MIMAROPA

Ny rapport
fredag 6 mars 2020 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Hej barnen och alla vänner!Efter puerto Princesa åkte vi till Sabang beach en resa i bil på slingriga vägar som tog 1,5 timmar. Det är mycket grönt och frodigt och faktiskt ovanligt rent. Befolkningen på landet bor i basthyddor av olika kvalitet, en del ser helt obeboliga ut men är

Manilla och puorto princesa
torsdag 27 februari 2020 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Hej barnen och alla vänner.Nu har vi varit i Manilla som kom i bättre dager än förra gången vi var här. Besökt Hard rock cafe, sedan vidare med flyg till Puorto princesa på Palawan. Vi har ätit och druckit gott, igår på en koreansk restaurang som serverade mycket god och stark mat. Idag

Dag 30 - Sabang, Puerto Galera
måndag 6 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 6/1Thomas taktik att ignorera en trilskande mage slutade med seger för magen och Thomas däckades. Han blev serverad en banan, två torra toastskivor och ingefärate på sängen där han låg och erkände sig golvad. Då fattade jag det slutgiltiga beslutet att dyka idag, hade känt mig

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 29 - Palangan
söndag 5 januari 2020 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Söndag 5/1Värsta stormen rasade när vi vaknade, det började redan på sen kväll igår men nu blåste det rejält. Självklart fungerar inte internet då. När vi kom upp i restaurangen för frukost satt tysken o hans toy boy och kedjerökte på bästa plats vindfritt innanför plastväggar så

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 28 - Palangan, Puerto Galera
lördag 4 januari 2020 - Oriental Mindoro, MIMAROPA, Filippinerna

Lördag 4/1Vi fick upp klockan 8 och fick då se mer av stället vi ”hamnat på”. Med vår vanliga tur låg wi-fi nere och reparatör väntades vid lunchtid, och jag som tänkt få ladda upp lite bilder till alla avsnitten som saknar bilder, men det får bli när nätet tillåter, har så mkt

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 27 - Coron till Mindoro
fredag 3 januari 2020 - Oriental Mindoro, MIMAROPA, Filippinerna

Fredag 3/1Bara för att jag igår skrev hur bra jag sover här blev det en dålig natt. Resfeber? Hur som helst vaknade vi vid 5, dvs innan klockan ringde. Förberedde packning o hängde på låset till frukosten kl 6. Blev likadan grötfrukost som igår. Förstår inte hur de tycker att 1 liter

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 25 - Coron
onsdag 1 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Onsdag 1/1Vaknade och mådde lite bättre efter att ha sovit som en sten i 11 timmar. Inte ens hört allt tutande och skrän från inatt och inte heller tuppen. Trodde först att han kanske dött av chock av alla smällare igår men han kom igång senare på fm. Lyckades få i mig en banan, lite te

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 26 - Coron - inga bilder pga dåligt wifi
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Torsdag 2/1Aptiten hade återvänt när jag vaknade efter ännu n god natt.. ingen tupp och en fantastiskt skön säng. Har sovit så otroligt bra större delen av semestern så det är en fröjd. Sängarna är ljuvligt hårda!För att inte gå ut för hårt på en nästan tom mage tog jag in

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 26 - Coron
torsdag 2 januari 2020 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Dag 23-24 - Coron
tisdag 31 december 2019 - Coron, MIMAROPA, Filippinerna

Måndag 30/12ÅBörjade dagen med att få hotellet att ringa till Bunso båtbolag för att höra hur vi ska göra med biljetterna eftersom vi inte fick helt klart för oss nåt pga miffot som satte på deras kontor och för att vi inte är tillgängliga 2/1 för att hänga på låset och få

Filipinerna 2020

17 februari 2020 - 17 mars 2020

En ny upplevelseresa

Filippinerna 2019-2020

8 december 2019 - 11 januari 2020

En månad i Filippinerna, först själv 2 veckor, sedan med Thomas

På vift i Asien, Vietnam, Filippinerna och Indonesien

21 februari 2017 - 20 maj 2017

En sista långresa innan barnen börjar skolan med bla bad, snorkling, ö-luffning, sightseeing och surfing. Från Arlanda, Stockholm, flyger vi till Kuala Lumpur i Malaysia och efter 2 dagar flyger vi vidare till Hanoi i norra Vietnam. Under de 17 dagarna i Vietnam tar vi oss söder ut från Hanoi via Lan Ha Bay, Da Nang, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne till Ho Chi Minh City. Från Ho Chi Minh City i Vietnam flyger vi vidare till Filippinerna. Under våra 3 veckor i Filippinerna kommer vi att besöka några större öar som bla Palawan, Bohol, Siargao och Cebu, men också ö-luffa ut till flera mindre öar. Från Cebu i Filippinerna flyger vi sedan vidare till Sumatra och Bali i Indonesien. Medan det mesta är planerat för vistelsen i Vietnam och Filippinerna så är inget bokat för Indonesien mer än vi vet att vi kommer sikta in oss på att surfa så mycket som möjligt där...

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Asien runt

20 januari 2017 - 20 april 2017

Christin och Viktor

5 januari 2017 - 30 april 2017

Vi kör så det ryker tills pengarna är slut helt enkelt! Och vi gör det grymt jäkla bra!

All by myself...

30 december 2016 - 10 april 2017

som Celine Dion sjunger... och det stämmer iaf nästan! För en gång skull ska jag äntligen våga mig ut i vida världen och resa Själv! Något jag alltid velat och som jag känt att jag bara måste göra. Även att det känns väldigt skrämmande men också sjukt inspirerande. Mest är väl mamma och mormor som är nervösa tror jag ;) Den här resan handlar om Asien i stora drag. Min förhoppning är att jag ska få se och uppleva både Hong Kong, Filippinerna, Indonesien (Bali), Thailand, Kambodja, Vietnam samt Sri Lanka. Däremot har jag tänkt att försöka vara sjukt spontan och go with the flow och inte planera allt i minsta detalj så kan säkerligen bli nått land + -. Det jag vet iaf är att jag inte börjar min resa själv utan får 5 andra vintersemester sugna brudar som följer med mig under 2 veckor. Ska bli sjukt skoj att få fira nyår ihop och sedan hitta på äventyr i Filippinerna tillsammans innan de beger sig hemåt Sverige igen och jag fortsätter mitt äventyr, och då som sagt All By Myself! Häng gärna med mig på ytterligare en resa som förhoppningsvis kommer vara den mest lärorika resa jag kommer göra :)

Phillipinerna/Palawan & Vietnam

26 november 2016 - 22 december 2016

Efter förra vinterns korsbandsoperation så är det äntligen dags för som & värme igen. Denna gång tillbaka till Filippinerna, men till Palawan, ett helt annat område än där vi var sist i Filippinerna. Sedan ska vi åka över till Vietnam, ett av få länder i regionen som jag inte besökt tidigare. Där kommer vi fokusera på Phu Quok, en ö i sydväst på gränsen till Kambodja, samt Ho Chi Minh.