Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Hinner jag med flyget Från Cebu till Caticlan??

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Hej!Flyger från Singapore med Silk air och landar 12:45 i Cebu och skall vidare till caticlan!Planet vidare med cebu pacific går 13:50 alltså enbart dryga timmen för transfer räcker detta för att gå igenom immigation och vaallt annat som kan ta tid som att checka in på plats?Det finns ett
Thomas Lindqvist
tholakers1
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dela på Facebook
Postat
Bör helt klart gå. Förutsatt att planet inte är jättesent och att ni checkar in via deras web check-in. På så vis kan ni gå direkt till boardinggate utan att behöva gå till check-in-desk (sparar 30min). De [b]stänger[/b] gaten 15 min innan, vilket skulle ge er ett tidsfönster på 50min.
Se https://www.cebupacificair.com/Pages/web-check-in.aspx
Immigrationen på Cebus flygplats går normalt ganska fort.

mvh
Oscar
Rapportera

Oscar Israelsson
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
Hej Oskar! vill börja med att tacka för ditt svar och önska en god fortsättning.Jag kontaktade Cebu air och fick till svar att jag måste checka in 45 min innan avgång, men detta borde jag kunna göra i singapore där vi får vänta i några timmar jag antar att det går att få ut bording
Rapportera

Thomas Lindqvist
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Postat
Måste bara poängtera:Jag klockade aldrig hur lång tid saker och ting tog på flygplatsen, men min upplevelse den gången jag kom och åkte via Cebu Mactan international var att det gick väldigt smidigt. Sen om jag hade tur eller om det är regel kan jag inte svara på. Om jag minns rätt ligger
Rapportera

Oscar Israelsson
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close