Canazei

Ferrata de Finanzieri
torsdag 25 juli 2013 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Föregående kväll somnade vi till regn och åska, men vaknade åter igen upp till en klarblå himmel och strålande solsken. Vi gick ner till frukosten och försåg oss med lite smått och gott. Värdinnan kom förbi och vi bad henne om hjälp med att ta reda på om lift och ferrata var öppen,

-17 och blåst
fredag 10 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Idag har det helt klart varit en utmaning att klä sig och hitta lä i backarna. Höll oss i närområdet pga kylan och vinden. Har ändå haft underbar skidåkning med mestadels blå himmel och solsken. Ända gången det var lite kärvt var ett av de sista åken då vi var uppe på ett krön och

Ortisei!
torsdag 9 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Upp med tuppen idag. Vaknade av att grannen började stöka. Frukost, sen en liten vila innan allt var klart för en ny dag i backen. Idag var det guidad tur till Ortisei. Linn och Carina hette guiderna som höll i pistvisningen idag. Sol från en blå himmel men lite kallare än igår. Lite mer

Picknick
onsdag 8 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Vaknade till blå himmel och bara -5 grader- underbart! Var uppe i backen strax efter 9 och hade fantastiska åk- som en dansbana! Tog en glüwein och solningspaus vid 11 snåret och sedan kl 1 var vi med på picknick arrangerad av Slopetrotter. Tänk er själv god mat och rikligt med dryck mitt i

Snö- mycket snö
tisdag 7 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Vaknade vid 8 o tittade ut, såg inte mycket annat än snö. Åt frukost i lugn o ro och tog sedan en långpromenad för att leta efter en restaurang- som vi inte hittade. Sprang dock på ett fik som serverade varm choklad med rom (smält blockchoklad, så vi fick spä med vatten så att det blev

Sellaronda
måndag 6 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Tidig morgon, uppe redan 7:30 och efter frukost uppe i backen 8:45. Vi var helt säkra på att det var guidad tur runt Sellaronda med början 9:00, men vi var rätt ensamma.....Så vad göra, bara att börja åka och som tur var stannade vi kvar i våra backar för under en lifttur upp fick vi syn

Sol
söndag 5 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Vaknade strax innan åtta, lite frukost o sedan ut i backen. Solen sken från en blå himmel, kallt, men vad gör väl det. Har åkt 6 timmars aktiv skidåkning idag + 2 små besök på bekvämlighetsinrättningarna- glüwein måste man ju ha! Varit helt underbart, åkt i en massa olika backar, ett

Framme
lördag 4 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Började vår resa med min lilla Brum fullpackad- ja vi fick in ALLT. Har väl varit på IKEA förr! Efter endast 2 små felkörningar i Köpenhamn lotsade Alex oss rätt de sista 500 meterna. Upp med allt i hennes fina lägenhet, som blev lite rörig när vi kom...... Myskväll med lite små

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Dags för tanterna att åka hem.
fredag 3 februari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Vår vecka i Canazei avslutades på ett perfekt sätt, med solsken. Vid tretiden vinkade Lasse av oss tjejer som styrde Forden mot Venedig. Snökedjorna sattes på för sista gången vid passet Marmolada. Bilen har varit ett bra sätt att transportera sig och även för att ta del och uppleva

Dolomiterna, Italien
måndag 30 januari 2012 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

Färden gick vidare över Reschenpass och in i Italien ner i Venostadalen med äppelodlingar på varje kvadratcentimeter jord. Lunch intog vi på en bykrog, trerättersmiddag med tiramisu som efterrätt, 15 Euro. Körde på serpentinvägar upp via Val Gardena till Canazei. Vi gick till

Via Ferratas i Dolomiterna

18 juli 2013 - 30 juli 2013

Nu är det dags för nästa äventyr! Via Ferratas, klätterleder i norra Italien. Klätterkurs avklarad, klätterutrustning införskaffad, flyg, boenden & bil bokat. Dags att fara!

Canazei

2 februari 2012 - 12 februari 2012

Skidåkning!

Tanter i Alperna

9 januari 2012 - 4 februari 2012

Görel och Pia flög till Venedig och landade 13 min före utsatt tid. Fick vår förhyrda bil som var större än den vi valt, Ford Focus combi. Den var skitig så vi sa till dem att tvätta den och under tiden provade vi snökedjorna. Körde iväg men stannade strax och tog en pizza utmed vägen. Körde mot Bassona och svängde av när vi såg en sängskylt och hamnade i den lilla byn Grigno. Där parkerade vi på piazza Dante och kom in i en liten bar. Rum fick vi för 70 Euro inkl frukost och sedan tog vi ett glas vin och hade en underbar pratstund över kartan tillsammans med ägaren, gäster från Italien, Tyskland och Estland. De skulle montera in en glasskärarmaskin i en närliggande by. Nästa dag: Sov gott och fick en underbar enkel men god frukost i ett frukostrum. Körde mot Sölden som vi planerat men när vi hade ca fem mil kvar såg vi en skylt att vägen över passet dit var stängd. Omval och vi körde via Jaufenpasset och vidare mot Innsbruck och hamnade i Fulpmes.

Via Ferrata i Italien

8 juli 2011 - 16 juli 2011

Resa till härliga Italien, först några dagar vid Gardasjön och därefter upp till Dolomiterna.

Alperna

19 mars 2010 - 4 april 2010

2 veckors skidåkning i Alperna med Anders, Anna-Lena, Amanda och Johannes.

Skidguide i Passo Tonale/Canazei

6 december 2009 - 10 april 2010

Här står jag helt plötsligt på väg till en säsong i Alperna som skidguide för ett danskt företag vid namn Slope Trotter Skitours. Destinationen blev Passo Tonale i Italien tillsammans med två danska guider. Rætt som det var blev planerna ændrade och mitt i sæsongen blev jag flyttad till Canazei. Livet som guide ær hårt men fantastiskt =)

Canazei 2009

14 mars 2009 - 21 mars 2009

En resa till Italien, Canazei med familj och vänner!

Dolomiti Ski

12 mars 2009 - 23 mars 2009

Två systrar på skidäventyr i Italienska alperna.

Val Gardena, Italien

6 mars 2009 - 15 mars 2009

Äntligen kommer vi iväg på vår första skidresa till Alperna, eller Dolomiterna i Italien och Val Gardena. Sella Ronda och Dolomiti Supreski erbjuder en oändlig mängd pister, 120 mil bör väl räcka en vecka... :-)

Snowboard i Alperna

28 februari 2009 - 7 mars 2009

Fick följa med familjen på ett spännande äventyr i Alperna.. Närmare bestämt Italien, Dolomiterna, Arabba! Nu ska det bli åka av!!!!!!!!!