Puerto Princesa City

Puerto Princesa och Sabang, ön Palawan, Filippinerna

Puerto Princesa och Sabang, ön Palawan, Filippinerna13-15/3 Puerto Princesa, 13-14/3Kl 01.05 på natten den 18 mars avgick vårt flyg från Saigon till Manilla, en flygresa på ca 3 h. På Manilla flygplasts möttes vi av alla olika typer av amerikanska snabbmatskedjor, allt från hamburgare,

Solbränna
måndag 30 januari 2017 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Det var ett fint litet paradis vi hittade med trevlig värdfamilj o gäster o go mat.Snorklingturen var toppen men vi var rätt så dåliga på att ha på solskydd mellan doppena att jag brände ryggen ordentligt, o blivit tvungen att smörja in o sova på mage i en vecka.

Eldflugor
måndag 23 januari 2017 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Inga foton tyvär då inga foton blev bra i mörkret som gjorde eldflugorna rättvist.Bokade en turisttur till ett reservat för eldflugor. Dom plockade upp oss på vandrarhemmet vid 18:30 vilket var en rätt så shysst service. Ca 30 min skumpig tur senare bjöd dom på mat som ingick i turen

Land nr 1 filipinerna
lördag 21 januari 2017 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Landat i manila o däckar rätt så hårt på pearl manila hotel som Malins mor hade bokat åt oss.Det lilla vi hann kolla in Manila innan vi (p.g.a. dålig framförhållning fick jäkta för att hina med) tog båten till puerto princesa var inte så jättepositiv.Väl på båten som var billig,

Crocodile farm & Gocart
lördag 10 december 2016 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej.Tillbaka i Puerto Princesa efter en vecka i El Nido alltså. Känns som vi knappt gjort nåt här, bara slöat, vilket inte är min/vår starka sida. Men blickar vi tillbaka vilket jag ska ge er en inblick i här så har vi ändå hunnit med en del!När vi kom ner från El Nido fortsatte regnet

Dykning i El Nido
onsdag 7 december 2016 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej.Vad har hänt sedan sist? Jo, vi tog tour C på Island Hoping, den som går längst från hamn. Därav högre vågor på havet vilket gjorde det jobbigt för Jhonna och hennes sjösjuka. Men också finare ställen och grym snorkling fanns! Riktigt bra snorkling med häftiga korallväggar som

Puerto Princesa
tisdag 29 november 2016 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag, vaknar 05:20, klockad ställd på 05:45.Igår tisdag samma sak, klockan ställd på 06:00, vakna även då 25 min innan.Har typ aldrig hänt i Sverige, innan jobbet. Men nu är det andra bullar. Vi befinner oss i Puerto Princesa på Palawan. Vi kom i måndags morgon med flyget, landade

Sista anhalten på Palawan
fredag 17 juni 2016 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej kära dagboksläsare.Nu har vi kommit till Puerto Princesa. Här har vi varit en vecka och varit på en krokodilfarm. Vi gjorde en tur med en bil och åkte in i ett fängelse, men som tur kom vi ut sen. Men vi hade ingen guide så vi förstod inte så mycket av det, men det var ett ganska

Magsjuka och prickar i massor

Hej igen kära dagboksläsare. Nu har de fixat till dagboken så förhoppningsvis fungerar det, jag lägger upp det som sakandes på resan, även om det var ett tag sen :)Nu har vi varit några dagar i Sabang som är en strand där det inte fanns så mycket. Ett tiotal ställen att bo på så det

Från ett paradis till ett annat!
måndag 23 februari 2015 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hallooo! Från ett paradis till ett annat – SABANG! Vilket härligt ställe, långt bort från allt och alla! (tror inte jag såg en enda selfie-pinne på tre dagar!). En liten härlig oas på vischan bland djuren och bara några steg till det brusande havet och härliga sandstranden. Om vi

Markus Arvidsson
Susimar i Två idioter på resa!
Senast aktiv - från Koh Chang Tai, Trat, Thailand
På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Två idioter på resa!

28 januari 2015 - 19 mars 2015

Göteborg - Hongkong - Filippinerna - Vietnam - Kambodja - Thailand Vi kommer under en period på sju veckor resa runt i Asien. Tanken är att vi ska njuta och få uppleva så mycket som möjligt. Framförallt handlar det om att Markus ska få stillat sina behov av att komma iväg på en lång resa.

Filippinerna via Hongkong

5 februari 2015 - 23 februari 2015

Mot nytt spännande resmål!

Exjobb på Filippinerna

28 mars 2014 - 25 maj 2014

Asien+OZ tour igen dax för avkoppling

19 februari 2014 - 10 april 2014

Dax för lite avkoppling och slippa snö och rusk

Malaysia, Borneo och Filippinerna

21 december 2013 - 6 februari 2014

varan resa i 7 veckor

Filippinerna (via Shanghai)

18 december 2013 - 12 januari 2014

Vi flyger via Istanbul till Shanghai och vidare till Filippinerna där vi tillbringar större delen av resan. Moderjord har fått oss att planera om resan och skippa en del saker vi egentligen planerat men planen börjar så smått ta form, i alla fall de första och sista dagarna. Följ med oss när vi utforskar stränder, snorklar och simmar med valhajar och besöker risterasserna i hjärtat av Luzon. Tiias kommer som vanligt att äta läskig mat och tiitin kämpar för att undvika sin lista av oätliga saker så som fläskkött, ingefära, koriander osv.