Udhagamandalam

Oslagbar utsikt
söndag 14 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi är nu på ca 2 200 m ö h. Betydligt kallare här uppe på dessa höjder. När vi kom igår var vi både trötta och frusna och dessutom vara rummet utkylt. Allt tillsammans med den höga luftfuktigheten gör ju att allt blir kallt och fuktigt. Fick sova med filtar och så kom de in med

Bergen_Indien i Indien
Fortsatta upplevelser
lördag 13 oktober 2018 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Igår den 12 oktober kl 09 åkte vi till en jättefin botanisk park och ett museum.  Allt tar väldigt lång tid. Tillbaka till resorten. Jättetrevlig personal här. De hade observerat att jag hade svårt att ta älgkliv i de höga trappstegen. De hade under tiden vi var borta överraskat och

Bergen_Indien i Indien
Bil, Bil och Backar
lördag 4 januari 2014 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Det finns visst vissa fördelar med att bo på ett femstjärnigt hotell här i Indien, i alla fall om man gillar stora frukostar med mycket att välja på. Dagens frukostbuffé var i stort oöverskådlig och allt såg intressant ut. Vi såg till att förse oss med några väl valda rätter och

Mikael Edström
MikEds i Indien!
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien
Handikappcentret
söndag 14 april 2013 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Hej. Nu var det ett tag sen vi skrev! Tydligen sa kan man bli forkyld i Indien ocksa sa vi har legat i sangarna i 5 dagar. Samtidigt sa borjar vi komma in i lunken sa man tanker inte riktigt pa vad det ar man far uppleva! Sen sist sa har vi varit pa black thunder som ar ett vattenland som ligger i

Albin Halldin
AlbinochSofia i Kenya/Indien
Senast aktiv - från Agra, Uttar Pradesh, Indien
Framme i Indien
tisdag 12 mars 2013 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Nu har vi varit i Indien i drygt en vecka. Vi kom fram till Coimbatore mandagen den 4:e mars och tog taxi till Ooty. Resan tar tre och en halv timme och gar uppfor slingrande vagar bland tutande bilar. Under denna resa hann vi dricka te tva ganger och direkt nar vi kom fram till Smyrna fick vi var

Albin Halldin
AlbinochSofia i Kenya/Indien
Senast aktiv - från Agra, Uttar Pradesh, Indien
Hårresande hårnålskurvor och en tågresa
tisdag 5 februari 2013 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

1 – 2 februari, Ooty – Calicut – Cochi Här saknar vi verkligen de varma jackorna som vi dumpade på flygplatsen i Köpenhamn! Första hälften av 7-timmarsresan med lokalbussen till Calicut frös vi förskräckligt, trots att vi hade på oss allt vi har. Vägen ned för bergen är en enda

kontrasternas Ooty
torsdag 31 januari 2013 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

31 januari, onsdag - torsdag, Ooty Nu är det flera veckor sedan vi åt annat än vegetarisk mat, eftersom det är ont om icke-vegetariska restauranger i det hinduiska Indien. Det är svårt att hitta bland alla maträtter eftersom vi oftast inte har en aning om vad de innehåller eller hur

Otroliga Indien!!
torsdag 24 januari 2013 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Hallåhallå!! Nu ar vi i en liten stad som heter Ooty. Den ligger ca 4 timmar utanfor Mysore och ar en hillstation. Dom har mangder med teplantager har och husen ar i en valdigt engelska stil sedan engelskmannen var har. Det ar valdigt vackert, en av de vakraste platserna vi har sett hittills i

12 dagar kvar..
torsdag 12 april 2012 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Halla Halla! Nu aterstar det alltsa bara 12 dagar kvar pa var resa. Vi har valdigt mycket hemlangtan nu, men ska forsoka njuta det absolut sista nu! Just nu ar vi pa Mitraniketan, en skola som Osterlens fhsk har kontakt med. Har gor vi typ ingenting, alla barnen i skolan har sommarlov. SA

Djungelvral, bilar, zooapor och Soda!
lördag 31 mars 2012 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vanakam! Vi ar i INDIEN! Vi bor just nu pa indiens kanske finaste plats! Mitt i djungeln, mitt bland apor, elefanter, kossor och bjornar! Har mar vi gott och lever i lugnet, efter alla jobbiga dygn pa flygplatser, taxiturer i galen trafik och allman vilsenhet. Har har vi borjat med vart

Indien

29 september 2018 - 21 oktober 2018

Nu börjar det närma sig. I morgon bitti bär det av. Vallda-Landvetter-Frankfurt-Bangalore-Kolkata.

Indien!

28 december 2013 - 19 januari 2014

Micke och jag far till Indien för att vara med och fira Nalini & Jim som gifter sig. Utöver de redan inplanerade ceremonierna hoppas vi kunna resa runt och turista litegrann :) På väg hem kör vi en stopover på 3 dagar i Doha.

Kenya/Indien

1 februari 2013 - 23 maj 2013

Semester Kenya 4 veckor. Volontärarbete Indien 8 veckor. Semester Indien 5 veckor.

Indien-Sri Lanka

5 januari 2013 - 22 mars 2013

Thailand, Kambodja och Indien

12 november 2012 - 13 mars 2013

Jag och min kompis Linn åker ner till Bangkok imorgon. Vi börjar med Thailand några veckor för att sedan ta oss vidare till Kambodja. Därefter blir det ca 2,5 månader i Indien med mycket runt resande och även lite volontär arbete.

Hawaii - Bangladesh - Indien

26 januari 2012 - 25 april 2012

En upptäcktsfärd till jordens "alla" hörn. Vi kommer dels göra en fältstudie men också ha det gött! Så.. Ha det gött haj!

Ett indiskt äventyr

18 januari 2012 - 16 februari 2012

reality escape -Indien

9 november 2011 - 15 mars 2012

ska te indien o "hitta mig själv" (notera ironin i det hela!:)) i en härlig oplanerad resa. yoga o volontärarbete står på schemat sen tar jag det lite som det kommer.. får se va jag hinner, har lust med o vad o vem jag träffar på vägen. wish me luck!

Indien

8 september 2011 - 20 december 2011

Tur och retur till Delhi är bokat, sedan får vi se vad som händer.

Ister och piratens resa

31 januari 2011 - 16 maj 2011

Anton och Frida reser runt i Indien bland siker, elefanter och curry.