Loon

Balicasag Island och Cabilao Island (Dykning)
tisdag 4 december 2018 - Loon, Centrala Visayas, Filippinerna

De två dyken på Balicasan Island, som utgick från Alona Beach och vårt hotell Baywatch Dive Resort gick på 3250 pisos (565 kr) tror jag. Det var det väl värt. Direkt på första dyker när vi kom ner till botten på 5-6 meters djup var där säkert tre stycken sköldpaddor. Fick några fina

Spökdjur
lördag 20 december 2014 - Loon, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej, Igår var en bra dykdag. Vi gjorde alla fyra 3 stycken dyk. Elias och jag var nere på 27 meter och fick se en Pygme seahorse. Guiden hade med sig förstoringsglas för att hitta den. Anneli och Isac gjorde diverse övningar och allt fungerade bra för dem. Idag har vi varit till Bohol och

Jonas Ripsäter
Ripan i Filippinerna
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Cabilao
fredag 19 december 2014 - Loon, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej, Första dykdagen på Cabilao avklarad. Resan hit var lite seg, det beror väl på att man blivit lite äldre. Vi startade från vårt hotell i Singapore kl 5.45 igår. Denna gången med tunnelbanan, billigt och smidigt. Köer på flygplatsen som vanligt. I Cebu blev vi hämtade och sedan var

Jonas Ripsäter
Ripan i Filippinerna
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Underbara sol o varme! =)
fredag 11 februari 2011 - Loon, Centrala Visayas, Filippinerna

Så har vi äntligen fått lite strand o bad, så nu känns de som att det är semme på riktigt =) Just nu är vi i Alona Beach, Panglao. Ett mysig litet ställe med fin strand, lite lagom ös på kvällarna o framför allt sol sol sol o bad! Vi flög ju från Coron till Cebu City, i Lonely Plane

Filippinerna - Tredje gången gilt

24 november 2018 - 19 december 2018

Resa till Cebu City, Bohl med omnejd.

Filippinerna

13 december 2014 - 8 januari 2015

Dykresa med familjen. 13/12 Växjö - Kastrup - Singapore. 14/12 Ankomst Singapore på kvällen. 15/12 Singapore 16/12 Singapore, Universal studio 17/12 Singapore - Cebu City - Cabilao. Polaris Beach and dive resort 18/12 Cabilao. Dykning 19/12 Cabilao. Dykning 20/12 Bohol, Spökdjur mm. 21/12 Cabilao. Dykning 22/12 Cabilao - Moal Boal. Quo Vadis dive resort 23/12 Moal Boal. 24/12 Moal Boal. Tur till Oslob, Valhaj fm. Tumalog falls em. 25/12 Moal Boal. Planet Action. 26/12 Moal Boal. Dykning 27/12 Twin lakes 28/12 Twin lakes 29/12 Moal Boal. Dykning 30/12 Moal Boal - Malapascua. Evolution 31/12 Malapascua, fm dykning 1/1 Malapascua, em dykning 2/1 Malapascua, dykning 3/1 Malapascua, dykning 4/1 Malapascua - Cebu City. Hotel Cecario 5/1 Cebu City - Hong Kong. Mei Ho House 6/1 Hong Kong 7/1 Hong Kong - Köpenhamn på kvällen. 8/1 Köpenhamn - Växjö

Mot nya aventyr i Fillifjonkan

28 januari 2011 - 7 mars 2011

Dax för nya äventyr i Filippinerna =)