San Agustín Lanquín

In the jungle the mighty jungle 🐒

Hallå kyliga Sverige! Känns så konstigt att vintern slått till på allvar och själv går man i linne och kjol. Sorry men ren fakta. Dock sitter jag i bussen på väg mot Antigua nu och där kan temperaturen gå ner till runt 10grader på nätterna vilket känns sjukt kallt just nu. Men i

​​​​​​​Mui fucking bieno

Igår när vi anlände till vårt hotel Greengo's var vi ganska möra efter 11 timmars resa. Vi åt en middag tog några Gallo och la oss sedan. Hotellet vi bor på är fantastiskt. Det ligger mitt ute i djungeln med 30 minuter till närmsta by Lanquin. Det är färgglada stugor med en

I like us better when we're naked.

I onsdags, efter incheckning på ett djungelhostel med otrevlig personal begav vi oss till Los Siete Altares. Vi blev avsläppta i utkanten av stan och efter en 30 min promenad längs havet kom vi till botten av vattenfallen och de naturliga poolerna. Efter ytterligare 20 minuters livsfarlig

Drakflygning, halloween och så slutligen de underbara bergen

Efter lake Atitlan åkte jag själv vidare till Xela men det blev ingen vandring för min del denna gång. Istället strosade jag runt i den rätt ocharmiga staden och bestämde mig istället för att gå en vävningskurs. Efter nio timmar av tålmodigt arbete var min halsduk färdig och både jag

Anna Jorsell
annajorsell i Centralamerika
Senast aktiv - från Estelí, Nicaragua
Äventyren fortsätter...

Då har dessa chicas lämnat Antigua och börjat vår färd mot lite sol och bad i Belize. Men först några stopp till i Guatemala innan vi är framme. I Antigua har vi hunnit med en hel del. Besöket på kaffeplantaget, som jag skrev att vi skulle göra, var riktigt intressant. Trist bara att

Kristina Hassfjärd
_kickii_ i Centralamerika
Senast aktiv - från Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko
Guate

Antigua är en jättemysig stad med kullerstensgator och mysiga kafeer. De har en egen Central Park och precis som i New York står det uppradat hästar längs sidorna av parken så man kan ta sig en tur om man vill. Skillnaden är bara att den här Central Park är typ 200x200 m och man får ta

Louise Zakrisson
loza i Centralamerika 2013 (Louise)
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Utopia, fortsättningen...

Det har nu gått några dagar till här på Utopia. Har fortsatt att jobba på som vanligt. Vädret har varit jätte konstigt ett par dagar. riktigt kallt och molnigt/regnigt. Behövt ha på mig kläder på natten och behövt minst tre filtar på natten. Jag och Christin har gått runt som små

för att klargöra...

haha okej kanske fel ordval... inte glädje... Min arbetsdag tillsammans med Christina och stundtals Ellen går ut på att jag på morgonen serverar frukost och pratar med gästerna om de turer vi har under dagen. På morgonen är även hotellägarna John och Pam med och jobbar. Jag och Christina

Utopia

Nu har det gått lång tid sedan jag hade ro i kroppen och tillräckligt bra internet för att göra ett inlägg.. men här kommer en uppdatering om vad som hänt sedan Ometepe. Vi skulle ta oss från Ometetpe till fastlandet en dag innan våra olika plan gick från Managua. Mitt skulle gå 09.00

Paradiset

Mycket har hänt senda jag lämnade Panama för lite mindre än en månad sedan. Träffat massor med underbara människor, gjort roliga utflykter och haft knasiga ögonblick som bara måste få förklaras. Så om du inte orkar läsa långa texter borde du sluta nu och om det blir förvirrande så

Amerika't från nord till syd

10 januari 2019 - 2 april 2019

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Centralamerika våren -17

11 februari 2017 - 13 mars 2017

Hej! Här kommer våra nära och kära kunna följa oss på vår resa genom en liten del av Centralamerika/Mexico. :-) Den 11/2 reser vi ifrån Landvetter, Göteborg till Cancun, Mexico. Därifrån kommer vi sedan ta oss genom Mexico, längst med kritvita stränder, genom den djupa djungeln ner till Belize, Guatemala och till slut avsluta i El Salvador. Vi hoppas på en fantastisk resa med häftiga upplevelser, god mat (speciellt Micke), härliga stränder (främst sara) och en å annan kall öl ( båda! ) Roligt att ni vill följa oss! Kramar Micke & Sara

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Centralamerika

2 oktober 2013 - 28 mars 2014

15 april 2013 - 29 maj 2013

En rundresa på 6 veckor med sol, bad och massa äventyr i den norra delen av centralamerika. Vi passar även på att stanna till i Miami en vecka innan vi beger oss tillbaka till Sverige.

Centralamerika 2013 (Louise)

15 april 2013 - 29 maj 2013

5 veckor i norra delarna av Centralamerika med start i Guatemala och 1 Grande Finale vecka i Miami. Here we go! Med Bästa Kristina såklart!

centralamerika

28 december 2012 - 28 mars 2013

Nu bär det av igen :) Jag håller i skrivandets stund bäst på att packa väskan för ytterligare en resa ut i vida världen. Planet tar oss denna gång till Centralamerika. Vi landar i Mexico för att sedan ta oss igenom Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa rica och Panama under tre månader. Eventuellt blir det en avstickare till Colombia om pengar och tid räcker till. Jag kommer resa med supertjejorna Evelina och Martina. Jag finns på skype som josefinestare. Kram

Uppdrag: Att hitta den perfekta stranden

31 december 2011 - 8 juli 2012

En resa i att hitta den perfekta stranden. Vi (jag och Hedvig) ska följa i Inka spåren, hitta hemligheterna hos Maya Indianerna, höra tidlösheten under vattnet, komma på surfarnas quest, partaja nätterna långa till samba trummor och uppskatta det lilla i livet. Pura Vida