Eritrea

Framme i Africa!
tisdag 12 februari 2008 - Asmara, Maakel, Eritrea

Hjehjehej! Nu sitter vi pa Karins jobb i Asmara efter en dag pa stan och efter lite solande. Vi kom fram igar pa kvallen till asmaras flygplats, dar det tog ca tjugo ar att ga igenom passkontrollen.menmen, vi blev inte ledsna for det, for nar vi val hade kommit igenom sa sag vi att alla vara

Nina Bressler
ninabressler i Eritrea 2008
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
kanske kanske kanske går det den här gången
torsdag 12 juli 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

Hej alla. (lunchtid onsdag) (Anna, internet gav upp men jag kommer 18.20 till Landvetter!) detta ar mitt fjarde bes;k pa internetcafe och hittills det mest lyckade. hoppas det gar att skicka ivag detta ocksa... jag har det battre och battre f;r varje dag som gar har. jag njuter av staden och

kanske kanske kanske går det den här gången
torsdag 12 juli 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

Senast aktiv - från Storgatan 35, Ängelholm, Skåne län, Sverige
från overkligt till konstigt till bättre och bättre
fredag 29 juni 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

hej. och tack ni som skrivit kommentarer, jag blir så glad!! jag sitter nu på missionär Bertils kontor och lyssnar på Arvo Pärt som sig bör vid den här datorn. ni som följde min förra resa och tyckte att det var ett bra upplägg att skriva om olika ämnen - ni har en poäng - men tyvärr

vackra asmara via djibouti
söndag 15 april 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

Sa var det dags att saga adios till addis och fara vidare. Jag gjorde ett sista besok pa konstskolan, pratade med rektorn, traffade fler elever och blev ocksa visad till en verkstadsskola dar dom jobbar med metall. Sista dagen akte jag till en marknad och kopte fina etiopiska klader och sjalar.

Bad i Massawa
torsdag 11 januari 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

I forrgar akte vi till Massawa. Det var langt att aka, tog ca 3 timmar. Storsta delen av vagen var serpentin vagar. UCSH! Nar vi antligen kommit fram checkade vi in pa de hotellet vi skulle bo pa, Red Sea Hotel och vilade lite. Sen akte vi till en resurang och at. Nar vi atit klart fick dom som

Röda havet
torsdag 11 januari 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

Tillbaka i huvudstaden efter en utflykt till mjolkvita strander och korallblatt hav. Vi tog en tva-natterstur till kuststaden Massawa for lite semester vid Rods havet. Igar spanderade vi dagen pa en ö till vilken det tog ca 2 timmar med bat att ta sig ut till. Pa vagen ut fick vi se delfiner

elsasofia i Nyår i Eritrea
Julfirande
måndag 8 januari 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

I helgen har vi firat eritreansk jul har i Asmara. I lordags var det en tre timmar lang forestallning i kyrkan med julspel och mycket korsang. Julspelet handlade om vardshusvarden som far skicka Josef och Maria till ett stall dar Jesus foddes. De hade vackert malade kulisser, vardshuset och sedan

Tillbaka i Asmara
fredag 5 januari 2007 - Asmara, Maakel, Eritrea

Idag akte vi tillbaka till Asmara, pa vagen tillbaka fran Keren sa besokte vi en gravplats dar det var bade vuxna och barn begravda. De var bland de forsta svenska missionarerna som varit i Eritrea och EFS historia. Dar sag vi aven prestskolan som EFS stodjer. ikvall ska vi fira Silvas fodelsedag

Eritrea 2008

10 februari 2008 - 24 februari 2008

Åker till moster i Eritrea, Afrika under 2 veckor.

here I go again

26 juni 2007 - 21 juli 2007

jag åker tillbaka till Asmara för att hälsa på och för att återse. för att få gå på gatorna igen...

världs resa

1 januari 2000 - 31 december 2013

jag flyger med sas till ryssland på studie resa

Eritrea-resa

29 december 2006 - 13 januari 2007

Selam! Vi är 13 personer från Storebro, Småland som reser till Afrikas horn och det lilla landet Eritrea i två veckor. På programmet står bland annat besök på en dövskola i staden Keren, att skapa bekantskap med människor i EFS systerkyrka i huvudstaden Asmara och till slut bad och snorkling i Röda havet om möjligheten ges. Gott nytt år!

Nyår i Eritrea

29 december 2006 - 14 januari 2007

Jag reser med 11 personer från EFS i hembygden på en ca 14 dagars resa till Afrikas horn och det lilla landet Eritrea. På programmet står bland annat besök på en dövskola i staden Keren, skapa bekantskap med människor i EFS systerkyrka i huvudstaden Asmara och till slut bad och snorkling i Röda havet. Gott nytt år!

Östafrikatt - en slags process

1 december 2006 - 28 april 2007

Fem månader i östafrika för att nöta skor, äta mango och fundera på hur saker o ting egentligen hänger ihop.

Resan till Melonia

14 januari 1988 - 14 januari 2012

Gul, lite högtravande. 24, det är nästan meningen. Fast hälften. Svammel.

Keren, Eritrea

25 oktober 2006 - 7 november 2006

Tillsammans är vi fyra stycken som åker ner för att under två veckors tid bo och leva på dövskolan i Keren, Eritrea. Där hoppas vi på att få spendera mycket tid tillsammans med barnen, lära oss nya saker om livet, filma och ta massor utav bilder. Helt enkelt ha riktigt kul tillsammans!

11 år senare

8 juli 2006 - 13 augusti 2006

Back to motherland. Senaste besöket var 1995. Spänd över att se hur mycket jag kommer ihåg och vad som hänt med landet. Åker mde hela familjen förutom brorsan (%¤##"&!!).

Eritrearesa

1 mars 2006 - 16 mars 2006

Eritrearesa med några klasskamrater och vår lärare. Besök av dövskola och uppleva en helt annan kultur :) Ska bli en upplevelse för livet, a one time experience...