Aten

Athen - en mysig och intressant stad
tisdag 12 juli 2016 - Aten, Attika, Grekland

Vi bokade en guidad tur på Akropolis och fick lära oss mycket kring grekerna och livet i antikens Grekland. En del shopping blev det oxå såklart och en hel del strandliv på dagarna och restaurangliv på nätterna. En jättetrevlig resa!

Snabbtur i Aten
söndag 16 april 2017 - Aten, Attika, Grekland

Eftersom det firas påsk var det medta stängt, så det blev hop-on-hop-of och en runda på Alropolis. Stan doftade fantastiskt av blommande apelsinträd! Här o var grillade de helstekta lamm utanför restaurangerna, vilket inte vi är så vana vid, eller hur?!

MaritaochIngeOnTour i Pilgrimsresa
Hop-on-hop-of
söndag 16 april 2017 - Aten, Attika, Grekland

Nät igen! Närmar oss civilisationen, med Akropolis som kontrast!😉😎 Varmt o skönt! Ikväll går skeppet mot Venedig med 2 lata dagar till ajöss.

MaritaochIngeOnTour i Pilgrimsresa
Flygplatsen
fredag 8 september 2006 - Aten, Attika, Grekland

Flygplatsen var stor och fin, skönt med AC, tyvärr lyssnade vi inte på tippset att vänta där utan äkte direkt till Pireus. Så för det tippset vidare. :)

Det här med uppdateringar…
fredag 5 augusti 2016 - Aten, Attika, Grekland

Resdagboken har ju en tendens att inte fungera så bra tyvärr men det är ett för stort projekt att flytta på inläggen, det finns ju både Facebook och instagram som uppdaterar de flesta om hur vi har det. Nu är jag tillbaka i storstaden igen efter att spenderat 2 månader på älskade

Senast aktiv - från Aten, Attika, Grekland
Dag 8: Hemresa
lördag 14 maj 2016 - Aten, Attika, Grekland

Upp tidig morgon för taxifärd mot Atens flygplats och sedan hemresa mot Arlanda.

Spännande tid framöver
tisdag 19 april 2016 - Aten, Attika, Grekland

Tillbaka i Grekland efter lite freelance i Frankrike. Det har varit ett trevlig äventyr och jag kan nu bocka av ännu en sak på min “life to-do list”. Jag gjorde en lista innan jag tog studenten på vad jag ville göra efter och då var bland annat arbeta i alperna på den listan. Såklart

Senast aktiv - från Aten, Attika, Grekland
Det är kallt på väggarna i Grekland
tisdag 19 januari 2016 - Aten, Attika, Grekland

Yasas! Nu tycker jag att kylan har tagit ett för hårt tag om Europa. Vi som fått njuta av 17 grader och sol de senaste två veckorna fryser nu i 3grader. Vinterjackan kom till och med på idag! Nu får det vara slut med kyla.. Men en positiv sak som kylan dragit med sig är att de grekiska

καλά Χριστούγεννα
onsdag 16 december 2015 - Aten, Attika, Grekland

Hoho från ett kallt Aten! Trodde inte det kunde bli kallt i detta land men där hade jag fel! Det är ju inte kallare än 10 grader men luften och vinden gör att det känns mycket kallare än vad det är. Ullkappa, vantar och mössa är iallafall på när det är dags för promenad. Det som är

Senast aktiv - från Aten, Attika, Grekland
Man bags & andra oviktiga observationer
onsdag 4 november 2015 - Aten, Attika, Grekland

Jag har alltid undrat över hur det är att vara hemmafru, det är aldrig något jag drömt om - jobb har alltid varit viktigare för mig. Jag kommer ihåg när vi pluggade i Sydney och flera 18 åriga överklass tjejer gick på college bara för att träffa “the one” för att sen lägga examen

Athen över en långhelg

9 juli 2016 - 12 juli 2016

Vi reste till Athen tillsammans med Berith och Mats, Jerry och Rebecka. Vi bodde strax utanför Athen, nära stranden och hade några riktigt slappa och härliga dagar.

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

Kustskepparintyget o seglarintyg i grekiska övärlden

7 maj 2016 - 14 maj 2016

Min sambo Mia, jag o Anders en kompis från segelsällskapet fick tips om ett företag som heter Améus marine som hyr båtar som kursbåt i Grekland där man kan läsa diverse NFB-kurser(Nämnden för båtliv) som t.ex. Förarintyget för fritidsbåt, Kustskepparintyget, Vhf-certifikat samt Seglarintyg o vart sugna på att ta seglarintygen samt att kompisen vill ta kustskepparen. Båten vi skall använda oss av är en 53fots(16,06m) Jeanneau Sun Odyssey 53 med namn S/Y Hope som hyrs av Navigare Yachting.

En resa för livet

10 oktober 2015 - 20 oktober 2015

Nu är jag äntligen på väg till Grekland och Samos. Det är svårt att sitta hemma och se på när tusentals människor riskerar livet och tar sig över Medelhavet till Grekland, för att sen ta sig vidare genom Europa. Splittrade familjer med en oviss framtid behöver mötas av kärlek och värme. Även om jag inte har mycket att ge, så vill jag ge av mig själv. Jag har inte varit ute och rest på tio år, och jag har aldrig varit i Grekland så det ska bli en spännande resa, som jag kommer minnas hela livet. Tack mamma och pappa för ert bidrag med filtar mm, och tack till er som skänkt kläder. ❤️ Tiden är knapp så jag hoppas jag kan göra mesta möjliga av tiden. På återseende!

33. Grekland på 4 hjul

2 september 2015 - 16 september 2015

Så är det dax igen, denna gång blir Tiina med, hon har ju blivit pensionär. Diskussionens vågor gick höga, hon ville ö-luffa (man hamnar på många turistorter), jag ville bila runt långt bort från alla turister. Det blev ett demokratiskt mix. Flyg till Aten, hämta hyrbil, köra 3 timmar till första övernattningen, sedan vet vi inte mer än att vi skall ut på några öar ett par dagar. Dessvärre blir det bara 14 dagar denna gång.

Sommarresan 2015

5 juli 2015 - 28 juli 2015

Olympiakos - Malmö FF i Champions League

7 december 2014 - 10 december 2014

Himmelriket (Svenskafans.com) skickar mig att rapportera om Champions League-matchen mellan Olympiakos och MFF.

Mr & Mrs i Europa

1 september 2014 - 15 mars 2017

till Grekland och Italien m.m.

18 juli 2014 - 9 september 2014

Flyger till athen den 18:e för att gå på en segelbåt i Lavrio som ska ta oss runt i cykladerna. Sen upp till min vän esther i Italien och Schweiz, avslutar förmodligen på Gotland en vecka