Denpasar City

Genuint
fredag 31 januari 2020 - Denpasar City, Bali, Indonesien

Man tror man kommer till små byar när folk i jakarta säger ” åh Yogiakarta det är så fint och mysigt ”. Men återigen en stor och stökig stad, utspridd med långa avstånd. Vad gör jag då här ? Jo stadens begivenheter är tempel. Har sett ett par stycken genom åren. Prambanan heter

Per Björkman
Pellebeman i Vulkanjakt
Senast aktiv - från Bali, Indonesien
På väg hemåt
måndag 29 oktober 2018 - Denpasar City, Bali, Indonesien

Tillbaka i civilisationen igen efter en makalös dykresa!! Efter en lååång flygning med stopp två nätter i Bali landade vi äntligen på Wakatobi igen (vi var här för 2,5 år sedan), vi började med två dagars dykning från resorten innan vi gick ombord liveaboarden där vi skulle bo en

JariEvaHelen i Indonesien hösten 2018
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Down by the creek, walking on water
måndag 14 november 2016 - Denpasar City, Bali, Indonesien

Gick framåt skymningen ner mot stranden i Kuta för att ta mig ett dopp. Väldigt skönt att sen sitta på stranden och höra vågorna slå med en kall cola och solnedgång. Var ju givetvis inte ensam nere på stranden för detta utan den var full med folk, även om man gärna försöker få

Halvvägs framme
lördag 22 oktober 2016 - Denpasar City, Bali, Indonesien

Sitter nu på ett hotell på Bali. Vi anlände hit för en timme sedan och ska tillbaka till flygplatsen redan om en timme.Vi har duschat av oss "resdammet" och har nu 3 flighter framför oss innan vi slutligen anländer till Alor imorgon eftermiddag lokal tid.Vi får se när vi kan göra nästa

JariEvaHelen i Indonesien hösten 2016
Vulkanjakt

11 januari 2020 - 1 mars 2020

Har alltid fascinerats av Indonesiens natur och framförallt vulkaner. Nu blir det 4 veckor i Indonesiska ö-världen med ett stopp i Bangkok påvägen dit, och samma på vägen hem.

Indonesien hösten 2018

16 oktober 2018 - 30 oktober 2018

Vi flyger till Bali och stannar där i 2 dagar innan vi flyger till Wakatobi som ligger nordost om Bali. Där ska vi vara i totalt 10 dagar, varav 8 dykdagar. Den här gången ska vi även bo och dyka från deras Liveaboard under en vecka. Det är en liten Liveaboard, endast 10 gäster per vecka. Bifogar en länk till en svensk sida med info om resorten, liveaboarden och dykningen i området: http://scubatravel.se/destinationer/asien/indonesien/wakatobi/resort.php

Hunt for Orang Pendek

10 november 2016 - 18 december 2016

5 veckors intensivt sökande efter Orang Pendek på/i Bali, Yogyakarta, Jakarta, Singapore, Kuala Lumpur, Langkawi, Georgetown, Kota Kinabalu, Manila, Cebu & Surigao.

Indonesien hösten 2016

21 oktober 2016 - 10 november 2016

Även för årets andra resa är resmålet Indonesien. Återigen en ny plats, Alor som är en ö och som ligger mellan Bali och Papua. Det är en stor ö, nästan 90 km x 27 km. Här väntar 11 dagars dykning innan vi åker till Bali där vi stannar i 2 dagar innan hemresan startar. På vägen hem stannar vi i Abu Dhabi för att gå på Ferrari World, ett nytt nöjesfält för oss, så att vi kan åka lite berg och dalbanor igen :-)