Fucine

Dag 8, Tisdag den 12:e, lite återupprättelse för Schweiz
tisdag 12 juli 2011 - Fucine, Trentino-Alto Adige, Italien

Så här i gränstrakterna kan man inte alltid välja vilket land man vill färdas i. Rätt vad det är så passerar man en gräns. Ibland flera gånger om dagen. Rutten ledde oss nästan omgående tillbaka till Schweiz. Vi skulle passera S:t Moriz och det ligger där. Man minns orten som en

Alpentour 2011

5 juli 2011 - 19 juli 2011

Med en polis och två UK-citizens kvar hemma i huset drar vi neråt igen. Den här gången lite längre. Till Narbonne i södra Frankrike närmare bestämt. Dit ska Autozug'et ta oss från Hamburg är det tänkt. Sedan blir det förhoppningsvis ca 250 mil hoj över franska, italienska, schweiziska, österrikiska och tyska alper. Om allt funkar hoppar vi på tåget i München för trygg transport till Hamburg. En natt i Köpenhamn ska vi orka med innan vi gissningsvis möts av svenska pannkakor med sylt i vårt kära hem igen! Om nån' råkar läsa detta så var beredd på att det blir lite mindre läsning än tidigare år. Vi har ju faktiskt semester från våra ordinarie tangentbord... Men en & annan bild ska förhoppningsvis kunna laddas upp om vi hittar några olåsta w-lan! - Ha en bra sommar här hemma eller var ni själva väljer att befinna er!