Villmanstrand

Finland, nästan hemma!
söndag 30 juni 2019 - Villmanstrand, Finland

Morgonen startade på ett "spännande" sätt. Båda navigatorerna vägrade att guida oss ut ur St. Petersburg. De helt enkelt slocknade, eller visade ett spår som inte gick att följa! Orsaken till detta kan ha varit att rutten spände över två olika kartor, och det klarade inte navigatorn av.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Kalix, Norrbottens län, Sverige
Tågresa från Helsingfors till Moskva
måndag 15 juni 2015 - Villmanstrand, Finland

15/06/2015 Tågresan började klockan 18:56 från Helsingfors, linjen som jag åker med heter Tolstoj 31. Vid gränsen ut ur Finland gick det bra med gränspolisen och tullen, när vi åkte över gränsen mot Ryssland så vart det helt annan taktik från gränspolisen än vad man är van vid.

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!