Sanur

Jordbävning
tisdag 16 juli 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Sover skruttigt igen.... När man så äntligen där framåt morgonsidan somnat så väcks man av konstiga ljud och både Amalia och Tom är redan uppe. Glasdörrarna till balkongen skakar, sängen skakar/hoppar och det mullrar och låter otroligt högt, som ett godståg som aldrig vill passera.

Godmorgon
söndag 7 juli 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Uppstigning i ottan, kl 07:00. Har ju semester.  En lätt frukost tandborstning och släpa ned våra väskor i väntan på vår buss och guide. Väskor, jo, Bergströms har tagit med hela garderoben skulle man kunna tro. Med tanke på värmen så går man ju bara i shorts o linne hela dagarna.

Lång flygresa, världens starkaste man & poolbad
torsdag 31 januari 2019 - Sanur, Bali, Indonesien

Hej allihopa!Vi har nu efter tre hela dagar på Bali lyckats aklimatisera oss. Flygresan gick superbra och på 12 timmarsflighten mellan Frankfurt och Singapore fick vi extra säten så tjejerna låg raklånga och sov 7 timmar i sträck. På samma flight lyckades även pappa Tim känna igen den

Från djungel till beach
onsdag 24 oktober 2018 - Sanur, Bali, Indonesien

Tidig väckning då vår transport blev tidigarelagd på grund av några festligheter på vägen som skulle göra vår resa besvärlig om vi åkte senare vid 10:30 som planerat. Innebär frukost istället för yoga....shit....vi missade alla tillfällen till yoga.Taxiresan till Sanur Beach gick

Niclas Jansson
Hemulen i Rundtur i Asien
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Sista natten i Indonesien.
fredag 29 september 2017 - Sanur, Bali, Indonesien

Så var vi då framme vid resans slut. Imorron startar hemresan.De sista 5-6 dagarna har vi inte gjort många knop. Stranden och så stranden. Vill man ha liv och rörelse ska man nog välja Kuta eller Seminyak. Här på Prama Sanur Beach Resort har det varit väldigt lugnt. Vattnet och stranden

Hans Axelsson
haax i INDONESIEN 2017
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Tillbaks på Bali.
måndag 25 september 2017 - Sanur, Bali, Indonesien

Så är vi tillbaks på Bali igen.Det är inte mer än 3 minuters promenad, egentligen bara över gatan, från Exotic Komodo, till flygplatsen.Vi går över för att vara i god tid. Just när vi ställer oss i Garuda Airlines incheckningsdisk, sätts det upp en lapp om att vår flight är försenad

Hans Axelsson
haax i INDONESIEN 2017
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Lata dagar
onsdag 11 januari 2017 - Sanur, Bali, Indonesien

Hej allihopa! Vi har nu tagit oss till Sanur på den sydvästra sidan av Bali. Bor på ett relativt enkelt guesthouse men med väldigt trevliga värdar. Träffade igår  en väns syster som heter Marie-Louise och arbetar på svenska konsulatet här i Sanur. Fick många tips att göra och hon

Ulf Jansson
ulfochilona i Singapore och Bali
Senast aktiv - från Rayong, Rayong, Thailand
Kalas på Bali 🎉💃🏼🥂

23 juli 2019 - 23 juli 2019

Åker på en helt otippad resa 🤣 3 veckor på Bali med både födelsedag och bröllopsdag. Vi ska bo på typ 7-8 olika hotell. I samband med att vi byter hotell åker vi buss och gör div utflykter/guidade turer. Mycket bra 👍 Spännande. Mycket sol, bad och snorkling. Vi ska även besöka en liten bilfri ö som heter Gili Tarawanga. Här är en färga inblandad 😅 Med på resan är Amalia och Peder. Så himla kul 🎉🎉

Familjen Pedersen på äventyr!

26 januari 2019 - 12 mars 2019

Då var det dags för Familjen Pedersen att åka på ännu en tur till vårt älskade Bali. Ny villa men samma by, Sanur. Vi blir borta lite längre denna gången med ett avbrott för en vecka i Australien. Vi får även besök av Bedste som kommer ner till oss i nästan två veckor. Häng med på vårt äventyr!

Rundtur i Asien

4 september 2018 - 10 december 2018

Rundtur i Asien som startar i Alicante. Länder: Turkiet-Malaysia-Singapore-Thailand-Kambodja-Vietnam-Hongkong. Platser som vi skall besöka:Istanbul-Kuala Lumpur- Tioman Island-Singapore-Koh Lipe- Ko Muk-Phi Phiöarna-Bangkok-Siem Reap-Phnom Penh-Kep-Phu Quoc-Ho Chi Minh(Saigon)-Nah Trang-Hanoi-Halong Bay-Hongkong

INDONESIEN 2017

9 september 2017 - 1 oktober 2017

Ö-luffa i Indonesien

Singapore och Bali

6 januari 2017 - 28 januari 2017

Flyger från Östersund till Arlanda och vidare till Singapore. Mellanlandar i Doha. Blir i Singapore i 2 dagar och sedan blir det Bali. Har aldrig varit i Indonesien så det ska bli intressant. Försöker genom kontakter att få reda vad som kan vara roligt att se och uppleva. Blir där i 16 dagar och sedan tillbaka till Singapore för några dagar där. Samma resa sedan tillbaka hem. Flying from Ostersund to Stockholm /Arlanda and further to Singapore. A short stop in Doha. We be in Singapore for 2 days and then it be Bali. We have never been in Indonesia so it wold be intresting. Trying with contacts to findout wath could be fun to see and experience. We be there in 16 days and then back to Singapore for a couple of days. Then it be same travel home again. Ulf and Ilona