Grenada

Dag 12: Dags att resa hem
måndag 6 januari 2020 - Grenada

Så var det då dags att lämna Grenada, Barbados och Karibien, i alla fall för denna gång. Vi kunde förlänga vårt rum till kl 18 och blir upphämtade kl 16 av vår representant på ön, Chermaine, så vi har nästan hela dagen på oss att bada, sola och njuta av det sista på vår semester

Dag 11: Båtutflykt till Underwater Sculpture Park
söndag 5 januari 2020 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Runt nio på morgonen blev vi upphämtade av samma chaufför som körde oss på en tur häromdagen, men idag var det istället dags för en båttur till Underwater Sculpture Park. Turen utgick från marinan i St. George's, huvudstaden på Grenada. På vägen ut fick vi se många fina båtar i

Dag 10: En lugn dag
lördag 4 januari 2020 - Grenada

Idag tar vi det bara lugnt "hemmavid". Micke tog en promenad på morgonen för att handla lite lunch och se sig om i omgivningarna. Annars har vi badat lite, snorklat och solat. Vi träffade även en svensk familj som bodde i samma rumslänga som vi, Viggo och deras son på sju år lekte lite.

Dag 9: Rundtur på ön
fredag 3 januari 2020 - Grenada

Igår träffade vi en trevlig kille på stranden utanför som vi, efter lite förhandling, beslöt oss göra en rundtur på ön med. För 110 USD tog han bara oss tre på en tur om ca 3 timmar. Vi blev upphämtade på hotellet och vi körde ner mot huvudstaden St. George's, där vi sen svängde av

Dag 8: Bad och snorkling
torsdag 2 januari 2020 - Grenada

Idag tar vi det bara lugnt vid hotellet; vi badar, snorklar och solar. Vi har hittat lite fina koraller som ser ut som olika bokstäver. Vi handlade lite frukost på Food Fair tvärs över gatan från hotellet. Vi har fått lite info från vår representant Charmaine och bokat en två timmars

Dag 7: En lugn dag vid stranden
onsdag 1 januari 2020 - Grenada

Vår första heldag på Grenada spenderade vi vid stranden och vår terass. Eftersom vårt rum ligger bara ca 10 meter från Grenadas finaste strand, Grand Anse, lade vi ut en filt i skuggan under ett träd och sen växlade vi mellan att bada i havet, poolen, snorkla och ligga på solstolarna

Dag 6: Vi byter ö och firar nyår!
onsdag 1 januari 2020 - Grenada

Denna sjätte dag på vår Karibien-resa är det dags att lämna vårt hotell på Barbados och flyga vidare till Grenada. Vi blev hämtade av vår representant på ön, Dorian, vid 10-tiden för att åka till flygplatsen. Efter ca 50 minuter landade vi på grannön söderut, Gredana. Här mötte

Grenada båttaxi
lördag 2 november 2019 - Grenada

Här angjorde vi kajen punktligt klockan sju på morgonen och eftersom vi alla var tvungna att vars tillbaka senast halv två var det bara att sätta väckarklockan på ringning. Vi tog vattentaxi bort till stranden Grand Anse som var jättefin. Vi hittade ett seagrape-träd som gav fin skugga,

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Grenada - välordnat och vackert!
torsdag 27 december 2018 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Denna dag hade vi för första gången valt att boka en busstransfer via rederiet ut till stranden Grand Anse Beach, en stranden som våra kanadensiska vänner från utflykten på Trinidad & Tobago också tipsat om som mycket fin. Bara ca 15-20 minuter från hamnen hittade vi den mest

Tisdag
tisdag 20 november 2018 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Grenada, här har jag och Tom varit förr. En mycket fin ö. Den kallas den kryddiga ön. Här doftar ljuvligt. När vi kommer ut på gatan är det full demonstration. Det är ”kommunal” som vill att deras pension höjs. Dom har 2% efter 26 år, höjdarna har 25% efter 2 år. Ingen rättvisa.

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Äventyr i Karibien 2019 - Barbados & Grenada

25 december 2019 - 6 januari 2020

Denna gång tar vår Karibien-resa oss till två av våra favoritöar; Barbados och Grenada. På Barbados bor vi 5 nätter på Dover Beach Hotel i St. Lawrence Gap/Oistins-området, för att sen flyga över till grannön Grenada och tillbringa 6 nätter på Radisson Grenada Beach Resort direkt vid underbara stranden Grand Anse, känd som en av Karibiens vackraste.

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Bröllopsresa Grenada (Karibien)

3 mars 2016 - 24 mars 2016

Picton Castle

1 januari 2015 - 23 maj 2015

Mönstrar på Picton Castle i Kapstaden 3/1 2015 för mitt livs äventyr!

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Endless summer. Karibien 2013

30 januari 2013 - 18 mars 2013

Lite av en favorit i repris. Dock reser jag inte ensam denna gången. Om två veckor kommer min flickvän Lotta ner och då ska vi uppleva dessa underbara trakter tillsammans.

Hejdå vita snödrivor, hej turkost vatten!

23 december 2012 - 8 januari 2013

Årets stora julklapp till oss själva är en resa till Grenada. 4-åringen har kört nedräkning sedan vi berättade för henne. Snoklar och cyklop fyller halva packningen. Vi hoppas på en färgsprakande semester både ovan och under vattenytan. God Jul alla!

Bergström´s firar 20 år

11 december 2013 - 12 januari 2014

En underbar resa igen. Miami och kryssning till bla Aruba. Tjohoo! Med nytt rederi och ny båt. Spännande. Julafton i Karibien och nyår på Beachen. Kan det bli bättre? Nej, tror inte det. Jo vår söta dotter Amalia with friends?? kommer o hälsar på.