La Spezia

Cinque Terre
lördag 9 september 2017 - La Spezia, Ligurien, Italien

Vi fick inga platsbiljetter i 1 klass på tåget från Milano till La Spezia, det fick bli platsbokning i 2 klass istället.Tur var ju det eftersom vi hamnade mittemot ett par från USA, Vicki & Scott Peters. Vi hade mycket att prata om så tiden gick fort. Vi bytte adresser och kommer att

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Italien!!
torsdag 25 maj 2017 - La Spezia, Ligurien, Italien

Nu har vi alltså lämnat Frankrike för Italien, och närmare bestämt La Spezia! En mysig liten hamnstad, där vi har promenerat och njutit av god mat. Vi drar vidare redan ikväll, och övernattningen blir på ett hotell mitt emellan La Spezia och Pisa! Imorgon ska vi se det lutande tornet innan

Jenny Nyström
Eurotrip2017 i Eurotrip 5/5-6/6
Senast aktiv - från Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien
La Spezia och Cinque Terre
tisdag 15 juli 2014 - La Spezia, Ligurien, Italien

Vi vaknade i Florens (14.7) till ösregn. Vi gick ner för att äta frukost i lugn och ro och hoppades på att regnet skulle avta under tiden så våra ryggsäckar inte skulle bli dyblöta.Vår önskan gick i uppfyllelse, när vi packat färdigt efter frukost så hade det slutat regna. Vi checkade

löparäventyr dag 9
tisdag 8 oktober 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

En härlig dag! Vi lämnade hotell Mignon efter tre nätter o tog tåget till La Spetzia, ca 6 mil som vi alltså 'fuskade'. Inte helt lätt att lyfta kärran ombord, uppför tre trappsteg, men vi är ju starka tjejer! Efter att vi checkat in kärran på hotellet blev det tåg igen till Monterosso.

Gun Lövström
Guntan i löparäventyr i Italien
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Min egna lilla guide!
måndag 23 september 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

Sa eftersom alla manniskor borde aka hit delar jag med mig av mina asikter om Le cinque terre (de fem byarna): 1. Riomaggiore: bra stalle att bo pa for alla tagen stannar har. Valdigt fin utsikt over bade byn, vattnet och bergen om man trotsar uppforsbackarna :) 2. Manarola: Superlitet men mysigt

Vandra vandra vandra
lördag 21 september 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

Imorse akte jag till Riomaggiore (som ar forsta byn) och kollade pa havet, at magnum vit och tjuvlyssnade pa svenska guideturer :) Sen vandrade jag i bergen!!!!! Sa underbart vackert Alla maste aka hit! Helt otroligt Man gick pa sma stigar langs vinodlingar och hade havet som utsikt nastan hela

Le cinque terre :)
fredag 20 september 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

OOOOOOOH detta land , detta land Le cinque terre (eller de fem byarna om vi ska prata svenska) ar sa sjukt fint! Kom hit idag, lamnade vaskorna pa hotellet och sa direkt till LA SPIAGGIA (stranden alltsa) Bada i havet Sen akte jag tillbaka hem och letade upp en riktig italiensk restaurang med

Pisa
lördag 20 juli 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

Skepp ohoj! Idag var vi i Pisa. Det var varmt. Riktigt varmt. Bussen till Pisa tog ca 1 timme, men som tur var hade den AC. Från bussparkeringen var det en rask 15 minuter promenad för att komma in till torget med det berömda tornet. Vi tog dom klassiska "Hålla upp tornet" bilderna, sörplade

Patrik Wennberg
PatrikW i Medelhavskryssning Juli 2013
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
snabbinfo
torsdag 4 juli 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

Vi har haft lite svårt att få in dagboksanteckningarna, återkommer med dem senare. vi mår bra och ska nu åka till Pisa och San Marino.

Ramona Krafft
CRIMML i Europa 2013
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Nice till la Spezia o till slut Pisa
söndag 23 juni 2013 - La Spezia, Ligurien, Italien

Ciao, Är nu sedan 2 dagar i Italien. Åkte från Nice i söndags! De dagarna vi spenderade å landsbygden norr om Nice var grymma!!! Vi åkte till en by uppe i bergen som heter Gilette (ej att blanda ihop med Gillette- rakblad). Hittade ett B and B med ett fantastiskt läge och fantasifullt och

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Janna och Mattaah på äventyr

30 juni 2014 - 20 juli 2014

Hej alla nära och kära! Johanna och Mats på InterRail - det vill ni inte missa! Välkomna med på vår resa!

Pizza och pasta

4 september 2013 - 2 oktober 2013

Prata italienska, äta mat, dricka vin, bada och hälsa på släkt :D

löparäventyr i Italien

30 september 2013 - 31 oktober 2013

France - Italy juni - juli 2013

15 juni 2013 - 8 juli 2013

En blandning av tåg, bil och flyg för att ta oss från Stockholm - Montpellier - Franska rivieran - Venedig - Friulien - Cortina d ampezzo och hem igen.

Europa 2013

20 juni 2013 - 30 juli 2013

Medelhavskryssning Juli 2013

17 juli 2013 - 30 juli 2013

En kryssning med hela familjen. 12 dagar från Barcelona runt Italien, via Kroatien och tillbaka till Barcelona på Serenade of the Seas.

Tågluff 2012!!

27 april 2012 - 13 maj 2012

I april sticker vi på världens grymmaste å mest intensiva tågluff som någonsin genomförts. Blod, svett och skoskav, men utrustade med Compeed å Jäger ska vi genomföra det ogenomförbara, plöja kontinenten på 17 dagar! Europa 2012

Genom Europa med tåg

16 juli 2011 - 1 augusti 2011

Tar tåget till Köpenhamn, och vidare ner på kontinenten, åker dit näsan pekar. Kicki och Lotta är med, Bettan var tyvärr upptagen. =)