Castellane

Roadtrip

Efter att ha legat förkyld inomhus tre dagar i lägenheten har jag blivit ganska rastlöst, så därför passade det bra att de andra bokade upp en hyrbil för en roadtrip upp i bergen för idag. Vi gick upp tidigt imorse för att att komma iväg i tid, vi skulle plocka upp bilen kl8, så Johan o

Returresa till Loiredalen
söndag 18 september 2011 - Castellane, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Som vi skrev tidigare så hade Marias arbetskamrat, Yann, hört av sig och berättat att han var på semester i Tours med sin familj och att vi gärna fick komma och hälsa på vid hans pappas vingård. Vi styrde om skutan och tog tåget mot Tours i Loiredalen. Vi övernattade på ett hotell och

Tomas Hägg
TompaHawk i Tågluffa
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Mot Nice

Hej, Vi har fått bättre fart på Internet och jag har fokuserat på att ladda upp bilder. Jag redigerar mer senare. Nu lämnar vi hotellet i Castellane och styr mot Nice, ca 7 mil. Vi stannade i staden Grasse på vägen och köpte med oss proviant. Väl framme i Nice var vi tidiga och fick vänta

Resan var målet

Vi checkade ut och tog bilen upp i bergen. Vi lunchade i Moustiers St Marie och regnskurarna störde oss. Vi for vidare genom Gordes du Verdon (Grand Canyon). Serpentinvägarna tog andan ur en och stupen var enorma. Denna utsikten får vi aldrig uppleva igen. Flera stopp gjordes för foton och

Dag fyra i Provence

Efter frukost checkade vi ut från Maeva, lägenhetshotellet där vi spenderat tre nätter. Vi påbörjade den cirka 25 mil långa resan mellan Arles och Castellane. Det var redan på förhand bestämt att själva resan skulle vara målet. På vägen stannade vi i den lilla staden Moustiers ste

Bettan Al
BettanAl i Rundresa i Provence
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Gorges du Verdon

Vilken härligt dag! Ett besök i Gorge Du Verdon och Castellane. Vackra vyer, ett antal mil på slingrande, smala vägar, bad för vissa (iskallt)och ett av slut med Glass i Grasse. Tyvärr missade vi raftingen för när vi till slut fått platser, varade turen i tre timmar och då la vi ner det.

Helén Thorpö
Lelle63 i Bilsemester till rivieran
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
våren i Provence forts

Vad svårt det var med internet här. Korten får vänta, tyvärr. lördag den 10 april 2010 Lördagsmarknad i Castellane, sedvanligt pittoresk, med mycket av de speciella Provenceprodukter man tänker sig. Sen bar det av mot Verdun. Vi har följt floden Verdun, där det vi skrev om raviner och

Göran Redmo
gorred i Möt våren i Provence
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Studier i Nice

15 augusti 2012 - 15 december 2012

Kommer att bo och studera i Nice under höstterminen 2012. Ni kommer att kunna följa mina äventyr och få en bild av mina dagar här.

Tågluffa

2 september 2011 - 2 oktober 2011

Jag och Maria ska åka en sväng genom västeuropa

Rundresa i Provence

21 april 2011 - 28 april 2011

En rundresa i Provence med hela familjen.

Provence över påsken

21 april 2011 - 28 april 2011

Familjeresa med födelsedagsbarnet. Rundresa i södra Frankrike med hyrbil och övernattningar på tre olika ställen; Arles, Castellane och Nice.

Bilsemester till rivieran

25 juli 2010 - 14 augusti 2010

Jag och Richard bilar - barnen flyger! Äntligen på väg!