lite uppdateringar...
måndag 5 september 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

jaha, ja jag måste väl skriva någonting... vi har återvänt till spanien, men har ändrat våra planer, och det ordentligt... har beställt flygbiljetter hem den 13/10, då vi flyttar hem till sverige igen. i dagsläget pekar allt mot att vi flyttar till gävle. så nu har vi lite mer en en

sverige...

så, då var vi hemma... kom i måndags (25/7) och vi åker tillbaka måndagen den 29/8... så i över en månad ska vi vara här i sverige... har längtat väldigt mycket, men som jag förstod så var det inte så kul som i mina drömmar att komma hem, de flesta av mina vänner har, precis som

Sol och besok...
lördag 28 maj 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

hejsan hopp! Idag ar det varmt och jag sitter och svettas har framfor datorn! Denna halg har vi besok av Pappa och Anniken, jatte, jatte kul! Vi ska snart aka en tur upp bland bergsbyar sa det far se lite annat an stranden...;) Vadret ar fint, folk har borjat bada i vattnet nu, och ganska manga

Födelsedags skriveri....
onsdag 18 maj 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

Hej allihopa! Har just slutat skolan for dagen och satt mig pa ett mysigt internet cafe for att skriva lite...Om jag hade varit i Sverige sa hade jag haft kalas och bjutit alla som ville pa glass...Men nu far jag tanka pa er och sakna er...Men det gar ganska bra...Idag har vi sol och vattnet ar

helvetes vecka...
måndag 9 maj 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

FY FAN, sager jag bara, veckan som har varit har varit skit jobbig, helt hemsk och jag mar fortfarande daligt efter det som hant. Vi har haft inbrott i varan lagenhet, i tisdags kvall nar jag och olle kom hem sa kunnde vi inte oppna dorren forsokte jatte lange, tog hjalp av en granne men nej vi

Jubel, här kommer lite mer bilder...
lördag 30 april 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

...som visar mer av vad vi haft för oss. De första bilderna är ifrån påsk firandet här, under hela påskveckan har de processioner. Då tar det ut sina statyer ifrån kyrkorna, smyckar dom m blommor och ljus och går i stora folk tåg längs m gatorna, ganska häftigt! Sen har vi bilder

hav och vind...
torsdag 14 april 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

Hejsan hopp! Nu bor vi i en ny lagenhet, alldales vid stranden. Sa vi har en harlig utsikt over havet. Vi bor hogst upp sa faglarna flyger nastan in genom fonstret...:) Den har lagenheten ar ljuare och aningen frachare. Vi bor ju valdigt enkelt, det basta av allt ar sol terassen, dar kan man sitta

Lite mörker i solskenet...
fredag 8 april 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

Det har varit ett par kämpiga veckor... har kännts som om huvudet har varit på väg att exploderat. Har kännts som om jag inte kan ett endaste ord spanska. Allt är bara kaos i huvudet, knappt så jag längre kan svenska eller engelska, bara ett virr varv av brus och ord som jag inte kan

Skola,tjolahopp...
torsdag 24 mars 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

Nu har vi inte skrivit pa ett tag darfor att vi haft fullt upp med att overleva skolan vi borjat i. 4 timmar spanska om dagen har vi haft i 2 veckor nu. Och ska ha i 11 till...Sa man far skaka om sina hjarnceller ordendligt nu...men det ar kul, lararna ar bra och skolan ar ganska liten. Vi bor

Bilder...
söndag 13 mars 2005 - Granada, Andalusien, Spanien

... tagna under de första 26 dagarna...

Vi 3 på spanien äventyr!

18 november 2006 - 7 december 2006

Den lilla familjen Ericsson/Aronsson ger sig ut på äventyr till Spanien. Vi lämnar det grå november sverige för 3 veckors sol och semester i södra spanien. Det var ungefär ett år sen vi var här sist, en hel del har hänt.Den här gången när vi åker till Spanien är vi en mamma och pappa och en bebis pojke. Vi bor mestadels hos farfar Börje och farmor Lena i La Viñuela. Vi planerar oxå att besöka Almuñécar och Granada.

Spanien

15 februari 2005 - 13 oktober 2005

Först 2 veckors semester på landet, sen ska vi försöka hitta ett eget liv här, ett ställe att bo på, och någon ting att syssla m på dagarna. Vi vill lära oss spanska, kanske pluggar vi, söker jobb eller flyttar in i nån lägenhet. Nån flygbiljett hem har vi inte, vi får se hur länge vi stannar....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Olof uppdaterar sin resa