Malolo Island

Funky Fish - SLAPPT!
söndag 23 oktober 2011 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Halloj! Efter manga dagar utan wifi bestamde vi oss, trots den sjuukt softa laidbackstilen har i Fiji, for att fixa upp ett snabbt inlagg. Vi gjorde alltsa disneyland for nagra dagar sen, javligt sjyst som alltid aven om aken inte var lika livsfarliga som man mindes dom :) efter det tog vi chargern

Sista dagarna i Fiji
fredag 28 januari 2011 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Sista dagen på Fiji Vi har funnit paradiset på jorden ”Malolo Island” en fantastisk skön grön ö en timmes båtresa från staden Nadi på fastlandet. Smårev och snorkling direkt från stranden, större och häftigare en bit ut, fräscha små bungalows, hängmattor här och var, underbar

P-O Nygårdh
pongard i Walkabout - Down under
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Fiji öarna
torsdag 20 januari 2011 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Fiji öarna Vi landar tidigt lördag morgon på flygplatsen utanför Nadi, bussen kör oss 2 tim på skumpiga och håliga vägar så sv vägverket hade blivigt tårögda. Valet av boendet på huvudön är helt ok med bungalow och 25 m till stranden samt baren i nära anslutning. Sköna

P-O Nygårdh
pongard i Walkabout - Down under
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Näst sista dagen på Malolo island
torsdag 20 januari 2011 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Vår härliga resa börjar närma sig slutet. I morgon lämnar vi Malolo Island för att ta oss till fastlandet och flygplatsen i Nadi. Vi flyger hemåt på Lördag morgon och är i Sverige på söndag eftermiddag. Helen tackar för alla SMS gratulationer, tyvärr har nog inte alla kommit fram

Pär Ljunggren
ljunggrens i Söderhavet
Senast aktiv - från Huskvarna, Jönköpings län, Sverige
På fast mark
tisdag 18 januari 2011 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Nu har vi kryssat i Fijis övärld en vecka,helt utan internet och instabilt mobilnät men träffat lokalbefolkningen och druckit cava. Cava är en mycket speciell dryck som smakar och ser ut som vatten ur en lerpöl! Kryssningen var en upplevelse med fantastisk natur, trevliga människor, mycket

Pär Ljunggren
ljunggrens i Söderhavet
Senast aktiv - från Huskvarna, Jönköpings län, Sverige
Mamanucas- Malolo Island, Walu Beach
torsdag 25 november 2010 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Åkte till Malolo efter Mana, tänkte stanna där 2 nätter och åka tillbaka till Mana för att träffa några från tidigare och för att jag gillade det dykcentret. Skulle ut på ett häftigt dyk på Lördagen. Malolo skulle bara vara ett stopp med två dagars surf tänkte ja. Men det blir inte

Malolo Island
lördag 17 april 2010 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Tog en bat fran Nadi ut till en o som heter Malolo Island. Tog ca en timma fran "fast landet". Malolo Island ar ett riktigt paradis. Har ar vattnet kristall klart, on ar omringad av stora vackra korallrev och en klarbla himmel men en gassande sol, manniskorna som bor pa on ar hur trevliga som helst

Malololevu
fredag 12 mars 2010 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

Hej. Saa er der endelig lidt internetforbindelse. Jeg er nu paa Beachcomber Island, men dagbog handler om Malololevu. Jeg floej til Nadi paa den store oe fra Brisbane og boede en nat paa et hostel der. Ikke noget specielt men det var taet paa lufthavnen. Mit maal var Funky Fish Resort paa

Carsten Kjær
pacifictour i Fiji
Senast aktiv - från Luang Prabang, Luang Prabang, Laos
Fidji
onsdag 3 februari 2010 - Malolo Island, Västra divisionen, Fiji

H-Nu har vi tillbringat 7 dgr på Fidji, och det är ett riktigt paradis (dock har solen sina fläckar..mer om det sen). Vi dumpade den lilla röda på Nadi flygpl för att kunna resa lätt!! Bodde en natt på den huvudön och drog därefter ut med båt till Mana Island, en ö-grupp väster om

Helene & Dag Zetterholm
HelDag i Reza
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Stor och liten på nya äventyr

5 oktober 2011 - 22 december 2011

Pontus och Magdalena. Ett par som har knegat ihop ordentligt med deg för ett stort äventyr! Resan startar i New York, tar oss vidare till västkusten, fortsätter ner mot varmare breddgrader och slutar i härliga Thailand innan vi är hemma till Jul. Knappt tre månader av bilande, slappande, sol, bad, ett par öl och en jävla massa äventyr!

Söderhavet

28 december 2010 - 23 januari 2011

Från Huskvarna via Stockholm/Arlanda, London,Hong Kong till Nya Zeeland och Fiji!

Catch Me If You Can

20 oktober 2010 - 20 oktober 2011

Trött på hösten och vintern i detta kalla skitland. Packar en väska och drar till varmare platser. Börjar med ett flyg till Los Angeles.

Walkabout - Down under

1 december 2010 - 6 februari 2011

Vår äventyrsresa till HongKong-Bali-Sydney-Melbourne-Fiji-Singapore.

Fiji

8 mars 2010 - 3 april 2010

Relax på små øer....

Australien och Fiji oarna

8 mars 2010 - 21 maj 2010

Efter min vistelse i Asien aker jag vidare pa egenhand till Australien for att vidga mina vyer. En liten tripp over till Fiji ocksa!

Reza

18 december 2009 - 24 februari 2010

Nu bränner vi alla våra presentkort från bröllopet. Tack alla!!

NZ Fidji LA

15 oktober 2009 - 10 november 2009

Startar i Nya zeeland, vidare till Fidji och avslutas o Los Angeles

Jordenrunt

27 december 2008 - 15 juni 2009

Vi reser i västlig riktning och kommer att besöka USA, Fiji. Nya Zeeland, Australien, Thailand, Kambodja, Vietnam, Hongkong och Kina!