Kagoshima

Rökiga samuraj-piloter
måndag 13 maj 2019 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Trots att vi spendera större delen av morgonen/förmiddagen med att sitta på tåg, ett annat tåg, eller ytterligare ett annat tåg, så känns det som vi hunnit med en hel del under dagen ändå - jag har i alla fall kommit upp i 20 00nånting steg, that gotta mean something. Jag gillar

Vågor i poolen
söndag 28 april 2019 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Vi går norrut, utmed Japans ostkust, med ca 23 knops fart. Sedan i går känner vi för första gången att båten rör sig i vågorna och att vi är på sjön. Tidigare har det mest känts som att vara på ett hotell. Nu blåser det ca 14-15 m/s och går lite vita gäss. Man får ibland ta små

Aktiv vulkan!
torsdag 15 juni 2017 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

I förrgår kom vi till Kagoshima vilket är ett av de mer intressanta stopp vi gör på resan om man ser det rent geologiskt. Staden är belägen bara några km från Sakurajima vilket är en av Japans mest aktiva vulkaner! Det är en stratovulkan som har flera små utbrott varje dag och spyr ut

Tilda
TilDaMoshpit i Japan 2017
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Japan - Nagasaki, Kagoshima och Yakushima
onsdag 12 mars 2014 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

När jag kom till Nagasaki från Shanghai fick jag mycket frågor i tullen. Om jag kände någon, vad jag skulle göra, vart jag skulle åka i Japan m.m jag sa att ja skulle stanna 21 dagar i Nagasaki och sen åka till Laos men att jag inte hunnit köpa biljett än. Sanningen var att jag inte hade

Axeo i Jorden runt pa 163 dagar
Senast aktiv - från San Salvador de Jujuy, Argentina
Seightseeing
fredag 5 juli 2013 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

1. Samuraitempel. De förberedde dockdpel inför festival. 3. Beundrade risfälten 3. Minnesplatd för ksmikazepiloterna Kamikaze = Guds vind Djingis Khan skickade 3 enorma styrkor, skepp vid olika tillfällen. Tyfoner tog hand om dem. Därav namnet Kamikaze. 4. Samuraistaden Chiran 5.

Anette Risveden
AnetteR i Nettan&Petri i Japan
En dag på tåg
måndag 6 maj 2013 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Eftersom gårdagen slutade på mini puben Pink elephant med tequila drinkar och provsmakning av japansk whisky så var det rätt skönt att spendera dagen på tåg. På den 100 mil långa resan var det endast ett byte! Dagen började vi med den skumma hotellfrukost som fanns i Tokyo som dels hade

Carita Waldeman
Qarita i Japan!
Senast aktiv - från Hoàng Động, Haiphong, Vietnam
Klattringsdags
tisdag 24 april 2012 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Igar stack jag till stranden har i Kagoshima, tankte ju att det skulle vara lite soft o bara ligga o inte gora nagonting efter att ha rest runt en hel del. Men nej da, blev uttrakad efter en timme o tog en promenad uppfor en kulle o kollade utsikten over stan. Blev sedan en tripp till tagstationen

en javla small
söndag 22 april 2012 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Min andra dag har i Kagoshima vaknade jag upp med ett gott leende pa lapparna, idag skulle jag namligen ata frukost/lunch pa en buffe som hade lite av varje. Skulle vilja saga att 3 sorters kaffe o desserterna va det basta. At tills jag verkligen inte kande att jag ville ha en enda liten

Vulkanutbrott?
fredag 20 april 2012 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Sista dagen i Hiroshima sa skulle vi pa guidad tur pa sjalvaste Mazda och Mazdamuseet. Erik hade pa ngt markligt vis lyckats boka tva platser. Da vi e sa bra pa ga... sa bestande vi oss for att just ga fran tagstationen till Mazda, istallet for att ta bussen. Blev val bade bra o daligt detta, vi

Livets bagge sidor
onsdag 5 oktober 2011 - Kagoshima, Kagoshima prefektur, Japan

Nu har vi äntligen tillgång till internet igen. Vårt förra hostel som påstod sig vara "miljömedvetet" hade endast en dator som det kostade att använda. Eftersom jag och Anna inte förstod varför det var miljömedvetet att ha alla lampor fullt påslagan på ljusa dagen men inte fri

Katarina Andersson
Solwieg i Send us on our way!
Senast aktiv - från Naha, Okinawa prefektur, Japan
Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

Trieste till Tokyo över havet

8 mars 2019 - 2 maj 2019

I Marco Polos kölvatten

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

Jorden runt pa 163 dagar

5 januari 2014 - 17 juni 2014

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Japan!

29 april 2013 - 16 maj 2013

Hong Kong, Kina, Japan

19 februari 2012 - 30 april 2012

Send us on our way!

16 augusti 2011 - 1 december 2011

Det här är en dagbok om den galna resan till det nu strålade Japan. Detta lilla ävntyr måste givetvis dokumenteras vilket antingen jag (Kattis) eller Anna kommer att göra. Om ni vill veta vad som händer oss längs vägen kan ni kika här lite då och då! Mata ne allihopa!

Japan 2010

31 oktober 2010 - 27 november 2010

Japan 2009

21 oktober 2009 - 18 november 2009

Und sie hat es wieder getan... diesmal auf eigene Faust! Schaut rein und seit dabei bei einer supergeilen 4-wöchigen Backpacking-Tour durch Japan. Hinweis: einige Tage brauchen noch Updates, sowohl was die Berichte als auch die Fotos angeht; diese kommen aber noch - versprochen! ^_^