Sal Rei

Sista brännan
måndag 17 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

15 december Dagen tillbringades vid poolen med de rutiner vi haft här under snart två veckor. Frukost, bad och sol, lunchbuffé, sol och bad, upp på rummet och göra sig i ordning för middag, middag och sen sova. På förmiddagen tog vi också en promenad till byn och handlade lite. Denna

Senast aktiv - från Della Hotel, Parga, Grekland
Kapverdiansk historia och en tredje födelsedag utomlands
fredag 14 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

12 december Idag blev det en eftermiddagsutflykt I organiserad tur med fritidsresors guide till den norra och nordöstra delen av ön Boa Vista som vi bor på. Vi blev upphämtade i jeep och åkte tillsammans med fyra andra norskar ner till det feta hotellkomplexet Caramboa vid flygplatsen. Där

"Very good fisherman"
tisdag 11 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

11 december ”Very good fisherman.” Konstpaus. ”Strong arm.” sa den luttrade kapverdianske fiskaren och pekade på mig… Det hela började med att vi blev upphämtade på hotellet strax innan åtta imorse efter en lite torftig frukost (för tila om måran). Åkte jeep in till hamnen och

Solbränna och hummer
måndag 10 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

8 december Idag blev det utflykt från morgonen med inhyrd chaffis och bil ner till den långa stranden i Santa Monica på sydvästra sidan av ön. För 50€ per bil skulle vi få en rundtur. Skumpig väg som övergick i kullersten och sedan nylagd asfalt och traktorstig igen tog oss framåt. Vi

Från paradiset
måndag 10 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

Boavista Kap Verde  8 december 2012 Här kommer några rader från ett av jordens paradis!  Vi badar i turkosfärjat skummande vatten, vandrar i ljusgul sand och läser böcker i solstolen. Vi äter väldigt god mat, mest olika sorters fisk, igår en plattfisk som heter Spade.  Klimatet är

Nina Jönses
anteochnina i Kap Verde
Senast aktiv - från Kissimmee, Florida, USA
Pilotbrillor och bandidos
fredag 7 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

5 december Efter en natts djup och hård sömn avnjöt vi första frullen på denna semester vid halv nio. Frukt, bröd, te, nystekt omelett och bacon. Beslöt oss sedan för att göra en byrepa och gick den kilometerlånga luffarskräcken in mot Sal Rei. Där möttes vi av turismens baksida med

Kapverdianskt
tisdag 4 december 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

4 december Vi steg upp i ottan i vår trånga hytt på Arlanda Sky city och checkade in väskorna. Tog oss igenom tax-freeområdet och åt frukost på ett hak innan vi gick till gaten. Eftersom det inte fanns ett enda strömuttag i hela gaten fick jag muta mig fram till killen som stod i disken

Besök i Sal Rei
tisdag 13 mars 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

I går åkte vi en guidad tur till största orten på ön. Vi fick lite info om hamnen, skolan, city mm. I hamnen besökte vi den lokala fiskmarknaden. Fick information om skolgången, vilken är gratis för alla tom 18 år. Skolan bekostas av skatten som är 15% för alla utom kineserna. Varför

Larstl
Nimlinds i Kap Verde 2012
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Studiebesök på sjukhuset i Sal Rei
torsdag 8 mars 2012 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

Hej alla! Idag har vi besökt sjukhuset i Sal Rei! Marie dansade lite väl häftigt med vågorna.. så handleden höll inte..;-( Men nu är allt bra! Gipset är fint och vi är nöjda. Vi har ätit en delikat middag.

Larstl
Nimlinds i Kap Verde 2012
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Boa Vista - RIU KARAMBOA, vilken lyx!
onsdag 24 februari 2010 - Sal Rei, Boa Vista, Kap Verde

Hej! Nu har vi varit hemma i drygt 2 månader! Kap Verde: BoaVista var toppen! VI vill tillbaka! Det stora härliga hotellet erbjöd allt man kan tänka sig i dess färskaste form! Maten var helt otroligt fräsch! Underbar personal. 500 anställda på 750 rum säger rätt så mycket! Det

Cecilia Micke Vida Viberg
Viberg i Kap Verde
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige

4 december 2012 - 19 december 2012

Två veckor med lata dagar i värmen och med finaste bästa sällskap man kan ha!

4 december 2012 - 19 december 2012

Fiske, sol och bad med familjen på Kap Verde!

Kap Verde 2012

7 mars 2012 - 15 mars 2012

Boavista

25 januari 2010 - 2 februari 2010

Ja vad ska jag säga? Har inte en aning men hoppas på sol, lata dagar och tid för eftertanke och rekreation.

21 december 2009 - 29 december 2009

Firade jul..

Västafrika, ön 50 mil fr Senegal, Kap Verde -jan 10

19 januari 2010 - 27 januari 2010

Kallt som attan himma ;)

No Stress island-Kap Verde

26 november 2009 - 4 december 2009

No stress - sol & bad och goda drinkar!!!

16 november 2009 - 1 december 2009

Nu är det snart dax för semester med hela familjen. Det ks a bli skönt med soloch bad.

31 december 2009 - 13 januari 2010

Vi tänkte testa något nytt, varmt, paradisaktigt men ändå relativt nära mitt i den mörkaste och kallaste vintermånaden.