Monterosso al Mare

Monterosso via varnezza till Cagnilia
tisdag 11 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Sitter nu på tåget och är på väg till Pisa. strövat samma rutt som första dagen. Min vandringsresa är nu slut. Många tankar går runt i ens huvud när man vandrar. Vad vill jag med mitt liv?. Jo, cykla och resa. Prioritera mina dagar lite annorlunda i framtiden. Kanske träffa mina

Riodimaggiore till Portovenere
lördag 8 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Hua!Backigt idag. Tog 3 timmar upp till toppen. Vädret har varit bra. Idag blev det 1.7 mil i ljuva Italien. Go lunch blev det oxå. Tyvärr så har de inte köttsoppa, så det fick bli parmaskinka och parmesanost;-). Första bilden är på en topp där jag faktiskt är inne i ett moln. Så

Monterosso via Vernazza till Corniglia
fredag 7 juni 2019 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Idag första vandringsdagen! 487 m uppför bergen. Ganska lätt vandring idag. Kör längre imorgon. Mycket folk som gick leden ihop med mig. Mest Amerikanare. Svettigt och varmt. Så vacker utsikt! Jag hade kunnat bo här. Trött idag efter lång resa igår. Skall snart ta mig ut och äta lite

Vandring till Monterosso och Vernazza
fredag 18 april 2014 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Långfredag 18 April och vi vaknar upp till en dag som ska innebära en rejäl fysisk ansträngning men också belöning för de som genomlider utmaningen. Efter en snabb frukost på Hotel Carla provianterade vi med vatten, frukt och solkräm, för att sedan bege oss till södra utkanten av

De fem byarna
lördag 21 juli 2012 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Buonasera! Nu är vi i Qinque Terre och vi bor i Monterosso som är den nordligaste av de fem byarna. Alla byar klättrar från havet upp i bergen. Idag tog vi båten till den sydligaste byn, Riomaggiore. Därifrån tog vi oss tillbaka via tåg och till fots mellan byarna. Vandringarna mellan

Ingrid Övrevik
iovrevik i Tågluff 50+
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
Monterosso spiaggia
lördag 16 juli 2011 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Det blir ett morgondopp på stenstranden och sedan ännu en skön frukost på balkongen. Dagen fortsätter med fler bad och en vandring i de livliga gränderna i Monterosso - kort och gott en riktig slappdag - inga långa utflykter. Efter rikligt med mat och glass blir det lokal vinprovning på

Cinque Terre
torsdag 7 juli 2011 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

Vi har nu spenderat tre harliga dagar med att vandra mellan dom fem byarna i Cinque Terre, vi stortrivs! Dom forsta tva natterna sov vi i La Specia som ligger en tagstation ifran den forsta byn. Dar var de lite billigare att bo och ata. Nu har vi checkat in pa ett litet hotell i Monterosso.

Linda Palm
Sniven i Tagluff i Europa
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
lugnaste platsen
fredag 18 juni 2010 - Monterosso al Mare, Ligurien, Italien

annika skrev ett inlagg igar.... men det verkar inte vara uppe an... jag kan inte se det i alla fall.... nar vi vaknade igar i La spezia osregnade det och vi fick reda pa att det var oversvamning i Nice.. viste inte alls vart vi skulle ta vagen...det sag ricktigt morkt ut :( MEN... vi bestamde

Jennie Löfvenborg
louan i Tågluff i Europa
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Vandringsresa i Cinqueterre

6 juni 2019 - 13 juni 2019

Ja, då bär det av igen. Jag startar i Monterosso och kommer att vandra genom de fem små byarna i Cinqueterre. Så härligt att äntligen åka iväg igen. Vandring rensar hjärnan och ja ... jag behöver denna semester nu...äntligen!!

Italien - Cinque Terre 2014

16 april 2014 - 20 april 2014

Paret Andersson möter våren 2014 i Chinque Terre vid Liguriska medelhavs kusten. Vandring mellan små pittoreska byar med färggranna husfasader, god Italiensk cousine och ett fantastiskt vår väder med strålande sol på en klarblå himmel.

Tågluff 50+

Stadsvandringar, sol och bad

Tågluff i Europa

7 juni 2010 - 30 juni 2010

Jag och vännerna Jennie och Susanna ger oss iväg på en tur i Europa med start Milano där vi kommer guida oss genom Italien, Frankrike, Belgien och Tyskland, men med tyngpunkt på ITALIEN!!