Resdagboken

Bli medlem i Sveriges
största resecommunity!

Tips om Budapest?

Postat
Du måste vara inloggad för att svara eller skriva ett nytt inlägg .
Ska kanske åka till Budapest i ca en vecka. Någon som har något tips på något sevärt eller nåt annorlunda att göra/se?
Har en liten reseguide men tycker att beskrivningarna är så tråkiga, alltid roligast att höra tips från dem som har varit/är i staden..

/Nenea
Inactive User
Inactive User
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Dela på Facebook
Postat
Hej
Vi var i Budapest våren 2000 så det är ett tag sedan. Men besök gärna de varma badhsen. Gärna det som ligger ligger lite norrut med tunelbanan.Kommer tyvärr ej ihåg vad det heter.
De hade då en fantastisk lunchrestaurang på baksidan. Lonely planet brukar vara en bra guide. De tar upp lite utöver det vanliga.
Xiao
Rapportera

Lotta **
Senast aktiv - från Stockholm, Stockholms län, Sverige
Postat
Jag åker alltid till ungern! beror på vad du vill göra, om du vill gå på fester där det är billigt att festa och 90% utlänningar så borde du gå till margit sziget som är en ö. Sen finns det ett bad hus som har varma källor som heter Szechenyi och det finns en tunnelbanestation dit som
Rapportera

Stefan Novak
Postat
Tack för tipsen!
Jag är intresserad av allt möjligt att göra - både fester samt kultur och (natur?)

Fler tips tas tacksamt emot! =)
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
HejVar där för bara någon vecka sedan och ett museum som jag rekomenderar starkt är The house of terror. Det skiljer sig väldigt mycket från andra museum eftersom detta museum är en utställning om kommunismen och nazismen i Ungern. Gamla fängelsehålor finns kvar i källaren som man kan
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Snart bär det av... någon som har ännu fler tips?

Tack på förhand!
Rapportera

Inactive User
Inactive User
Postat
Med facit i hand, vad är intrycken Nenea?
Rapportera

Anders Karlsson
Destinationer

Afrika

Antarktis

Asien

Australien

Europe

Nordamerika

Sydamerika

Close