Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Någon som vill till Nya Zeeland/Australien i höst?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Jag är en 21 år gammal tjej som tänkte åka söderut i höst i ca 3,5 månader. Har funderat på att åka själv men allt blir ju faktiskt trevligare med lite sällskap så nu letar jag efter någon som skulle vilja följa med. Jag har en tanke på att börja vid stora barriärrevet och sedan
Elisabeth Hammargren
kaelth
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Dela på Facebook
Postat
Hej,Min plan är att åka till Australien och Nya Zeeland i höst. Så jag är mer än sugen på att sammanslå under resans gång. Jag ska också resa själv och vara borta hela hösten (3 måndaer i Australien och 1 månad på Nya Zeeland. Min plan var att starta i Sydney, men som du nu säger
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Låter ju jättebra! Jag vill ju som sagt spendera mest tid på Nya Zeeland men om du vill så åker jag gärna ner tillsammans och håller ihop ett tag iaf :) Jag har lite funderingar på att ta dykar cert i början någon gång om det inte är för dyrt, är det något du skulle vilja göra med?
Rapportera

Elisabeth Hammargren
Postat
Min plan ser ut så här:Åker ner till Australien i början av september, stannar så länge man får på vanligt turistvisum dvs början av december. Åker över till Nya Zeeland i början på december och hem till Sverige i slutet av januari.Dykcert är absolut intressant. Har dock läst på en
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Ja det här med dykcertet tror jag är likadant överallt. 18 m är grundkursen och sen kan man ta avancerat som man får gå djupare på, fast då tror jag man måste ha gjort grundkursen innan ändå.Surfa vill jag också gärna prova! Och absolut åka till Alice Springs och Uluru rocks om det
Rapportera

Elisabeth Hammargren
Postat
Okej, tror grundkurs håller gott och väl för mig i alla fall :)Jag vill till Darwin för att trekka i nationalparkerna där. Ska tydligen vara otroligt fint, men det blir nog bara ett par dagar där. Sedan tar jag mig vidare till Cairns.Jag har haft kontakt med kilroy och fått ett förslag på
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Ååh ja men då kan jag absolut tänkta mig åka till Darwin med. Vad har kilroy gett dig för pris då? Ja biljett hem är ju väldigt skönt. Ska vi försöka synka bokning kanske då? Är ju rätt kul att ha sällskap den långa flygresan:) Vart ska du flyga ifrån?
Rapportera

Elisabeth Hammargren
Postat
Jag har skickat ett pm till dig =)
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien