Guangxi

Bad och fiske i sydkinesiska sjön
söndag 28 april 2019 - Unnamed Road, Fangchenggang, Guangxi, Kina

2019-04-22 - 2019-04-24God Morgon!I måndags morse tog vi metron till andra änden av stan för att hänga med kompisarna en tur till kusten. Vi åkte sedan fem personer ett par timmar söderut innan vi stannade i Qishazhen för lunch som inhandlades av tjejerna och sedan tillagas av restaurangen.

Laowaj i Nanning 19
Påsk
söndag 21 april 2019 - Nanning, Guangxi, Kina

2019-01-21Hallå! Vi kom lyckligt hem från Vietnam, ett land som smakar mer! Trevliga människor och bra priser. Skitigt är det dock, det här med återvinning och miljö har inte riktigt kommit igång men man får hoppas att den förbättrade ekonomin kommer att hjälpa till att fixa detta. Vi

Laowaj i Nanning 19
Shopping och ljusshow
måndag 5 november 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

5 nov Fridag, på förmiddagen hade vi först en kalligrafilektion. Det ser så lätt ut men oj vad svårt. Sedan fick det bli shopping på dagen inne in Yangshuo. Lunch på Pizza Hut blev det också. Några traditionella kläder till barnen, lite souvenirer o en kaffe på Starbucks hann vi med

Bambuflotte, cykel o trappor
söndag 4 november 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

4 nov, utflyktsdag! Wow vilken utflykt vi har varit på idag. Bil o guide hämtade oss efter frukost. En kort bilresa till Yulongbron där vi bytte färdmedel till bambuflottar. Två passagerare på varje flotte. Det var en soldisig förmiddag, vindstilla och helt magiskt att glida fram på

Norrut i Guangxi
lördag 3 november 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

3 nov, dags att lämna Yulin och fortsätta norrut med tåg till Guilin i nordöstra Guangxi. Det är ett helt fantastiskt vackert landskap att resa igenom. I Guilin blev vi hämtade med bil för transport till Yangsuo. Väl incheckade på vårt lilla hotell, Snow Lion Riverside Resort, så var det

Barnhemsbesök
fredag 2 november 2018 - Yulin, Guangxi, Kina

(något sent inlägg)2 nov, idag besökte vi Moas barnhem på förmiddagen. Vi välkomnades av flera ut personalen då föreståndaren var iväg på någon kurs. De bjöd på en massa frukt och varmt vatten. Vi fick ställa frågor till de nannies som tog hand om Moa när hon var liten. Så roligt

Till Moas födelsestad
torsdag 1 november 2018 - Yulin, Guangxi, Kina

(bara några dagar sent)Vår guide, Caroline, mötte oss på hotellet för transport till tågstationen i Nanning o vidare resa österut till Yulin. Tågresan tog lite mindre än två timmar. Guiden berättade att vi skulle träffa Moas fosterfamilj på eftermiddagen! Det var inte helt lätt att

Tillbaka till Guangxi
tisdag 30 oktober 2018 - Nanning, Guangxi, Kina

(Även något försenat inlägg)Resan fortsatte nu söderut ner till Moas provins. Efter en del strul på flygplatsen i Zhengzhou fick det bli en lunch på McDonalds på flygplatsen. Flygresan tog ca 2,5 tim. Vi klev rakt ut i ”Medelhavshetta”. I Nanning bodde vi på samma hotel som när vi

Morgen i Yangshou og aften i Shanghai
lördag 4 augusti 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Det er rejsedag og sidste hele dag i Kina i denne omgang. Alt pakkes ned og de små rygsække pakkes i tilfælde af at vores bagage tjekkes ind hele vejen til Aalborg. Vi forsøger at pakke de skrøbelige ting ind i noget blødt og i Jakobs taske ligger de billeder som er små nok til at være i

Familien_Hostrups_rejser i Kina 2018
Senast aktiv - från Klokkerholm, Danmark
Shopping i Yangshou og flytning af værelse
fredag 3 augusti 2018 - Yangshuo, Guilin, Guangxi, Kina

Vi spiser som de andre dage morgenmad på hotellet. Maren er specielt glad for at de har jordnøddesmør. Herefter pakkes alle vores ting i taskerne, som der lige er plads til dem. Taskerne skal først pakkes ordentligt når vi forlader hotellet den 4. august. Vi skal flytte værelse, da det

Familien_Hostrups_rejser i Kina 2018
Nanning 19

5 april 2019 - 5 maj 2019

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Återresa till Kina

22 oktober 2018 - 10 november 2018

Återresa till Kina för att besöka barnens provinser.

Vårbesök Kina 2018

30 mars 2018 - 26 april 2018

Vårresa till Nanning, Kina.

Höstturné 2017

15 september 2017 - 14 oktober 2017

2017 års besök hos familjen i Kina.

KINA III- Resan åter

1 juni 2017 - 20 juni 2017

Kina

1 maj 2017 - 1 maj 2017

Rundresa i Kina.

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Hong Kong - Kina

21 december 2015 - 6 januari 2016

Reser med familjen till Kina för att fira jul och nyår med Axel som varit i Peking och pluggat sedan augusti. Vi flyger till Hong Kong men tar tåget direkt upp till Gulin där vi möter Axel och firar jul. Därefter flyg till Sanya på Ön Hainan. Sedan vidare mot Hong Kong där vi sepnderar de sista 3 nätterna.

CHINA- OZ 2014-2015

1 oktober 2014 - 27 mars 2015

JoMi's travel together to a very cool climbingdestination in China and to friends and known places in Australia.

ASIEN

25 augusti 2014 - 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!