Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Mexico med barn i oktober?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Ska tillbringa knappt 2 månader i USA i höst. Under tiden tänkte vi (jag och dottern, 6 år) ta en liten resa. Jag funderar på Mexico.
Resan blir mellan ca 15-23 oktober.
Har aldrig varit i Mexico innan. Hur är vädret under den tiden? Vart ska man resa? Kan man känna sig någorlunda säker?
Vilken budget bör man ha för 1 vecka? (utöver boende, men med nån utflykt, mat, dricka lite shopping)

Andra tips eller råd?
Postat
Tycker absolut att ni ska åka till Mexiko när ni är så pass nära! Mexico är väldigt vackert och folket är väldigt trevligt, men klart beror det ju på vart ni vill åka - på Yucatanhalvön är det tryggt, och man känner sig säker, men klart, här finns ju även större delen turister
Rapportera

Jessica Sjögren
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Postat
Tack för ditt svar :-)

Fick mail från familjen vi ska bo hos i USA igår som berättade att man i USA avråds från att åka till Mexico pga oroligheter och att detta även skulle gälla turistställena.
Har du hört något om det?
Rapportera

Jennie Fager Magnusson
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Postat
Nej, det har jag inte alls hört nåt om - och för att vara ärlig litar jag inte så mycket på det som sägs av amerikanerna - här på plats rekommenderar de sina gäster att stanna på sitt AI-hotell, för att det skulle vara farligt att vistas utanför. Inte alls sant, inte farligare här än
Rapportera

Jessica Sjögren
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close