt i parken - häftigt att avnjuta den klassiska musiken i solen i Valencia. Perfekt att luta sig mot bardisken å njuta med ett glas vin i solen :) i Valencia. MIN LEDIGA LÖRDAG I VALENCIA Håller med - res hit för att stan har (nästan) allt som Barcelona har fast i mindre format och med en mer sympatisk prislapp. Och res hit för Europas allra modernaste museer och för den gula risrätten som blivit synonym med staden. Apelsinträden lyste orange och vårsolen strålade :-) Jag tog på mig mina joggingskor och tog mig ner till Turiafloden. Efter översvämningen i oktober 1957 tröttnade man på flodens årliga plötsliga hävdelsebegär, ledde vattnet runt Valencia och torrlade flodfåran genom stan. Idag är flodbädden en nästan en mil lång park med fotbollsplaner, gratis utomhusgym, kaféer, skogsdungar, sprutande fontäner, museer, lekplatser och gräsmattor att stretcha på. Att min promenad tog 3 timmar är inte så konstigt. En promenad bland 1800-talsbroar i sten och Santiago Calatravas moderna Puente de la Expocición med sina karakteristiska vita bågar, tillsammans med en mängd andra joggare, promenerare och skateboard- och inlinesåkare. När det mörknar i Valencia slocknar inte solen. Staden badar i ett generöst orange sken från kraftiga gatulyktor. Inga kilowattsnåla mesiga lyktor à la Nordens mörka städer, utan ett solvarmt ljusflöde som får staden att skimra och natten att smälta. Då fötterna fullkomligt dog efter 3 timmars promenad å jag befann mig på fel sida staden blev det taxi ner till havet och stranden - lagomt att passa på att avnjuta ett glas vin i den fantastiska solen och värmen vid vattnet innan det var dags att ta sig tillbaka till hotellet och spaavdelningen. (Erkännas ska del av text stulen ur Vagabond)

Mallis i maj 2018

24 maj 2018 - 27 maj 2018

En tjejweekend med sol, bad och shopping!

19 juli 2018 - 29 juli 2018

En helt grym resa att få vara med om! Vilka ställen vi har fått besöka och vad vi fått se och vara med om! Tack Johanna! <3

9 juli 2018 - 15 juli 2018

Tjejresa med olika stopp

7 november 2018 - 9 november 2018

1 timmes promenad med egen guide i soluppgång och gnistrande frost :-)

26 december 2018 - 26 december 2018

Med mamman, pappan, Acta, Wilda och Bliss för en promenad i våra gamla kvarter Skanör och Falsterbo. Lite fågelskådning också så klart.

29 januari 2019 - 29 januari 2019

Cathryn anställd hos producentföretag för skor i Xiamen Kina. Ja det var så det började för så där ca 18 år sedan när hon började jobba med Bagheera som kund. Några år senare blev hon anställd av min pappa i Kina. Numera är hon ansvarig för Bagheeras Kvalitetskontor Avexia i Xiamen med 7 anställda. (Tilläggas ska vi jobbar fortfarande med samma producent). För mig nu 18 år senare har hon också blivit mer som familjevän än något annat. (Tänk vad även jobbrelationer kan leda till om man värderar och hanterar på rätt sätt). Igår kom hon till min stora glädje till Stockholm igen och istället för att fara vidare direkt till Avesta för jobb bestämdes det att hon skulle stanna till här för två dagars semester. Igår hade jag alltså den stora äran att få vara Stockholmsguide :-) Vi började med lunch på den preliminära (supersnygg för att vara preliminär) Östermalmshallen och Lisa på torget. Svenska räkor är nämligen en favorit. Sedan gick vi igenom Caths Stockholm to do list. Drottningholm får vi spara till en vår eller sommar. Hallwylska som jag kastade in hade inga guidade turer så det får också vänta. (Eftersom det direkt fick en topplats på Caths lista). Att titta på några av Stockholms finaste Tunnelbanestationer stod också på hennes lista. Något faktiskt jag också haft som tanke - så fram med google och t-banekartan och skapa rutt för de 3 närmaste i alla fall. Här kastade jag också in Brunkebergstunneln. Utöver det valde vi guidad tur på Stadshuset - vilket också var väldigt kul för mig. Jag har inte varit där sedan jag 2003 faktiskt fick möjlighet att vara där iklädd finklänning på studentbal i Gyllene salen.

9 februari 2019 - 9 februari 2019

8/2 firade vi våra föräldrar i Folkärna som då varit gifta i 50 år. 9/2 fortsatte vi familjefirandet med utflykt till Hälleskogsbrännan.

23 februari 2015 - 15 augusti 2015

Härliga minnen som vilat länge nog nu. En hel del roliga filmer på lite olika ställen i albumet :-) Idag 2018 en sådan varm sommardag så det gick inte att vara ute hur länge som helst. Då kom albumet till i kampen av att hitta sysselsättning inomhus i svalka :- )

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa