Navelim Village

Piña Colada...
torsdag 5 mars 2015 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Idag har vi haft 31 grader och sol, vi är väldigt nöjda med vädert! Igår va vi på en kort upptäcksfärd i Goas huvudstad Panjim, besökte en katedral byggd 1517 och två hinduiska tempel. Fick se lite mer av Indien, lite ko-blockerade vägar. Då trafiken är långsam med en medelhastighet

Adelen Nilsson
Adelen i Welcome to India!
Senast aktiv - från Landskrona, Skåne län, Sverige
Första dagen
fredag 27 februari 2015 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Nu har vi snart tillbringat ett dygn i Indien, kände mig riktigt avkopplad redan i taxin påväg till hotellet inatt. Stressnivån är nere på noll medan glädjen både över vad som väntar oss här i Indien de närmaste veckorna och över vårt nyköpta hus är på topp! Vi är de enda

Adelen Nilsson
Adelen i Welcome to India!
Senast aktiv - från Landskrona, Skåne län, Sverige
Ensamma dagar...
måndag 9 januari 2012 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

[b]Cavellossim 6-8/11[/b] Denna söndag bestod av resa på tåg upp längs Indiens västkust. Blev stopp och byte av tåg i Mangalore, där jag åt väldigt god Egg Biryani på restaurangen på tågstationen. På tåget hade jag samtalat med Zelina och Zaida, två muslimska systrar som var på

Sofia Kero
MSofiaK i Långresa 2011-2012
Senast aktiv - från Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos
Vendetta mot krabbsläktet
torsdag 8 december 2011 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Hej kära familj o vänner! Sista dagen i Indien har avarit kanon. Sol o bad i både hav o pool. Avslut med brakmiddag på stranden. Calamari så det stått härliga till. Vi här aven hunnit hämnas den krabbattack Andreas råkade ut för i varkala. Körde stenhårt på "guilt by association",

The Leela
måndag 5 december 2011 - Navelim Village, Navelim, Goa, Indien

Halloj, Nu är vi på the Leela Goa. Lyxhotell mellan Mobor o Cavelossim i södra Goa.  Kom igår. Möttes av bärare, fick blomsterkransar runt halsen, rött märke i pannan i kokosdrink i handen. Mkt nice. Supersköna kuddar. Allt är rent o fint. Maten är dock både dyr o smaklös så idag

Welcome to India!

26 februari 2015 - 11 mars 2015

Två veckors upptäcksfärd i Indien, södra Goa. Mycket sol och bad, förhoppningsvis många nya intryck, smaker, syner och upplevelser!

Honeymoon

18 november 2011 - 11 december 2011

Första utomeuropeiska resan tillsammans som gifta. Bröllopsresa here er come!

Långresa 2011-2012

6 september 2011 - 30 maj 2012

Förverkligar en dröm sen länge och ger mig ut för att resa på obestämd tid. Börjar i Nepal och Indien och därefter följer troligtvis Sydostasien och eventuellt Australien. Att inte veta vad som väntar bakom kröken på vägen känns väldigt spännande och roligt!:) Välkommen att följa med via resdagboken, kommentarer är varmt välkomna! Sofia