Nice

Franskt återseende
söndag 3 februari 2019 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Första februari, begav mig på min andra visum-resa, denna gången till Nice, sydfrankrike. Tog mig till flygplatsen utan problem, och kunde checka in smidigt. Resan gick bra, och väl i Nice utforskade jag transporten med tram till närheten av där jag skulle bo, varifrån jag vandrade sista

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Frankrike
lördag 1 juni 1996 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Jag var 14 år tror jag, och fick erbjudande om att ta flyget till Nice för att träffa min moster och hennes familj som var där och semestrade. Det var ett stort äventyr för mig i den åldern.Det började med att jag skulle flyga själv för första gången. En flygresa som dessutom

Helena Rosenqvist
HumlanR i Frankrike
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
En härlig vecka med våra barn och respektive
lördag 11 augusti 2012 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Vi hyrde ett jättefint och stort hus i utkanten av Nice. Fantastisk utsikt, härlig pool och dessutom många rum och toaletter så var och en kunde rå sig själv. Alice var det enda barnbarnet på den tiden och hon fick mycket uppmärksamhet av oss alla, framförallt i poolen.Vi delade på alla

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Nice med barn och barnbarn
Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
På väg mot Nice genom Norra Italien
måndag 7 augusti 2017 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Vi beger oss iväg från Lido Di Jesolo mot Nice, men gör ett par stopp på vägen.Det första blir Prosecco distriktet för att handla lite direkt från gårdarna, men pga sen avfärd och körde vilse uppe bland alla gårdar så hann vi bara med ett ställe där vi handlade lite gott bubbel

Nice i Nice
måndag 3 juli 2017 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

DAG 1:Vi fick sent på kvällen innan reda på att vår värd i Orange blev tvungen att avboka oss då han fått en vattenläcka. Goda råd var då dyra men eftersom väderprognosen pekade på sol, sol och åter sol o mer än 30 grader valde vi att söka ett boende i Nice istället för att åka

Europaweekend med tjejerna
söndag 14 maj 2017 - Nice, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Efter mycket planering under våren kom vi oss iväg på en weekend. Det blev jag, Malin och Hanna som i slutändan kunde åka. Och efter många om och men beslutade vi oss för att åka till Nice.kom fram torsdag kväll och handlade bara lite frukostmat. lägenheten var rätt stor och fräsch.på

Emilia Emilsson
emiliaemilsson i Tjejresa våren 2017
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Ett dygn i Nice

Dagen började med tåg från Genua  till nice i Frankrike. En resa på ca 3 timmar med fin utsikt längs havet och genom städer som San Remo , Monte Carlo.  Toppenväder mötte oss när vi steg av, runt 25 grader. Bodde på hotell mitt i smeten som vi gillade jättemycket, litet men charmigt

Sista dagen på Rivieran!

Idag så var det vår sista dag här nere på Rivieran. Tråkigt.. Vi började dagen med frukost som vanligt sen blev det utcheckning. Kommer sakna hotellet lite och då speciellt vår farbror i receptionen. Han har varit väldigt hjälpsam och verkligen gett oss bra råd. Efter utcheckning så

Sol & bad!

Idag var det som sagt tänkt att bli en slappardag, sånt som vi är usla på... Vi åt frukost strax efter 8 och gick sen förbi receptionen för att få kuponger till stranden. Om man bor på hotell längs strandpromenaden så har man rabatt på vissa strandställen, för att hyra solstol,

Födelsedag!

Hipp hipp hurra! Idag har vi firat födelsedag. Andreas 34:e! Ingen tårta, men väl ett stort lass med glass! Vi började dock dagen med frukost. Den är bra här på hotellet! Mycket att välja på! Efter det gick vi till bankomat o hämtade ut pengar o gick och handlade det vi inte

Frankrike

1 juni 1996 - 1 juni 1996

Jag minns inte riktigt när denna resa var, men gissar på sommaren 1996. Jag flög till Nice i Frankrike för att träffa Bittan & Vanne och deras båda söner, och bilade sedan hem med dem.

Nice med barn och barnbarn

11 augusti 2012 - 19 augusti 2012

Vi hyrde ett fantastiskt hus i utkanten av Nice och bjöd våra barn med respektive på en vecka där. Det enda barnbarnen som fanns på den tiden var Alice. Vi hade en jättemysig vecka!

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Från Milano via Genua till provence

13 maj 2017 - 23 maj 2017

Tjejresa våren 2017

11 maj 2017 - 14 maj 2017

Äntligen ska tjejgänget åka på weekend tillsammans i Europa.

Franska Rivieran!

3 september 2015 - 10 september 2015

Nu åker vi till Nice på franska Rivieran! Sista dagen hyr vi bil och åker till Monaco och Italien! Wooohoo!!