Dahab

Dahab - No Problem
tisdag 25 oktober 2011 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Tisdag morgon var frukosten inte riktigt lika najs...men helt klart godkänd! Då blev det svenskt medtaget knäckebröd med svensk medtagen mjukost på tub och blå bands varmakoppen - smak: fruktsoppa! Men utsikten var om möjligt än bättre än från hotellrestaurangen! Här satt vi i Egypten,

Elenia Lodin
Lelawoo i Aussie Adventure!!
Senast aktiv - från Sundsvall
3 dagar kvar
lördag 18 december 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Nu är det bara 3 dagar kvar och kl. är 9 lördag morgon. I dag blåser det så vi får se om det blir någon snorkling idag. Frukosten blir utan Hönökaka för första gången denna resan, har varit kanon med att starta dagen med en Hönökaka annars. Men jag har ju knäckebröd kvar;) Ska

John Och Hannakrestin Agnesson Einald
ked i Dahab 2010
Dahab
torsdag 2 december 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Ledig dag i dahab

Andreas Nilsson
Anedy i Egypten
Senast aktiv - från Sharm el-Sheikh, Janub Sinai, Egypten
Sand i skorna och saltvattenssnorkling
onsdag 17 november 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Morgonen för vår avfärd till Sinaihalvöns östkust och dykparadiset (som det senare skulle visa sig) Dahab var tidig. Kanske aningen för tidig till och med. Möjligen så tidig att det var ett mirakel värt en helt egen pyramid (måhända i illuminerad glasfiber, för tidsandan och det

Moa Andersson
M1_PP i Yoga Desert Retreat
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Sol, bad och Sinai
tisdag 24 augusti 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Tjosan kamrater! Jag har just tillbringat en vecka pa Hotell Swiss Inn, Dahab, Egypten. Pa en charterresa med All Inclusive. Hur kunde detta ske? Hur har det varit? Kommer detta att ge men for livet? Ja las och dom sjalva: Orsaken till denna nagot ovanliga resa for H Ogren ar helt enkelt att

Nemo och hans vänner
torsdag 5 augusti 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Att snorkla i Röda havet är verkligen som att befinna sig i en Disneyfilm/akvarium. Färgglada koraller och fiskar överallt. Vi har snorklat på andra ställen, men detta slog allt. Sikten under vattnet är fantastisk. Efter reven är det bara ett ändlöst djup, på sina ställen mer än 800

Malakis Husse
Malaki i Shalom alaikum
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
På jakt efter Nemo
tisdag 3 augusti 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Internet är bra. Igår skulle vi egentligen spenderat minst 8 timmar på buss för att ta oss från Tel aviv till Dahab. Men istället bokade vi dagen innan inrikesflyg mellan Tel aviv och Eilat med en restid på 40 minuter istället. Skönt! När vi passerat den egyptiska gränsen köpte vi en

Malakis Husse
Malaki i Shalom alaikum
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Open Water Diver!! :D
tisdag 27 juli 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Jadå.....jag klarade mitt dykcert idag (Open Water Diver)...det blev en lååååång dag med totalt 4 dyk som vi slog ihop till 3 :D......Funderar redan på vad jag ska göra nu med min dykning.....det finns många möjligheter att välja mellan :P Imorse laddade jag och S med frukost,

Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Ibland går det inte som man har tänkt sig.......
måndag 26 juli 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Nej, det blev ingen dykning idag,,,,,,har legat pall hela dagen....mått illa och haft ont i kroppen, troligtvis beror det på något jag har ätit.... Så det är inte säkert jag hinner ta hela mitt Open Water cert(troligtvis inte)...men det är ju inte så mycket att göra åt....och i så fall

Dykning, dykning...........och dykning!!!
söndag 25 juli 2010 - Dahab, Janub Sinai, Egypten

Jaa, just nu känns det som att jag andas, äter och sover DYKNING.......allt handlar om dykning.......missförstå mig inte.....det e skitkul!! med VÄLDIGT intensivt!!!! Dagarna börjar vid 6.30-7 för att läsa......och spenderas sedan på dykcentret och i vattnet mellan ca. 8.30 och

Aussie Adventure!!

13 november 2011 - 5 januari 2012

Back to Australia! Nu bär det av, 8 veckor i fantastiska Oz, precis när höstmörkret hemma är som värst!

Dahab 2010

Jobbresa på Colona divers

Charter till Egyptens land

17 augusti 2010 - 25 augusti 2010

Mamma Falk har fyllt ar. Alla aker till Dahab for sol och bad.

Shalom alaikum

20 juli 2010 - 10 augusti 2010

33 dagar i Egypten!

11 juli 2010 - 12 augusti 2010

Efter att jag rest till Egypten (Kairo) 2002 så sa jag: aldrig mer att jag kommer att besöka detta land! Men man ska ju aldrig säga aldrig......detta blir den tredje resan till Egypten. Och precis som de två första landar jag i Kairo......och sedan är planen att vi ska dra vidare till Dahab där dykcert lockar!! Följ gärna min resa! Och kommentera så att jag vet att ni läser :D

Bland pyramider och korallrev i Egypten

30 april 2010 - 19 maj 2010

Efter att vid ett antal semestrar nu ha flackat omkring i stora delar av Sydostasien så tyckte jag att det var dags att vidga vyerna litegran. Därför går denna resa istället till Egypten plus eventuellt en liten avstickare till Jordanien. Knappt tre veckor blir jag borta. Den preliminära resplanen om nu Islands vulkaner är barmhärtiga är som följer. Jag landar i Kairo den 30/4 och flyger direkt vidare till Aswan som ligger i södra Egypten. Därifrån blir det bla en tur till templen i Abu Simbel. Sedan fortsätter jag norrut (kanske en flodtur efter Nilen) till Luxor och mer tempelsafari. Därefter ger jag mig av till kusten och badorten Hurghada. Därifrån går det sedan färjor över till Sinaihalvön där jag troligen stannar i Sharm el Sheik och/eller Dahab. Förhoppningsvis hinner jag även med en tur över till den berömda klippstaden Petra i Jordanien innan jag åker tillbaka till Kairo där jag tillbringar dom sista dagarna innan hemresan den 19/5.

Den gången då hon fastnade.

15 mars 2010 - 29 maj 2010

Ja, jag fastnade ytterst frivilligt i Dahab efter dåliga nyheter om jobb hemma. Jag dyker, målar och myser.

Egypten 2010

28 mars 2010 - 11 april 2010

Fanny & pappa flyr vinterkaosets Sverige för att chilla vid röda havet, dyka, klättra på pyramider & utforska öknen ridande på ett av världens fulaste djur - dromedaren.