Caorle

Sommar och snor
lördag 1 juni 2019 - Caorle, Veneto, Italien

Nu är det nästan över och det känns som att vi tänker och planerar mest för hemresan och vad vi ska göra när vi kommer hem.Vi har varit och klappat kossor flera gånger. De finns överallt och är världens gulligaste!Vi har även gjort en korthelg i München, degat på hotellrum i regn och

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
San Vito al Tagliamento-Caorle 56 km
måndag 3 juli 2017 - Caorle, Veneto, Italien

Frukost och sen fina småvägar till Portoguaro, fika vid stationen, där Michael försöker beställa av annan gäst smått chockad. Kör mestadels cykelvägar och småvägar till Caorle. Vi njuter av dagen, stannar för ett mycket välförtjänt glas öl i San Giorgio di Livenza. Sista milen in

Sköna dagar
söndag 27 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Onsdagen ägnade vi åt sol och sol och bad. På kvällen åt vi på den lite lyxigare restaurangen på campingen. Överlag är maten både vällagad och prisvärd i Kroatien. I torsdags lämnade vi vårt fiffiga förtält på pitchen och tog husbilen till Rovinj, där vi bodde förra gången vi

Dag 6 - Måndag och fortsatt varmt
måndag 14 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Måndagsmorgonen startade med ett riktigt åsk- och regnväder, som är vanliga här i norra Italien, så vi antog att detta skulle bli den dag som väderprognosen varnat oss för, men lagom till lunch, så sprack det upp igen och döm av vår förvåning, blev det givetvis sol idag igen. Trycka

Thomas Karlsson
Stocken9098 i Caorle Lido Altanea
Senast aktiv - från Ödåkra, Skåne län, Sverige
Bad, bad och regn!
måndag 21 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Hej igen! Alla dagar förutom idag har vi haft blå himmel och > 30 gr. Men idag var det mulet när vi vaknade; kändes konstigt :-) Eftersom vi åker i morgon bitti passade vi på att tvätta och packa idag (Tobias startade tvättmaskinen och Marie fixade med allt annat...). Man kan ju bada

Bad, bad och buss
söndag 20 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Igår lördag åkte vi buss in till Caorle. Värmen mitt på dagen gjorde att vi orkade bara gå en stund därefter åkte vi tillbaka till anläggningen och hoppade i poolen. Tilläggas bör att siestan bidrog (allt stängde) till att intresset dalade för att vandra runt i staden. Igår kväll

Senast aktiv - från Cha Am, Phetchaburi, Thailand
Internet suger mer än en nyfödd bäbis
fredag 18 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Jag har laddat upp några bilder. Tyvärr är internethastigheten upp inte värdig ett civiliserat land. Blir kanske först när vi åker hemåt som vi kan lägga upp fler bilder. Igår onsdag badade vi i princip hela dagen. På kvällen grillade vi goda köttbitar. På kvällen/natten regnade det

Senast aktiv - från Cha Am, Phetchaburi, Thailand
Dag 5 - "Äntligen" sol och värme
söndag 13 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Söndag och första heldagen i Italien och vackra Caorle. I vanlig svensk manér lade vi ut våra 50 handdukar kring poolen, för att vid solens intåg kunna bestämma vilken plats som var bäst. Jag och Carina gick på välkomstträff för Sembo resenärer och blev nobbade av reseledaren som inte

Thomas Karlsson
Stocken9098 i Caorle Lido Altanea
Senast aktiv - från Ödåkra, Skåne län, Sverige
Ingen dålig dag - en baddag
onsdag 16 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Idag har vi badat i stort sett hela dagen. Vissa av oss har blivit lite lätt röda i huden :-) Efter andra poolpasset gick alla fyra och handlade kvällsmat. Det blev pasta fylld med spenat samt olika goda köttbitar. Till efterrätt: vaniljpudding, kaffe och kall Dooleys. Tindra lekte med en ny

Kranjska Gora
tisdag 15 juli 2014 - Caorle, Veneto, Italien

Vi lämnade vårt hotell uppe i bergen ca kl 10. Vägen ner var om möjligt ännu häftigare än vägen upp. Vilka vyer! Tindracitat: "Dör jag nu så dör jag i alla fall lycklig!" Jag fick ett infall på morgonen att vi borde besöka Kranjska Gora (Stenmark!)och eftersom Marie tyckte vi skulle ta

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Italien och Kroatien

11 juli 2014 - 13 augusti 2014

Tyskland, Slovenien, Italien och Kroatien blir det i år.

Caorle Lido Altanea

9 juli 2014 - 28 juli 2014

Nu drar vi för 6:e gången till Italien och på resan blir vi: Thomas, Carina, Emelie, Erik och Felicia (Emelies kompis).

Bilsem2014

12 juli 2014 - 27 juli 2014

Vi tar en liten biltur söderut även detta år. Bla en vecka på en semesteranläggning några mil nordost om Venedig. På kvällen 12:e juli kör vi till Trelleborg och tar färjan över till Sassnitz. 13:e drar vi genom Tyskland och på eftermiddagen checkar vi in Gasthof Rotes Roß i Zell. 14:e kör vi vidare genom södra Tyskland och Österrike och stannar en natt på Al Gallo Forcello i norra Italiet. 15-22 tillbringar vi på Caravan Adria Holiday i Duna Verde Caorle. Hemresan blir improviserad!

Caorle Lido Altanea 2012

5 juli 2012 - 23 juli 2012

Så drar familjen Sundell-Karlsson åter igen söderut för sitt 4:e besök till Italien tillsammans.

Kroatien och Italien 2012

20 juni 2012 - 9 juli 2012

Denna sommar bär det iväg på en liten nostalgitripp. Familjen har utökats med två nya familjemedlemmar; en flickvän som åker med och en katt som får stanna hemma tillsammans med en familj som ska bo i vårt hus när vi är borta. Vi packar bilen och kör genom Tyskland, Österrike och Slovenien för att spendera en vecka i Kroatien och därefter en vecka i Italien. Hit åkte vi när barnen var små och nu är det dags igen!

Sex länder på tre veckor