Dunkerque

Norra Frankrike

Några ord från Dunerque i norra Frankrike. Staden präglas, som de flesta orter utmed kusten, av en långgrund sandstrand och bostäder med utsikt över havet. De flesta husen är gamla, vackert utsmyckade, inget är det andra likt (är lite fascinerad av husfasader). Annars är ju

Wind and ships

As wind kept us one day in zeebrygge and tide shall be your friend we made 2 parts sailing morning and afternoon with the stop in neiwpoort where the netfishing was popular

Vägen till London

13:e Juli 2012 Dunkerque, Frankrike Nu är vi på rull igen. I tisdags började jag, Albin och Gustav resan mot England. Linda kommer till London med flyg på lördag, så möts vi där. Vi hade tänkt stanna i Malmö/Limhamn och övernatta vid utkiken Öresundsbron, men allt flöt på så bra

Beachtrip!
lördag 24 september 2011 - Dunkerque, Nord-Pas-de-Calais-Picardie, Frankrike

Okej, som ni förstår så fuskar jag lite med datumet :) I lördags så var vi alltså på utflykt till stranden utanför Dunquerque. Jag kände mig som bekant inte särskillt pepp inför resan så på morgonen var jag inte på topp. Dessutom kände jag mig rätt trött av förkylningen. Efter

oj oj oj, nya planer

Sitter aterigen vid en dator dar man inte far ladda bilder.... men det kommer sa snabbt vi kan. Vi akte fran cuxhaven mot Holland, Landade i en kuststad jag inte minns namnet pa, hade ett helvete att fa upp taltet, det saknades taltpinnar :-O Vi fick iaf upp taltet och sov gott hela natten Dagen

ett nytt försök med regnbågar
fredag 21 januari 2011 - Dunkerque, Nord-Pas-de-Calais-Picardie, Frankrike

Angående regnbågarna då.. Jag insåg efter att jag publicerat natten inlägg att jag inte skrivit nåt om regnbågarna. Ungefär ganska exakt samtidigt som vi drog upp ankaret igår så regnade det lite lätt på oss följt av en fantastisk regnbåge. Den här resan har vädret varit bra nästan

Regnbågar och snigelfart
fredag 21 januari 2011 - Dunkerque, Nord-Pas-de-Calais-Picardie, Frankrike

Klockan är nu 0015 och jag klev av min vakt för en kvart sen. Idag hivade vi ankaret klockan 14 ungefär och lotsen kom ombord nån halvtimme senare. sen fick vi äntligen ta oss in till kajen i dunkerque. Hur stavar man det egentligen? Alla verkar stava det olika. Till och med resdagboken.se

Dunkerque

Nu har vi varit runt i staden Dunkerque. Stannat här i tre dagar. Imorgon bär det av igen. Vi ska ta oss igenom frankrike och ner mot Portugal. Nu skiner solen men i morse var det kallt och blåsigt.

Tina Guldstrand
Tamm i Portugal på hoj
Senast aktiv - från Tingsryd NV, Kronobergs län, Sverige
hett

efter en varm resa genom Belgien så befinner vi oss nu i Frankrike d.r de firar sin nationaldag. Konstigt vi hamnar alltid i händelsarnas centrum..... Allt har gått bra förutom att MördarAnette körde ihjäl enoskyldig duva..... Vi har sol och värme och ett bra hotell. H.är stannar vi inatt

Tina Guldstrand
Tamm i Portugal på hoj
Senast aktiv - från Tingsryd NV, Kronobergs län, Sverige
Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Storbritannien

10 juli 2012 - 8 augusti 2012

I år styr vi mot England och Skottland med husbilen.

Lille 2011

31 augusti 2011 - 18 december 2011

Min utbytestermin på Science Po i Lille, Frankrike

silverpilens sista resa

16 juli 2011 - 8 augusti 2011

Vi packar in barnen i bilen, spänner fast takboxen på taket och ger oss av söderut. Målet är Cornwall i södra england, men vi får se om vi tar oss så långt. Tältet är packat och snabbnudlarna inhandlade! Nu kör vi! :-)

Vi hade i alla fall tur med vädret  2 - the sequel

Vi hade i alla fall tur med vädret 2 - the sequel

11 januari 2011 - 8 juni 2011

Portugal på hoj

10 juli 2010 - 1 augusti 2010

Målet på denna resa är Portugal, men vi får se vart vi hamnar. Vi har några stopp som vi vill göra. Amsterdam, Dunkerque, Lissabon, Malaga, Barcelon. Spännande.